recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Google Chromecast gammel/4K udgave og Yousee app
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Google Chromecast gammel/4K udgave og Yousee app

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Tavruz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2012
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tavruz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2022 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:


Det kan ikke anbefales at købe nyt TV for at få adgang til eller løse problemer med apps. Generelt opdateres Smart TV-platformene ikke efter køb så med tiden vil der opstå problemer eller apps vil forsvinde. Android TV / Google TV er undtagelsen, men til gengæld starter de et par generationer bagud ift. aktuel Android-version.

Hvis købet af Chromecast ikke løser din udfordring, så vil jeg anbefale Apple TV 4K. Jeg tror ikke, at du kommer til at kigge dig tilbage derefter. Selv til et spritnyt Smart TV ville min anbefaling være at parre det med Apple TV 4K.

PS: Der går rygter om ny Apple TV boks senere på året.

Ok, er en 3 generation fint når nu jeg ikke vil ha/bruge 4K? De kan fås til rimelige penge brugt

Redigeret af Tavruz - 12-Juli-2022 kl. 12:34
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2022 kl. 12:37
Nej 3. generation Apple TV fungerer ikke til opgaven. Det er først fra 4. generation (Apple TV HD), at man har adgang til app-butikken med de mange apps.

Apple TV HD er dog ved at være en ældre sag og selvom den stadig opdateres og fungerer fint, så tror jeg ikke det er en god langtidsinvestering pt. Måske der kommer en ny billig udgave til efteråret – hvem ved.
Til top
Tavruz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2012
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tavruz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2022 kl. 12:39
Det var også en 4 generation jeg mente. Og dets fjernbetjening styre volumen og on/off på tv'et?
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2022 kl. 07:50
Hvis TV'et understøtter HDMI CEC, så ja. Det gør langt størstedelen af de TV, som er solgt indenfor de seneste 10-15 år.

Hvis du køber brugt, så vær opmærksom på, at Apple TV HD gennem tiden har været solgt med to typer fjernbetjeninger. Den nyeste udgave af fjernbetjeningen har en dedikeret tænd/sluk knap til TV'et. Den anden kan også slukke TV'et, men det kræver to tastetryk (hold 'Hjem' knappen nede og vælg sluk).
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2022 kl. 17:24
hvad er det for en knap der slukker tv’et på de nyeste fjernbetjeninger til Apple tv :)
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2022 kl. 18:52
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

hvad er det for en knap der slukker tv’et på de nyeste fjernbetjeninger til Apple tv :)
Det skal først indstilles i ATV.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2022 kl. 06:19
Som udgangspunkt kræves ikke manuel opsætning. Apple TV aflæser automatisk TV'ets model via HDMI EDID og indstiller sine infrarøde koder til volumenregulering og tænd-funktion. Resten styres via HDMI CEC, som er standardiseret imellem elektronikmærker.

Forzajuve: Her er Apples fjernbetjening fra 2021. Der er tænd/sluk knap oppe i højre hjørne, som kan styre TV'et.




Redigeret af Rasmus Larsen - 14-Juli-2022 kl. 13:05
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2022 kl. 11:33
Perfekt mange tak

Er det muligt at hvis man har et Apple tv - ikke 4K - men stadig af nyere dato. Måske 3 år gammelt, at få tv’et til at slukke og tænde bare man tænder eller slukker Apple tv’et. 

Det fungerer fint på 3 af tv’erne.  Men der er et ældre lg tv hvor den ikke gør det. Tv’et er nok 10 år gammelt
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2022 kl. 12:12
Nej, jeg tror ikke det vil virke på dit 10 år gamle TV med den nye fjernbetjening heller. Den sender stadig tænd/sluk kommandoerne via HDMI CEC, som umiddelbart er det, dit 10 år gamle TV mangler.

Jeg havde forventet, at den nye fjernbetjenings tænd/sluk knap faldt tilbage på infrarød kommandoer i sådanne tilfælde (ligesom den gør med knapperne til lydregulering) men det ser ikke ud til at være tilfældet. Måske de opdaterer den senere via software.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2022 kl. 12:20
Hdmi CEC er “1000 år gammelt”, det virker på selv mit oldnordiske Pioneer plasma.

Men, man skal selvfølgelig sikre sig at det er slået til…….


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2022 kl. 12:25
Dog er HDMI CEC blevet opdateret undervejs. Det er først senere at f.eks. tænd-funktion er blevet obligatorisk i HDMI CEC. I starten var mange af funktionerne valgfri.

LG kalder HDMI CEC for SimpLink i deres menuer, hvis det kan hjælpe forzajuve.
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2022 kl. 12:26
jeg kigger senere tror det er et lg pk250

Lige nu ses der film på det.  Så venter en time :)
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu