recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Google Chromecast gammel/4K udgave og Yousee app
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Google Chromecast gammel/4K udgave og Yousee app

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2022 kl. 12:33
LG PK250 skulle have HDMI CEC, ifølge LGs specifikationer: https://www.lg.com/us/tvs/lg-50PK250-plasma-tv?bvstate=pg:2/ct:q
Til top
Tavruz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2012
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tavruz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2022 kl. 12:55
Et Sony KDL-40EX500 skulle have Bravia Sync der som jeg forstår det inkluderer HDMI-CEC, men mon det også inkluderer tænd/sluk? 

Det er ret afgørende, og tv'et er vel snart 12 år gammelt
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2022 kl. 13:22
Ja Bravia Sync er Sonys betegnelse for HDMI CEC, men uha jeg kan sørme ikke huske, om EX500 kan både tænde og slukke på HDMI CEC. Har du ikke en eller anden enhed, som du kan teste med før der købes nyt udstyr?

Selv de ældre Chromecast har HDMI CEC, så det er egentlig bare at 'caste' noget til den mens TV'et er slukket for at se, om TV'et tænder automatisk. Sluk-kommandoen i HDMI CEC er noget bredere understøttet i TV-skærme fordi support blev obligatorisk tidligere.
Til top
Tavruz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2012
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tavruz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2022 kl. 00:47
Fjernbetjeningen til Google TV virker med EX500, både tænd/sluk og volumen. Indtil videre har jeg kun oplevet et enkelt frys, så klart bedre end den alm. Chromecast hvad det angår. 
Er dog lidt hooked på Apple TV istedet, grundet den lækre alu fjernbetjening, og det at Apple TV bare skulle funke uden kedelige overraskelser lige pludselig
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2022 kl. 08:15
Apple TV er en klart bedre boks efter min mening, men måske værd at vente til efter sommeren? Rygtet vil vide, at der kommer en ny version og hvis det er tilfældet, så lanceres den sikkert til efteråret forud for julesalget.
Til top
Tavruz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2012
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tavruz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2022 kl. 20:53
Ok hvad mon den nye boks så kan tilbyde?

Hvis jeg nu køber en Apple 4K boks, og sætter den til 1080p, vil den så huske det efterfølgende så jeg ikke hele tiden skal ind og ændre hvis den nu igen automatisk hæver til 4K?
Til top
Tavruz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2012
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tavruz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2022 kl. 19:43
Hej Rasmus, giver du ikke et svar på seneste spørgsmål?
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2022 kl. 08:08
Apple TV husker indstillingen for hhv. 4K og 1080p.

Jeg ved ikke helt hvad man skal forvente af den nye boks ud over en nyere og kraftigere processor. Det vil indebærer, at den i fremtiden får opdateringer i flere år end de andre (som må formodes at stå af opdateringstoget på et eller andet tidspunkt). Jeg kunne forestille mig, at den også får flere HDMI 2.1 funktioner, hvilket vil gøre det mere fremtidssikker, men ift. en 1080p TV-skærm, så er det ligegyldigt.
Til top
Tavruz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2012
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tavruz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2022 kl. 22:27
Den nye Google TV Chromecast begyndte nu også at fryse flere gange i træk i dag, men fik så endelig købt en Apple TV HD boks i seneste udgave her til aften. Sætter den til i morgen, og så håber jeg bare den kan få has med det p....irriterende evindelige fryseri i tide og utide!

Redigeret af Tavruz - 25-Juli-2022 kl. 22:31
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2022 kl. 09:07
Du køber et Google TV for at se om det løser dit problem, men det gør det ikke. 
Så nu vil du købe et Apple tv i håb om det så løser dit problem?

Tror du ikke problemet ligger i dit netværk, enten WiFi eller 4G, jeg tænker sidst nævnte.
Til top
Tavruz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2012
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tavruz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2022 kl. 06:46
Oprindeligt skrevet af Jonas_R Jonas_R skrev:

Du køber et Google TV for at se om det løser dit problem, men det gør det ikke. 
Så nu vil du købe et Apple tv i håb om det så løser dit problem?

Tror du ikke problemet ligger i dit netværk, enten WiFi eller 4G, jeg tænker sidst nævnte.

Hvis du har læst alt hvad jeg har postet tidligere i dette indlæg, vil du se hvorfor jeg udelukker årsagen er min mobile bredbåndsforbindelse og tilhørende 4G router


Redigeret af Tavruz - 27-Juli-2022 kl. 07:10
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2022 kl. 22:10
Du skriver du har testet din gamle chromecast på andre ikke mobilbredbåndsforbindelser, og det stadigvæk hakker. Du nævner ikke noget om Chromecast med Google TV, altså at du har testet den udover derhjemme.

Så jeg tænker, ikke du nødvendigvis har fundet problemet, jeg bruger selv Yousee +5G + Chromecast med Google TV i mit sommerhus og det kører helt fint. Jeg har tilgengæld oplevet problemer med streaming når det er på 4G og det er påtrods af jeg har under 500 meter til masten.


Redigeret af Jonas_R - 27-Juli-2022 kl. 22:11
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu