recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Goe dvd-r printable skiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGoe dvd-r printable skiver

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Hapsdog Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 318
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2005 kl. 14:25

Hej alle

For lige at gøre forvirringen komplet kan jeg tilføje følgende:

Det er ikke sikkert at et medie med samme data som sidste indkøb rent faktisk er det samme. Jeg har prøvet at købe samme skive med 6 mdr. mellemrum, og her var forskel, både i overfladen og i kompatiliteten. Confused

Den nye overflade var ru, kanterne var ikke reifet, fullface manglede ½ mm, og de kunne ikke brændes af en af mine, aldeles forældet, brænder. Iflg. forhandleren udvikler skiverne sig hele tiden, i takt med nye afpillere, brændere og krav til hastighed. Og til dem som tvivler: Det var den samme skive!!!Shocked

Så moralen må være, at man skal købe anerkendte mærker, og hvis de er gode, så køb nogle flere pronto. Ying Yang Jeg har prøvet Ritek, Samsung, Verbatim, Premium og Bulqpac. Jeg har været glad for dem alle pånær Bulqpac og den sidste sending af Premium (fordi de ikke var reifet) Bulqpac kan jeg ikke anbefale, men jeg kender flere, som synes de er OK.

På printersiden foretrækker jeg glatte fullfaceskiver, de giver mest "kvalitetsfornemmelse". Min Canon 865 med uoriginalt blæk er ligeglad.

På den anden side håber jeg også at alt dette bare er børnesygdomme. I CDbrænder barndommen var der osse problemer.

Det største problem må være langtidsholdbarheden.

mvh

Redigeret af Hapsdog
Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2005 kl. 23:36

Hej Hapsdog

Ja, jeg kan bekræfte at der er forskel på skiver i samme indpakning. For mærkevare er det sjælden en eller to ændringer, men for de billige skiver er det ofte "rest partier" de køber og så ved man aldrig om man får de samme igen.

Det er altså bedst at holde sig til producenter som sælger under eget varemærke, fx Verbatim, HiSpace, Princo eller Maxell for nu at nævne et par stykker.

/MichaelS

mvh MichaelS
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu