|
Google Chromecast |
Besvar ![]() |
Side <12345 8> |
Forfatter | |
pipper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2082 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så fik jeg hentet chromecast'en .
Nu er jeg igang med at installere. Jeg har sat den i et HDMI stik og sat strøm til. Derefter gik jeg ind på chromecast.com/setup. Nu skriver min tablet at den godt kan finde chromecasten. Men jeg kan ikke konfigurere den. Den skriver " Der kan ikke oprettes forbindelse til din chromecast. sørg for at din chromecast er tæt på. Jeg sidder 2 meter fra den. Nogen der har en ide til hvordan jeg kommer videre? |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
|
|
![]() |
|
pipper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2082 |
sidder lige foran tv'et, og det virker ikke
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Gå længere væk måske. Nogle gange kan det faktisk forværre, at to WIFI enheder er for tæt på hinanden. Men 2 meter burde ikke betyde noget. Prøv evt. med en anden telefon eller tablet, hvis du har?
|
|
![]() |
|
Prøvede lige med en mobil telefon istedet, og det virkede. Nu må jeg se om det virker, ellers skriver jeg igen ![]() |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Skide godt. God fornøjelse med den :)
|
|
![]() |
|
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1485 |
Jeg har kørt i et halvt års tid med en D-Link DIR-600, som jeg fik til den nette sum af 149 .-. Den kører klippestabilt. Er tilsluttet en 30 Mbit fiberforbindelse og streamer uden problemer til alle mine enheder. Hvad mener du, man får ekstra ved at investere i en væsentligt dyrere router, siden du kommer med den udtalelse?
Redigeret af Supergris - 22-Marts-2014 kl. 15:14 |
|
![]() |
|
Har lige set en masse youtube på den.
Men kan det passe at der kun er 5 apps man pt. kan bruge? Hvordan kan jeg få et billede op på skærmen af f.eks recordere.dk o.s.v? |
|
![]() |
|
Pipper - Kig på mine links til RuneH på side 2.
Supergris - Kommer an på dit forbrug og hvor mange enheder du har tilsluttet. Men har du meget trafik ind og ud af huset, især 1-2 der spiller online, torrent-trafik og en masse stream på flere enheder, så vil du opleve, at en billig router bukker under for presset. Ligesom alt andet mini-elektronik, så er en router også drevet af en såkaldt SoaC (ligesom din ARM processor i din smartphone). Jo billigere din router er, jo mere er der selvfølgelig sparet på den chip. Har den ikke mange kræfter, så skal der altså ikke meget trafik til, før den bliver ustabil, og så begynder routeren at genstarte og opføre sig irriterende. Men hvis du oplever, at din kører klippe stabilt, og aldrig får udfald, jamen så må mit svar være, at du intet får ud af, at købe en dyrere model. Din router er sikkert helt fint, hvis man kun har en enkelt computer, en smartphone og en enkelt streamer (fx Chromecast) tilsluttet. Ja flere ting kan den vel også klare. Det er vel sjældent man bruger det hele på en gang. Især hvis man bor alene. Men lad os sige man er en almindelig familie, med 2 børn og 2 voksne, så er det jo nok ikke unormalt, at der benyttes 10 eller flere enheder af gangen. Og så tror jeg ikke rigtig din router kan følge med mere. |
|
![]() |
|
Ikke for at virke doven og lign.
Men jeg går ud fra at det er punkt 3 jeg skal følge. Men jeg syntes ikke rigtig jeg kan finde det sted du beskriver ![]() |
|
![]() |
|
Du skal installere denne version af Chrome: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.chrome.beta&hl=da
Hvis det er Chrome desktop du mener, skal du bare installere dette plugin: https://chrome.google.com/webstore/detail/google-cast/boadgeojelhgndaghljhdicfkmllpafd
|
|
![]() |
|
Nu har jeg hentet chrome beta som du linker til.
Men hvor finder jeg dette punkt. Funktionen slås til under Chromes Flag-indstillinger, hvor man finder den under ’Enable eksperimental Chromecast Support’. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 8> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |