|
Godt netværkskabel sæt |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
NielsH9000 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 26-Marts-2017 Status: Offline Point: 28 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 01-April-2017 kl. 14:23 |
Jeg skal til at trække en del netværkskabler i vores hus. Kan I anbefale tang, kabel, stik og hvad jeg eller skal bruge for at gøre det bedst muligt?
Hvis I har andre gode råd til trækning af netværkskabler, så hold jer endelig ikke tilbage :)
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7186 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Skulle jeg lave nyt i huset nu blev det udført med cat7 kabler.
Nogen vil mene det er langt over mål, Men mest fordi skærmningen på kablerne er rimlig gode i cat 7 klassen. Stik skal selvfølge matche Fremtiden er nok mest wifi. Men intet endnu slår kabel. |
|
![]() |
|
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
Kablede for nogle år siden det meste af huset med Cat6 UTP solid, her er mine erfaringer:
-Solid-typen er mere stive og velegnede til installation. Jeg trak direkte fra loft og ned i hulmur uden brug af tomrør. -normalt vil man terminere i patchpanel og derefter bruge patchkabeler til switch. Men jeg er tilfreds med at jeg droppede patchpanelet og istedet terminerede med RJ45-stik direkte i switch på loftet. -CAT6 er rigeligt til vores brug, som er ren ethernet (ikke lyd og video signal som ethernetkabler også kan bruges til) -Havde ikke behøvet 2 udtag i børneværelserne -Kunne til gengæld godt bruge mere end to udtag i kontoret (pc og printer optager de to der er) -Overvej at trække et kabel til ekstra Accesspoint hvis du har brug for at forbedre wifi-dækningen i huset. Kabel: Vægudtag, vi brugte de dyre LK udtag og keystones, men ville i dag nøjes med disse der er meget billigere: Redigeret af Letten - 02-April-2017 kl. 11:51 |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Hvis man kan nøjes med 1gigabit hastighed, så er cat 5e rigeligt til det.
Alt det andet (cat 6 og opefter) er efter min mening skudt langt over mål i et almindelig familie bolig. Man skal virkelige have et atypisk behov. Eller så skal det være fordi man finder disse kabler til noget nær samme pris. Hvis jeg kunne få cat 6/7 kabler til samme pris, så havde jeg også trukket det. Men ikke pga et eksisterende behov, men derimod som et "fremtidig, og måske aldrig" behov. |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7186 |
Jeg anbefalede også kun cat 7 pga afskærmningen.
Hr noget radio sende / modtage udstyr som sætter pris på dette . Og pt kører jeg kat 5 Som dækker helt fint vedr hastighed |
|
![]() |
|
DiscomanDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1422 |
Jeg bruger Cat5e kabler og har købt crimptang og stik på aliexpress. Virker uden problemer :)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |