recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Godt system til kablet videoovervågning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Godt system til kablet videoovervågning?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Renoldo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Januar-2007
Sted: Sorø
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Renoldo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2021 kl. 20:19
Ja, de anbefaler at køre Blue Iris på en I7, men mener godt at det kan køre på en I5.

Til top
HomeTheater Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HomeTheater Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2021 kl. 10:42
Oprindeligt skrevet af Renoldo Renoldo skrev:

Hej

Jeg købte for et par år siden 4 stk Hikvision 2CD2185FWD-l, samt en Hikvision NVR.

Det virkede fint til optagelser, men Hik appen var ikke for god, og var heller ikke tilfreds med NVR.

Så jeg har droppet NVR, og kører i dag med Blue Iris og Deepstack på en win10 pc, samt Blue Iris app på tlf, og det spiller bare.  

Blue Iris styrer kameraerne, og ved bevægelse tages der et billede, som Deepstack analyserer.
Hvis Deepstack siger, der er en person, så starter optagelse, og der sendes en besked til appen på tlf.

Du kan sætte Depstack op til at genkende alt fra personer, biler, fugle, bjørne og meget mere, men svigermor kan den ikke sættes op til. :-)

Jeg har lige købt et kamera mere, et Hikvision 2CD2347G2-L, som er et ColorVu, og det ser rigtig godt ud. Det filmer i farve, ved stort set intet lys.
Men har ikke rodet så meget med det endnu.

Mvh

René

Jeg har 2 stk. Netatmo pressen e, som detekter mennesker dyr og biler, med instant notifikation på mobilen.
Men alt skal igennem en server ved Netatmo, og det er noget ustabilt i perioder. 
Jeg søger en løsning med samme detekting og notifikation instant.
Det skal køre på en pc, som jeg har kørende 24/7 i forvejen, men der er et irritationsmoment med den, som er at når Microsoft opdaterer den, kommer alle de programmer ikke op og kører igen, før jeg logger ind via remote desktop. Findes der en løsning på det, ellers kan den jo være ude af drift i flere timer. 

Mvh Jesper 
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra
Til top
Bromberg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 292
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Bromberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2021 kl. 11:30
Jeg tilslutter mig koret af Ubiquiti brugere. Det leverer alt hvad der spørges efter + at der ikke er et abonnement der skal betales. Supporten er rigtig god, og communitiet er ganske omfattende. Der er altid nogen der kan hjælpe med det man vil.
Det er er rigtigt at det koster i opstart, men det fede er så også at man løbende kan opdatere hvad det end måtte være man ville opdatere, uden at skulle hele møllen igennem hele vejen rundt.
På G4 versionerne af deres kameraer er der smart detection, som kan se forskel på mennesker og køretøjer, og det virker super godt. Man kan definere zoner hvor man selv vælger hvad der skal sendes notification på.
Derudover kører det på ekstern hardware, så det ikke kræver at der er en PC der står tændt. Skulle de ske at strømmen af en eller anden årsag ryger, starter det med det samme og fortsætter hvor det slap, uden problemer. Det hele kan fjernstyres ned i mindste detalje hvor end i verden du befinder dig, bare der netforbindelse.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2021 kl. 13:22
Ubiquiti virker godt, men kræver selvfølgelig at man køber alt fra dem.

Jeg har kørt med med danske Milestone Systems, de har en gratis version af deres VMS software som undersøtter op til 8 kameraer. De laver normalt kæmpe systemer, som dem der bruges på Strøget og i hele byer. Har ikke oplevet noget som var lige så godt optimeret.






Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
mhoffmann Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mhoffmann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2021 kl. 09:07
Tak for input alle sammen. Jeg er ikke interesseret i at have en computer stående der skal køre det. Men det lyder til at Ubiquiti kunne være et ret godt bud.

Men er det så en Dream Machine Pro eller en UniFi Network Video Recorder Pro eller noget helt tredje man skal bruge fra Ubiquiti til at gemme optagelserne på?

Kan man bruge andre kamera end Ubiquitis egne til en Ubiquiti løsning?

 
Til top
Bromberg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 292
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2021 kl. 19:31
Jeg gik med Dream machine pro. Startede med den lille udm. Men opgraderede allerede efter to dage. Udm pro er en all in one løsning, hvor alt er indbygget og du har alle muligheder. Om den er dyrere end at stykke det sammen enkeltvis ved jeg ikke.
Det kan lade sig gøre at sætte andre kameraer til, men det kræver vist at man er noget ferm til pc og ikke har noget imod at rode “under hjelmen” på softwaren. Det er ikke understøttet af ubiquiti. Jeg har ikke selv rodet med det, jeg så det i en YouTube video.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu