|
Google Chromecast |
Besvar ![]() |
Side <1234 8> |
Forfatter | |
emjay6 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 72 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Redigeret af emjay6 - 20-Marts-2014 kl. 09:39 |
|
![]() |
|
RuneH ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1760 |
Så er den sat til, og hurtigt afprøvet. En fantastisk lille dums fra Google, som er piv nem at komme i gang med. Her er hvad jeg blev en smule skuffet/ærgerlig(?) over - og håber på kommer via nogle opdateringer.
Ellers synes jeg det er en genial lille ting de har bakset sammen. Den skal nok kunne give ATV kamp hen af vejen. kvaliteten af billedet den streamer er rigtig pæn, og den fanger hurtigt signalet. Når jeg kan ændre DNS (udlandsk Netflix) ryger der også en ind i stuen.
Redigeret af RuneH - 20-Marts-2014 kl. 16:55 |
|
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
|
![]() |
|
pipper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2082 |
Kan man uden videre streame sin musik som ligger på en synology nas vers. 4.2.?
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
RuneH
1: Hvis ellers du bruger Unblock US eller anden VPN, så er det ret simpelt at få andre Netflix regioner. Du skal gå ind under Static Routing på din router. Der opretter du et entry, hvor du peger alt trafik på 8.8.8.8 og 8.8.4.4 over på din VPN's DNS. Så er der egentlig ikke så meget mere i det. I øvrigt er det også for sent at roote den, når først du har taget den i brug ;) 2: Desværre opdateres funktionerne ikke helt så hurtigt på iOS som på Android. Men heldigvis kan iOS bruges med den. Android kan ikke rigtig bruges med ATV uden root. 3: Der findes en guide til Chrome beta for Android her: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=10623&zoneid=5 Ellers kan du også streame hele telefonen her: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=10629&zoneid=5 4: Der er langt mere end 4-5 stykker. Men jeg håber da især, at mange af de danske/skandinaviske tjenester kommer snart.
Redigeret af Nagash - 20-Marts-2014 kl. 17:32 |
|
![]() |
|
RuneH ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1760 |
Fedt - Tak! Lige hvad jeg havde brug for jo :) Det med min router skal jeg da forsøge mig med når jeg kommer hjem. Er ikke helt sikker på hvordan jeg gør (YouSee router) men skal da forsøges. Ved bare, da jeg sidst ændret DNS i routeren, sender YouSee automatisk en indstilling til mig, og sletter min egen indstilling. Men må da forsøge mig med det du siger der, hvis jeg nu kan finde ud af det.
Jeg springer du i nogle flere artikler! :) |
|
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Jeg kan kun anbefale at pakke din TDC router ned. Køb en godt en selv. Det er som regel noget lort, man får af sin udbyder. Har dog aldrig hørt, at udbyderen tvinger deres routere over på deres egen DNS.
|
|
![]() |
|
rktdi ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Horsens, DK Status: Offline Point: 624 |
hejsa
håber det er ok jeg lige stiller et spørgsmål her... jeg har en WD MyBook Live NAS - fungerer glimrende sammen med min Boxee Box - men er det muligt at tilgå indholdet på min Nas, og så caste det til mit tv med CC?? På mine android enheder kan jeg afspille indhold fra Nas via en app der hedder WD My Cloud.. anyone?
|
|
Sony KD-65XE8505/Sony STR-DN1060/Panasonic PMB-BD60/Nvidia Shield
M&K K7+K5 / Velodyne SPL800i |
|
![]() |
|
Gump ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 377 |
Når vi nu er ved spørgsmålene, så har jeg også et
![]() Mit Wifi kører på kanal 1, og her kan jeg sagtens få min chromecast på. Men hvis jeg ændrer kanalen, som er ret benyttet af naboerne, så kan jeg ikke længere. Er der andre der har hørt om/oplevet det? Og er der muligvis en løsning på det?
|
|
![]() |
|
Det er lidt meget bare for at få den til at vise Netflix i soveværelset. Synes ellers den CG3000 kører fint nok.. YouSee sender konstant default settings til ens router. Jeg forhørte mig om dette sidste gang jeg havde kontakt til dem, da de havde lavet noget bøvl. Der havde jeg nemlig ændret DNS, og den blev overskrevet af deres egen opsætning.
|
|
|
|
![]() |
|
Tja, men du vil opleve et kæmpe løft i kvaliteten på alt dit trafik ind og ud af huset. Det hjælper ikke kun på DNS. Det er noget jeg anbefaler alle. En god tommelfingerregel siger, at en router til under 1000kr ikke er egnet til meget andet end surf og mail. Den udtalelse må du gerne hænge mig op på.
Gump - hvis du prøver på kanal 12 eller 13, så er det derfor. De 2 kanaler er lukket i USA, og det har de ikke lavet om i den europæiske version.
|
|
![]() |
|
Klausens ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 160 |
Kan man klone sin ipad til chromecast? Så jeg kunne være på nettet via ipaden og streame det til mit tv...
|
|
![]() |
|
Det kan du ikke. Måske i en kommende udgave af Chrome-browseren til iOS. Det er kommet i beta versionen af Chrome til Android.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 8> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |