recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Godt mesh system
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Godt mesh system

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4944
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2021 kl. 00:36
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvorfor er det et problem?

Jeg kører med unifi og her er der også kun et samlet netværk.

Klaus
Jeg har måtte dele mit Unifi netværk op og har et ekstra på 2.4 GHz.
Nogle af mine enheder kører dårligt, når der ligger et netværk på 5GHz med samme SSID.

Det gav eksempelvis store problemer med vores Xaomi Mi robotstøvsuger, som efter nogle uger/måneder mistede forbindelsen og ikke kunne komme på igen, før man fjernede 5GHz fra SSID.

Så jeg vil også foretrække at have mere kontrol over den slags. Smile
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
simony Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-Juli-2006
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér simony Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2021 kl. 10:49
Jeg købte TP-Link Deco M5 på Black Friday sidste år, og det virker upåklageligt - var super nemt at sætte op Smile Alle kroge af huset (2 plan) og haven (frimærke) er dækket ind nu.
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Point: 6461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2021 kl. 10:57
og hvor mange har du sat op af dem ?
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
kirkholt Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-Februar-2008
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kirkholt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2021 kl. 11:17
Husk at Unifi også kan anvendes til Mesh-netværk (alle access-points behøver ikke være forbundet til router)
Til top
simony Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér simony Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2021 kl. 11:18
Jeg har brugt tre (én forbundet til router + to ap'er), men det skyldes primært, at min router står placeret helt håbløst (ældre hus, hvor signal kommer ind på loftet - hvilket i første omgang var årsagen til, at jeg købte sættet). Jeg har to stående på førstesalen, og en i stueen. Havde min router stået mere frit/centralt, havde jeg nok kunne nøjes med to.

En anden årsag til, at jeg valgte netop disse var i øvrigt, at jeg syntes de var meget diskrete i deres design.
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Point: 6461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2021 kl. 11:21
jeg har nemlig selv m9 plus - jeg har pillet routeren fra og brugt en af disse som router kan mannogså det med m5eren
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
simony Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér simony Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2021 kl. 11:34
Der fik du mig - det ved jeg faktisk ikke. Jeg kablede bare den ene med routeren og så klarede deres app mere eller mindre resten. Da det virkede med det samme, har jeg faktisk ikke undersøgt nærmere.
Til top
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2021 kl. 15:11
Man kan godt bruge Deco M5 som router også. det gør jeg sammen med Kazoom fiber. 
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu