Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Andy1975
Junior bruger
Oprettet: 25-Januar-2010
Status: Offline
Point: 41
|
Sendt: 27-Januar-2010 kl. 23:36 |
shduckman skrev:
Hej Andy.
DR2 sendes ikke i HD. Den sendes digitalt, men kun i SD (Standard Definition).
Hvis bluray afspilleren var sluttet direkte til tv'et, så skal jeg ikke kunne sige hvilken tilslutning butikken har brugt. Forhåbentlig HDMI. Jeg ved bare at når man i en butik ser 20-30 skærme stå og spille den samme Bluray film, så er det næsten altid én central afspiller, der får sit signal delt ud til alle skærmene. Og der bruger man normalt det analoge component signal, da det teknisk er meget nemmere at dele ud på flere skærme. Men det er altså et ringere signal, selv om det er i HD og fra en bluray.
|
Hu-hej, nu får du mig sgu lige til at tvivle på hvad vi så.  Ej, det betyder ikke så meget da vi definitiv så andre HD-programmer da vi tilsluttede det analoge signal så det er ikke videre vigtig. Jeg havde samme indtryk af billedekvaliteten ved alle kanaler synes jeg. Der var i starten til den Samsung LED-skærm kun tilsluttet Blu-ray afspilleren men vi skiftede så til det analoge tv-signal fra antennekablet som kørte på de resterende skærme. Det var i øvrigt kun dette Samsung og et andet lidt større LED også fra Samsung ved siden af som kørte på Blu-ray'en. De andre skærme så jeg aldrig på mens Blu-ray'en kørte. Men jo, de bruger et HDMI-stik til afspilning af Blu-ray. Så den er god nok. Derimod sagde de til mig, at det analoge-tv signal vi så på kørte på alle de andre skærme og skærmkvaliteten i det derfor blev sat en smule ned. Jeg hælder for tiden mest til Samsung UE32B6050 som jeg mener svarer bedst til mine krav jeg opførte tidligere og som kan fåes til ca. 7000,- kr. hos DanskDatasalg som har flotte anmeldelser på Trustpilot.dk. Så det bliver nok den med mindre der sker et eller andet helt uventet her i forum som kan få mig til, at overveje et andet alternativ. 
Redigeret af Andy1975 - 27-Januar-2010 kl. 23:38
|
 |
Andy1975
Junior bruger
|
Sendt: 27-Januar-2010 kl. 23:44 |
Sigida skrev:
jamen elgigantens callcenter, de har ikke lokal numre til deres varehuse. burde du kunne finde på deres hjemmeside.
Vi bruger altså også hdmisplitter fra en youseeboks så kører vi deres hd kanaler. |
Tak Sigida! Det vil jeg undersøge. Men som beskrevet før i mit andet svar hælder jeg mest til Samsung UE32B6050 i øjeblikket. Men jeg kigger lige på det med elgiganten omend jeg har en så mega dårlig mening om den forretning, at jeg helst ikke vil skrive det her med mine egne ord for ikke, at blive censureret.
|
 |
Sigida
Guld medlem
Branchemedlem
Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Point: 2190
|
Sendt: 28-Januar-2010 kl. 19:43 |
Tak Sigida! Det vil jeg undersøge. Men som beskrevet før i mit andet svar hælder jeg mest til Samsung UE32B6050 i øjeblikket. Men jeg kigger lige på det med elgiganten omend jeg har en så mega dårlig mening om den forretning, at jeg helst ikke vil skrive det her med mine egne ord for ikke, at blive censureret.  [/QUOTE]
Hehe kan vi måske godt være enig men stort set alle fysiske butikker er bedre end en netshop. så hvis du allerede overvejer at købe over nettet.
Du skal bare vide andy at g10 er bedre model og koster det samme som 6050 og du får samtidigt 10 tommer mere. vil anslå en afstand på 2 en halv meter til en 42 for at du får en god oplevelse når du ser film.
|
Samsung 65HU7505
Pioneer VSX-LX50
SVS 5 satelite SVS SB2000
JVC HD750
Sony PS4
|
 |
Andy1975
Junior bruger
|
Sendt: 28-Januar-2010 kl. 21:52 |
TBC1 skrev:
Andy1975 skrev:
Det jeg dog mest ville vide om var denne her del...
"En ulempe ved Plasma teknologien er at man bruger on/off spænding i forbindelse med at danne en given mængde af plasma"
Sorry men det kan være, at jeg ikke gjorde det klart nok før. 
|
Ved at variere bredden af pulsen på den strøm man i serier af forskellige pulsbredder sender til hver subpixel flere tusinde af gange i sekundet, manipulerer/skaber man dermed intensiteten for hver enkelte subpixel (altså hhv. den røde, den grønne og den blå der til sammen udgør 1 samlet pixel). Ved at balance disse pulsbreddemodulationer til hver subpixel skaber man således alle pixlenes/skærmens lysniveauer og faver. Det er mange små variationer over tid (fra pixel til pixel) i denne fine balancegang af plasmaskærmens pixelniveauer man kan opleve som den fænomen jeg omtalte hvis man ser meget nøje efter, især på gråtonerne omkring 50% styrke.
Hvis det i stedet er udtrykket "danne en given mængde plasma" du tænker på, så husk på at plasma er en anden atomar/molekylær tilstandsform end "gas", som gasser kan antage. Når gas varmes op frigøres nogle af elektronerne fra atomerne, og gassen er dermed i plasmaform. Når der ikke tilføres strøm indeholder panelets små celler altså i realiteten ikke plasma, men gasser. Det er så når der "dannes plasma" at fosfor materialet i skærmen påvirkes og bliver selv-emitterende.
Da forsfor er så ekstremt reaktionsvilligt som det er, kan man således opnå den høje native dynamik med panelerne, og en forsfor belagt skærm kan også meget præcist formidle alle de farver man ønsker at opnå med et tv/videosystem (det udgør faktisk referencen for det). Derfor ser man stadig mange, både ældre, nyere og også helt nye teknologier, sigte efter at udnytte netop dette forhold (f.eks både Plasma, SED, og det nye LPD m.fl.). Det er netop også derfor kvalitets potentialet er så enormt stort og godt ved netop disse panelteknologier, ikke mindst i forhold til det dynamik insufficiente ikke-selv-emiterende LCD panel, men måske også i forhold OLED hvis man man til stadighed ender med at have svært ved at gøre noget ved henfaldstiden og farvebalancen på OLED. Men som selv-emiterende teknologi med et meget stort dynamik potentiale, HAR OLED virkeligt potentiale. Om det så også ender med at blive super-godt og en god Hi-Fi investering afhænger af om man med tiden får løst udfordringerne med henfald og farvebalance så man både har den høje native dynamik OG muligheden for de korrekte farvebalancer, som man har med de selv-emitterende panelteknologier baseret på lys emiterende fosfor.
ps. Jeg kan således i øvrigt ikke give dig medhold i din konklusion angående hvilken skærm du vil kunne få størst udbytte af med de behov/det brug du beskriver. Men det væsentlige er vel at DU bliver tilfredsstillet af dit valg. |
Det var den del med "on/off spænding". Vil det så sige, at der med dette egentlig menes den proces der sker når nogle af elektronerne bliver frigjort af atomerne og danner det plasma som oplyser fosforen?
|
 |
Andy1975
Junior bruger
|
Sendt: 28-Januar-2010 kl. 22:13 |
Sigida skrev:
jamen elgigantens callcenter, de har ikke lokal numre til deres varehuse. burde du kunne finde på deres hjemmeside.
Vi bruger altså også hdmisplitter fra en youseeboks så kører vi deres hd kanaler. |
Fandt det. Her er linket... http://www.elgiganten.dk/product/radio-tv/tv/TXP42G10E/panasonic-42-plasma-tv 6999,- kr./28-01-10 Men er altså et stort monster med sikkert et mega stort strømforbrug. Jeg hælder stadigvæk mest til størrelsen 32" og LED. Der er også to andre 42" Panasonic Plasma'er til 3999,- og 5999,- men aner ikke ret meget om forskellene. Beskrivelserne synes stort set at ligne.
|
 |
Andy1975
Junior bruger
|
Sendt: 28-Januar-2010 kl. 22:34 |
shduckman skrev:
Hej igen Andy
Godt du bliver lidt klogere på LCD og LED :-) Der er lige et par ting du skal være opmærksom på når du kigger på tv i butikkerne. Når de står og kører HD fra blu-ray, så er det det IKKE et digitalt signal, fordi det er besværligt at splitte et HDMI output ud på 40 skærme. Derfor kører de et component signal. Det er ganske vist i HD, men det er analogt, og det er splittet op og forstærket og gjort ved, så det giver ikke noget retvisende billede af hvordan en bluray vil se ud hjemme i din egen stue.
Og så skriver du at du har set DR2 HD i butikkerne. Det er der ikke rigtigt noget der hedder, det er enten DR HD eller DR2. Men jeg tror du mener DR HD, er det korrekt forstået?
Kunne også godt tænke mig at vide hvilket plasma tv de har vist dig. For et plasma bør have det bedste billede til hver en tid, hvis der altså er tale om en rimelig model. Der findes selvfølgelig også ringe plasma tv.
|
Jeg har fundet frem til hvad Panasonic Plasma tv-et jeg så i Føtex hedder: Panasonic 42" Plasma TX-P42X10Y og prisen var 4999,-. Hvis det stadigvæk skulle være af interesse for dig. 
Redigeret af Andy1975 - 28-Januar-2010 kl. 22:34
|
 |
Strange
Guld medlem
Oprettet: 03-Marts-2008
Point: 3199
|
Sendt: 05-Februar-2010 kl. 12:30 |
Kongekøb til kongepris!
|
 |
Andy1975
Junior bruger
|
Sendt: 27-Februar-2010 kl. 17:33 |
Hej alle! Jeg ville lige sige tak til jer allesammen for den tid og de gode idéer og fakta I har forsynet mig med.  Det har været meget lærerigt og jeg har fået mig min nye fladskærm som jeg er meget glad for og stolt af.  Resultatet blev denne beauty... 32" Samsung LED-TV UE32B6050
Endnu engang tak for hjælpen til jer alle!
|
 |