recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Goggelogge's Homekino
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGoggelogge's Homekino

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 818
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2010 kl. 17:32
Det var også bare et godt råd,og din skærm burde stå hvor din center står (max højde) men for min skyld må folk da hænge deres skærme op under loftet hvis de syntes at der er fedt Smile
   carsten
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2010 kl. 19:38
Oprindeligt skrevet af CARS10 CARS10 skrev:

Perfekt tja hvis man godt kan lide at stå op og se fjernsyn.En fejl mange laver når de skal hænge fladskærme op er at de hænger alt for højt,og det er ikke behageligt at kigge på ret lang tid af gangen.
 Tænk på at det er meget mere behageligt at kigge lidt nedad,end det er at kigge opad.På mit SONY 46 W 5500 er afstanden fra gulv til underkant af SKÆRMEN (ikke rammen) ca.45 cm.og det passer ferfekt når man sidder i sofaen.

Hvis man sidder ret op og ned på en stol med lodret ryg er det ganske rigtigt trættende i nakken at skulle kigge opad, men nu har de fleste det vel med at ligge godt tilbagelænet på sofaen og nærmest kigge "ned" over egen brystkasse for at se tv'et, så forskellen på at flugte blikket vandret hen over maven eller kigge et par grader højere oppe vil jeg kalde fis i en hornlygte.. Så længe hovedet ikke skal så langt bagover at man skal til at bruge nakkemuskler på at holde hovedet lodret kan jeg ikke se problemet..

Underkanten af mit tvbillede er ca. en halv meter for højt i forhold til de 45 cm du mener det bør være. Når jeg ligger henslængt i sofaen på tre meters afstand svarer det til at jeg skal kigge 8-9 grader højere, det er ikke noget der på nogen måde generer mig..
Til top
coem Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-December-2008
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2010 kl. 19:39
Så fik du dine XTZ højtalere hjem, hvordan spiller de så? :)
Til top
Goggelogge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Juli-2009
Sted: Rudkøbing, DK
Point: 131
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2010 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af coem coem skrev:

Så fik du dine XTZ højtalere hjem, hvordan spiller de så? :)

Hey ja gjorde jeg :)

du må jo komme forbi og hører dem på et tidspunkt Tongue
LG - PS8000.
Onkyo 607.
Xtz 89-fronter og center.
Focal in-celling bag
Canaldigital hd boks.
Ps3
M-motion motor vægbeslag.
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Point: 1759
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2010 kl. 10:06
Med hensyn til højden på tvèt skal man jo også huske at tage hensyn til dem der bruger briller med læsefeltCool Hvas man som Cars10 hænger 45 cm over gulvet skal hovedet nærmest pege ned i gulvet, og det vil nærmest være umuligt at ligge i en sofaCry
Min hænger med 115 til MIDTEN af skærmen, og jeg fik en frygtelig ballade med konen da jeg sænkede den 5 cm Confused
Men et rigtigt lækkert anlæg, som bliver endnu bedre når du får nogle baghøjttalereClap
Ning
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu