recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Google Chromecast gammel/4K udgave og Yousee app
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Google Chromecast gammel/4K udgave og Yousee app

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Tavruz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2012
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tavruz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Google Chromecast gammel/4K udgave og Yousee app
    Sendt: 11-Juli-2022 kl. 13:02
Overvejer at købe en Chromecast Ultra eller Google TV, da det måske løser mit superirriterende problem med at Yousee tv hakker og fryser konstant og hele tiden med den gamle Chromecast. Oplever I andre også det, og afhjælper det problemet at opgradere til de nye Chromecast 4K udgaver?

2. Da jeg har mobilt bredbånd (1000 GB pr. måned) og streamer TV, kan jeg så løbe tør for data hvis det kører i 4K? Kan dette nedskaleres i indstillinger til at køre i lavere opløsning? Eller sker dette helt automatisk hvis jeg ikke har et 4K tv?

Kort sagt har 4K opløsning ingen betydning for mig, men det betyder noget jeg ikke risikerer at løbe tør for data, samt vil jeg problemet med Yousee app'ens fryseri til livs


Redigeret af Tavruz - 11-Juli-2022 kl. 13:37
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2022 kl. 13:47
Hej.

Der er to ting der kan medføre svag forbindelse og at Yousee tv hakker.

Det ene er YouSee's 4G/5G forbindelse fra TDC's mast til jeres Router. Jeg vil foreslå at du går ind på mastedatabasen og indtaster jeres addresse.


Vælger Tjenestetyper: Mobiltelefoni.
Teknologier: LTE og 5G-NR
Og hak i både Eksisterende positioner og Planlagte positioner.

Så vil du kunne se retning og afstand til de forskellige mobil udbyders master.

Hvis du ikke allerede har placeret Routeren i den mest optimale position, vil jeg foreslå at du prøver at placere den forskellige steder.

Den anden ting der kan medføre svag forbindelse og at Yousee tv hakker er en svag WiFi forbindelse fra din Router til din nuværende chromecast.
Er de placeret i samme lokale? og har du valgt en WiFi kanal der ikke bliver forstyrret af evt naboer?

Og kan du ikke oplyse os om hvilken Router du bruger?

Hilsen Carsten.
Til top
Tavruz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2012
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tavruz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2022 kl. 14:06
Jeg bruger en TP-link Archer MR200 4G router, som kører på både 2,4 og 5 GHz. Internethastigheden er også målt og er helt fin til streaming. Problemet opstod i øvrigt først i starten af året, inden da havde jeg ikke rigtig de store problemer. Yousee er kontaktet og vi har prøvet en del ting som du også spørger til, men altså uden held

Kan også tilføje:

1. Den fryser KUN med Yousee app'en, ikke andre streamingtjenester

2. Yousee app'en fryser også andre steder, altså på andre routere/internetforbindelser (ikke mobilt bredbånd iøvrigt) såsnart jeg Chromecaster

Altså tænker jeg der er opstået et generelt problem med Yousee og Chromecast, ihvertfald med den gamle udgave. Min iPhone jeg caster fra er iøvrigt opdateret og nulstillet. Hjalp intet. Derfor jeg nu opgiver med den gamle Chromecast og tænker i nye baner, evt. med den nye udgave eller købe et nyt tv med wifi




Redigeret af Tavruz - 11-Juli-2022 kl. 14:17
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2022 kl. 14:55
Oprindeligt skrevet af Tavruz Tavruz skrev:

og tænker i nye baner, evt. med den nye udgave eller købe et nyt tv med wifi


Hej.

For at finde problemet, vil jeg spørge om du har prøvet at caste fra en Android mobil?

Og kan du ikke oplyse om hvilket TV du bruger?
Så vidt jeg husker, er der et par mærker der har Apps til YouSee?

Jeg ved ikke helt, hvorfor du overvejer et Nyt TV med WiFi? Der findes andre løsninger.
Personligt foretrækker jeg altid en kablet forbindelse fra min eksterne TV boks til vores TV.

Hilsen Carsten.
Til top
Tavruz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2012
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tavruz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2022 kl. 21:37
Det gør jeg af den simple grund mit tv er så gammelt at det ikke har smart tv, men stadig har glimrende billede og lyd (Sony KDL-40EX500)

Har ikke prøvet en Android mobil og har heller ikke planer om at skifte iPhonen af den her grund
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2022 kl. 21:58
Gør dig selv en tjeneste og køb en AppleTV…..


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2022 kl. 22:51
Oprindeligt skrevet af Tavruz Tavruz skrev:

Det gør jeg af den simple grund mit tv er så gammelt at det ikke har smart tv, men stadig har glimrende billede og lyd (Sony KDL-40EX500)

Hej.

Vi havde en gang et Panasonic TX-48AS640 TV sammen med en at de aller første Chromecast, og DRTV hakkede. Det blev løst ved at, købe en Power adapter med Ethernet port fra Google og så bruge kablet netværk.

Men den kan ikke fås mere. Men jeg kan huske en anden tråd, hvor der blev vist et kabel fra ebay.com, som også gav mulighed for at bruge kablet netværk til en chromecast, men kan ikke finde et link. Måske andre kan hjælpe?

Hilsen Carsten.




Redigeret af csell - 11-Juli-2022 kl. 22:52
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2022 kl. 23:43
Besynderligt, har aldrig haft hak på yousee, selv med den første chromecast.
Til top
Tavruz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2012
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tavruz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2022 kl. 00:08
Har i dag købt den nye Google Chromecast tv, så må jeg se om det løser problemet, ellers ryger den retur igen. Har også overvejet om jeg bare skulle købe en Apple tv boks istedet, det bliver måske næste skridt hvis jeg da ikke bare køber et nyt tv
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2022 kl. 09:17
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Besynderligt, har aldrig haft hak på yousee, selv med den første chromecast.

Hej.

Tror du at det kan skyldes at vores WiFi miljø er anderledes end jeres?
At vores 1. Gen Chromecast var sat op i et område med mange andre WiFi brugere, og jeres ikke?

Men Google lavede en løsning med kablet netværk til alle de brugere der havde WiFi problemer.
Man kunne købe en anden strømforsyning med indbygget ethernet. Skifte strømforsyningen og pludseligt havde man en Chromecst med ethernet. Her er et billed:





Men jeg forstår ikke at man prøver at løse WiFi problemer i en chromecast, ved at købe en Chromecast med Google TV, som også bruger WiFi?
Men måske er WiFi delen er så anderledes, at det virker?

Jeg ville nok have købt en Android boks med kablet netværk.

Der findes to forskellige slags Android styresystemer. Den ene slags kaldes Android TV, det er en efterfølger til det kommercielt mislykkede Google TV.

Og den anden slags er Android, som findes på Mobiler og Tablets.

Der findes Android Bokse til begge. Hvis man ønsker at kunne se Netflix i 4K, skal man vælge Android TV.
Hvis man ønsker at kunne bruge DR.TV programguide, skal man bare vælge Android. De kan købes i Europa fra nogle få hundrede kroner.

Hilsen Carsten. 

 




Redigeret af csell - 12-Juli-2022 kl. 09:21
Til top
Tavruz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2012
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tavruz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2022 kl. 10:33
Det er et forsøg og udelukkelsestænkning csell, og dur det ikke returnerer jeg den blot! 



Redigeret af Tavruz - 12-Juli-2022 kl. 10:34
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4429
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2022 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af Tavruz Tavruz skrev:

Har i dag købt den nye Google Chromecast tv, så må jeg se om det løser problemet, ellers ryger den retur igen. Har også overvejet om jeg bare skulle købe en Apple tv boks istedet, det bliver måske næste skridt hvis jeg da ikke bare køber et nyt tv

Det kan ikke anbefales at købe nyt TV for at få adgang til eller løse problemer med apps. Generelt opdateres Smart TV-platformene ikke efter køb så med tiden vil der opstå problemer eller apps vil forsvinde. Android TV / Google TV er undtagelsen, men til gengæld starter de et par generationer bagud ift. aktuel Android-version.

Hvis købet af Chromecast ikke løser din udfordring, så vil jeg anbefale Apple TV 4K. Jeg tror ikke, at du kommer til at kigge dig tilbage derefter. Selv til et spritnyt Smart TV ville min anbefaling være at parre det med Apple TV 4K.

PS: Der går rygter om ny Apple TV boks senere på året.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu