Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Brixen
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6694
|
Sendt: 10-April-2011 kl. 23:33 |
stigc skrev:
Har kun oplevet et crash på den ene maskine, og det var en USB-driver der sendte maskinen,i 'blue screen of death' 
| Jeg troede ellers at Windows efterhånden understøttede USB. Men det virker altså stadig ikke ordentligt. Og det er ikke en Windows vs. andre krig, men jeg kan huske da Bill Gates Demonstrerede USB understøttelse i Windows første gang, og hans pc gik ned
Redigeret af Brixen - 10-April-2011 kl. 23:41
|
Venlig hilsen KB
|
 |
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19834
|
Sendt: 10-April-2011 kl. 23:40 |
Brixen skrev:
Jeg bruger Windows Xp i en virtuel maskine på min Mac. Den er sat op efter Jesper Ravns vejledning + jeg har installeret MSE. MSE har endnu ikke fundet noget, men det kræver en del arbejde at have installeret. Der kommer nemlig beskeder op om at MSE er forældet, og skal opdateres. |
Det er ganske normalt på langsomme maskiner, den opdaterer nu sig selv alligevel. Derfor bruger man Aviara på langsomme maskiner....... Klaus
|
|
 |
Brixen
Guld medlem
|
Sendt: 10-April-2011 kl. 23:46 |
KlausDM skrev:
Brixen skrev:
Jeg bruger Windows Xp i en virtuel maskine på min Mac. Den er sat op efter Jesper Ravns vejledning + jeg har installeret MSE. MSE har endnu ikke fundet noget, men det kræver en del arbejde at have installeret. Der kommer nemlig beskeder op om at MSE er forældet, og skal opdateres. |
Det er ganske normalt på langsomme maskiner, den opdaterer nu sig selv alligevel. Derfor bruger man Aviara på langsomme maskiner.......
Klaus
| Det jeg mener, er at der kommer en besked i området nederst til højre, om at computeren er i fare, og at MSE skal opdateres. Så starter jeg MSE og opdaterer, men det er måske ikke nødvendigt?
|
Venlig hilsen KB
|
 |
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19834
|
Sendt: 10-April-2011 kl. 23:48 |
Brixen skrev:
Det jeg mener, er at der kommer en besked i området nederst til højre, om at computeren er i fare, og at MSE skal opdateres. Så starter jeg MSE og opdaterer, men det er måske ikke nødvendigt? |
Den skal nok opdatere sig selv, med mindre at du har slået automatiske opdateringer fra. Klaus
|
|
 |
Brixen
Guld medlem
|
Sendt: 10-April-2011 kl. 23:52 |
KlausDM skrev:
Brixen skrev:
Det jeg mener, er at der kommer en besked i området nederst til højre, om at computeren er i fare, og at MSE skal opdateres. Så starter jeg MSE og opdaterer, men det er måske ikke nødvendigt? |
Den skal nok opdatere sig selv, med mindre at du har slået automatiske opdateringer fra.
Klaus
| Ok, jeg har slået alt automatisk til, men jeg starter kun Windows en eller to gange om ugen, så jeg skal måske bare lade den klare opdateringer selv, og så se om beskederne forsvinder.
|
Venlig hilsen KB
|
 |
clausewitz
Guld medlem
Oprettet: 26-November-2004
Point: 1115
|
Sendt: 11-April-2011 kl. 06:31 |
Jeg valgte Avast til en netbook med XP efter at have læst dette:
samt nogle af de andre links på PCworld.
|
 |
claus_jac
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
|
Sendt: 11-April-2011 kl. 17:39 |
Brixen
"advarslerne" kommer stadig - det gør den hvis du ikke har bedt den opdatere automatisk (kan på det kraftigste anbefales) og så er der den med at den popper op hver gang man starter fordi den forsøger at tjekke før OS giver adgang til internet og den kan jo så ikke få lov at gå derud før efter der er åbnet op.
|
 |
urup
Guld medlem
Oprettet: 12-December-2009
Sted: Odense, Danmark
Point: 670
|
Sendt: 17-April-2011 kl. 12:07 |
Lige en anden ting.
Jeg kom i tanke om et Anti Spyware program fra Mircosoft: Defender. Hvad er der egentlig blevet af det program?
|
 |
Brixen
Guld medlem
|
Sendt: 17-April-2011 kl. 12:38 |
Defender blev inkluderet i Windows fra og med Vista, og bliver vist nok slået fra, når man installerer MSE. MSE gør det samme, foruden det også har antivirus.
|
Venlig hilsen KB
|
 |
nesager
Guld medlem
Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Point: 1854
|
Sendt: 24-April-2011 kl. 09:42 |
claus_jac skrev:
Brixen
"advarslerne" kommer stadig - det gør den hvis du ikke har bedt den opdatere automatisk (kan på det kraftigste anbefales) og så er der den med at den popper op hver gang man starter fordi den forsøger at tjekke før OS giver adgang til internet og den kan jo så ikke få lov at gå derud før efter der er åbnet op.
|
Hej. Har lidt de samme problemer. Nogle gange når jeg starter computeren,er det som MSE ikke vil starte og den bliver ved med at være en rød advarsel,hvad skylles det,og kan det fixes. Kan nogle startes med med en reset. Mvh. nesager Ps. Mener den er sat til at opdatere automatisk.
Redigeret af nesager - 24-April-2011 kl. 10:17
|
 |
claus_jac
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
|
Sendt: 24-April-2011 kl. 13:42 |
@nesager - grunden til at den er rød er ikke fordi den ikke er startet men fordi den ikke har kunnet få lov at opdatere virusdefinitionerne - derfor skal den havde adgang til internet for at kunne gøre det. - Det er en udfordring hvis man bruger stofanet hvis du ikke har sat "always on" på så du skal sidde og logge på internettet hver eneste gang du skal bruge noget internet - men det betyder også at alle dine applikationer som vil tjekke om der er nye opdateringer - det kan de jo så ikke før du giver adgang til internet. Som jeg skrev før når en win7 maskine starter så er der lukket af for netværksadgangen indtil alle drivere og det hele er oppe at køre - derfor går der lige et lille minuts penge før den kan få lov at gå på nettet og opdatere - MEN eftersom mse er en af de første tjenester der bliver startet når man starter maskinen ja så vil der være lukket af i det tidsrum. det er ikke noget du skal være bekymret for. når der er netadgang skal den nok finde ud af at opdatere.
|
 |
nesager
Guld medlem
Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Point: 1854
|
Sendt: 24-April-2011 kl. 14:31 |
Der der sker,er at under opstart fryser computeren,og kan kun slukkes på den hårde måde. Intet virker hverken mus eller tastatur. Bruger Xp med Sp3 og Fullrate internet. Det er dog ikke hver gang den fryser fast. Håbede på at der var en eller anden løsning.
Mvh. nesager
|
 |