Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Skyum
Guld medlem
Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
|
Sendt: 25-Januar-2010 kl. 22:21 |
[QUOTE=Andy1975]Mkirkelund <-- Jeg er ikke så meget ind i den del af skærme som du omtaler som CCFL (jeg kan se, at disse skærme ligesom plasma indebærer ionisering af gasarter der fremstiller lys på lignende måde som plasma gør men det er kun lige det jeg fangede her hurtigt). Som nævnt er jeg lidt af en rookie og stadig på udkig efter bedre og flere informationer end dem jeg har. Så jeg er ikke her for, at starte tredje verdenskrig omkring teknologierne. Mit udgangspunkt er stadigvæk, at lære mere om mulighederne der er derude inden køb og at finde nogle som kan give mig konkrete modelnavne på fladskærmsmodeller der kunne være et bedre/billigere alternativ eller teknologisk mere overbevisende (f.eks. skærmkvalitet osv.) Indtil videre fastholder jeg hvad jeg har set med mine egne øjne i dag mht. forskel i billedekvaliteten mellem LED og LCD-skærm af Samsung modellerne. Det står ikke til diskussion, at den først nævnte teknologi slår den anden. Jeg har set hurtige skift i en fodboldkamp og i Nyederne i dag og der står det helt klart frem som forskel. Den første følger med og den anden "hakker" efter mht. farveskift og genopbygningen af skærmbilledet.
Det er du i din gode ret til, men jeg tror nu mest det skyldes nogle forbedring i LED-modellen som ikke findes i LCD-modellen, eller også skyldes det effekten af sælgers lovprisning af LED Derudover ser jeg aldrig skærme betegnet LED-fladskærm/LCD-fladskærm. Det er enten eller. Så måske er nogle som går ekstremt meget op i kvalitet (hvilket jeg ikke gør i samme grad som nævnt før) meget benovet over de to teknologier vs. plasma eller OLED men jeg søger som sagt kun et godt billede, ikke et biograflærred. 
Det ændrer ikke ved det faktum at Samsungs LED-tv er et Samsung LCD, med LED baggrundsbelysning
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
 |
Andy1975
Junior bruger
Oprettet: 25-Januar-2010
Point: 41
|
Sendt: 25-Januar-2010 kl. 22:23 |
Anima skrev:
Du skal jo sætte det ind i et totalt regnskab. Den effekt som afsættes i tv'et bliver til lys og varme - næsten alt sammen bliver faktisk til varme (!). Jeg får penge tilbage i varme efter jeg skiftede til plasma - og det bliver ikke engang syndelrigt varmt. Det bliver kun lunt.
Derudover, så hvis du vil have et godt skarpt billede, så skal du have fat i plasma. De lider ikke under at have smalle betragtningsvinkler eller slør under sport/bevægelse.
|
Jeg vil selvfølgelig undersøge det indgående mht. bevægelsesproblemer osv. inden jeg overhovedet sætter tænderne i en af de skærme. Men plasma er bare ikke lige til min pengepung. Jeg bor meget puritansk så et LED-tv ville nok passe bedre til min type. Men på den anden side så er der møgkoldt i min lejlighed i de her dage så måske var det med plasma-radiatoren alligevel ikke så dårlig en idé.
|
 |
SLETTET_20120103
--
Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
|
Sendt: 25-Januar-2010 kl. 22:32 |
Andy1975 skrev:
Anima skrev:
Du skal jo sætte det ind i et totalt regnskab. Den effekt som afsættes i tv'et bliver til lys og varme - næsten alt sammen bliver faktisk til varme (!). Jeg får penge tilbage i varme efter jeg skiftede til plasma - og det bliver ikke engang syndelrigt varmt. Det bliver kun lunt.
Derudover, så hvis du vil have et godt skarpt billede, så skal du have fat i plasma. De lider ikke under at have smalle betragtningsvinkler eller slør under sport/bevægelse.
|
Jeg vil selvfølgelig undersøge det indgående mht. bevægelsesproblemer osv. inden jeg overhovedet sætter tænderne i en af de skærme. Men plasma er bare ikke lige til min pengepung. Jeg bor meget puritansk så et LED-tv ville nok passe bedre til min type.
Men på den anden side så er der møgkoldt i min lejlighed i de her dage så måske var det med plasma-radiatoren alligevel ikke så dårlig en idé. 
|
puritansk [ puri—ta’nsk ] adj. - , -e 1. som har el. er præget af en meget streng moral og en opfattelse af at fysisk nydelse er syndigt. Kunne ikke lade være..
|
 |
Andy1975
Junior bruger
|
Sendt: 25-Januar-2010 kl. 22:35 |
Vilhelm skrev:
Ja, Andy 1975! Jeg har forkortet dit indlæg for at kunne overskue hvad du spørger om.
Det er rigtigt som andre har sagt, at det er et LCD-tv med LED-baggrundsbelysning. Det har intet med OLED at gøre. Tråden burde derfor stå under LCD.
Det tv du har fundet, har fået gode anmeldelser mht. billedkvalitet. Dog har jeg set det i størrelse 40" over for et Panasonic Plastma V10 42", og jeg var ikke i tvivl og valgte Pananonic.
Til god billedkvalitet hører efter min mening også en stor skærm. Er du sikker på at 32" er det du skal have? De fleste i dag vælger vist 40-42" eller mere.
Med hensyn til betragtningsvinkel gælder almindeligvis at plastma har større betragtningsvinkel, hvilken bedst ses på at rigtig farvegengivelse bevares i skæve vinkler.
Mht. lyd må du regne med at tynd skærm er lig med tynd lyd. Der er ikke plads til højttalerne i tynde paneler.
Samsung tv'et har DVB-T og DVB-C tuner med MPEG4 HD-tuner til antenne- og kabel-tv-modtagelse. Det har de fleste tv i dag.
Det kan tilsluttes Nitendo Wii via fx Component, og pc via VGA.
Det er vist svært eller umuligt at flytte kanalerne rundt på Samsung tv.
Det må være nok herfra.
|
Vilhem <-- Tak for svar. Det her var hvad jeg var ude efter. Ja, det er korrekt forstået. Jeg vil ikke have et større tv end 32". Alt over dette er lige lidt monstrøs til min lille lejlighed. Så det er helt fint. Og ja, Panasonic slår sikkert Samsung og så mange andre. Men jeg kan ikke lige finde 32" Panasonic priser eller modeller på den side udover dette som er et LCD-TV. http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?q=panasonic+viera&sp=all&pid=499106 Var det noget eller har du måske nogle links til 32" fra Panasonics Plasma serie som jeg kunne kigge på? Betragtningsvinkel og lyd kan jeg også leve med og resten lyder også fint med konsoller osv. Det eneste som vakte mig ude af søvnen var det du skrev om bytning af kanaler når først de er indlæst. Kan du ikke lige forklare mig mere udførligt hvad du mener med det? På forhånd, tak!
|
 |
Skyum
Guld medlem
|
Sendt: 25-Januar-2010 kl. 22:35 |

Redigeret af Skyum - 25-Januar-2010 kl. 22:36
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
 |
Ellegaard74
Bruger
Oprettet: 05-December-2009
Sted: Dk
Point: 140
|
Sendt: 25-Januar-2010 kl. 22:39 |
Plasma fåes vist ikke under 42" så vidt jeg har forstået..... :)
Så skal det være 32" ,så er det enten Lcd eller Edge Led du skal kigge efter 
|
Mvh.
Lars
Samsung PS50C7705 PS 3 320 GB Yamaha RX-A 820 Front: System Audio Saxo 30 Center: SA Saxo 10 AV Bag: SA Saxo 8 Sub: SA Saxo 10
|
 |
SLETTET_20120103
--
Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
|
Sendt: 25-Januar-2010 kl. 22:41 |
Laver de ikke plasma i 37" længere?
|
 |
Ellegaard74
Bruger
Oprettet: 05-December-2009
Sted: Dk
Point: 140
|
Sendt: 25-Januar-2010 kl. 22:43 |
Anima skrev:
Laver de ikke plasma i 37" længere? |
Kan godt være, syntes bare ikke man ser noget under 42 mere....???
|
Mvh.
Lars
Samsung PS50C7705 PS 3 320 GB Yamaha RX-A 820 Front: System Audio Saxo 30 Center: SA Saxo 10 AV Bag: SA Saxo 8 Sub: SA Saxo 10
|
 |
mkirkelund
Guld medlem
Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
|
Sendt: 25-Januar-2010 kl. 22:48 |
Ellegaard74 skrev:
Anima skrev:
Laver de ikke plasma i 37" længere? |
Kan godt være, syntes bare ikke man ser noget under 42 mere....???  |
Panasonic X10 i 37"
|
 |
Andy1975
Junior bruger
|
Sendt: 25-Januar-2010 kl. 22:59 |
|
 |
Andy1975
Junior bruger
|
Sendt: 25-Januar-2010 kl. 23:03 |
Ellegaard74 skrev:
Plasma fåes vist ikke under 42" så vidt jeg har forstået..... :)
Så skal det være 32" ,så er det enten Lcd eller Edge Led du skal kigge efter  |
Nå, hvis det er rigtigt så er det jo så let mht. at bestemme sig for det ene eller det andet.
|
 |
Skyum
Guld medlem
|
Sendt: 25-Januar-2010 kl. 23:08 |
Bare du ikke bestemmer dig ud fra det ene parameter at LED/LCD er bedre end LCD
|
|
 |