recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Google Chromecast
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Google Chromecast

Besvar Besvar Side  <1 5678>
Forfatter
Besked
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2082
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2014 kl. 22:02
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Den kræver WIFI direct under opsætningen (da den jo sjovt nok ikke har forbindelse til routeren endnu). Måske understøtter din tablet ikke det?

Takker for hjælpen.

Vil lige prøve at se om min tablet ikke understøtter dette.
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 11:49

Jeg tænker også over at hoppe på Chromecast-vognen, men det her er lidt OT, men da nogle nævnte nye routere i tråden, springer jeg lige på.

Jeg har Fullrate, og jeg er mildest talt ret irriteret over den medfølgende NetGear-router, da den er virkelig ustabil med rimelig dårlig WIFI-dækning. 

Mit spørgsmål er: Kan man bare fise ud og købe en ny router og udelukkende bruge denne, eller skal den sættes i forlængelse med den nuværende?

Redigeret af Ukke - 27-Marts-2014 kl. 11:51
Til top
Jonas R Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-August-2013
Sted: Danmark
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 11:51
Til dem der har forbindelsesproblemer: 
Hvis man har en router på 5GHZ båndet kan det hjælpe at sætte den ned på 2,4 båndet. Når så Chromecast'en er sat op kan man sætte routeren tilbage på 5 ghz båndet. Det fungerede for mig.

Jeg har haft Chromecast i en del måneder nu og er meget glad. Jeg bruger mest disse apps: Plex, Youtube, Netflix og AllCast (til lokal indhold og online privat indhold). Mirroring har jeg også, men er endnu ikke i brugbar kvalitet: http://www.engadget.com/2014/03/05/mirror-for-android-chromecast-support/.

Redigeret af Jonas R - 27-Marts-2014 kl. 11:52
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Point: 1760
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 13:05

Det skal dog lige siges, at der findes ingen regler uden undtagelser. Jeg har selv VDSL hos Fullrate, og af en eller anden grund, valgte de at give mig en Zyxel P-2812 med, hvilket bestemt ikke er en router i den billige ende.

Hvis nu jeg springer ud i køb af router - oh my - en dag, hvilken vil du så anbefale? Som ikke koster særlig meget? Irriterer mig grænseløst at jeg ikke kan bruge Unblock - som du nok kan fornemme! ;) 

Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Fuzhi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Maj-2006
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fuzhi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 13:35
Har nogen erfaringer med en app, der nemt gør det muligt at streame Flac filer fra min PCer til Chromecast ?

Jeg har prøvet med BubbleUPnp på min mobil og BubbleUPnp server på min computer og det fungerer fint med mp3 og andre lossy lydfiler, men ikke med Flac, selvom det burde være muligt.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Jeg tænker også over at hoppe på Chromecast-vognen, men det her er lidt OT, men da nogle nævnte nye routere i tråden, springer jeg lige på.

Jeg har Fullrate, og jeg er mildest talt ret irriteret over den medfølgende NetGear-router, da den er virkelig ustabil med rimelig dårlig WIFI-dækning. 

Mit spørgsmål er: Kan man bare fise ud og købe en ny router og udelukkende bruge denne, eller skal den sættes i forlængelse med den nuværende?
Mit umiddelbare svar, er ja. For det meste, så er det rimelig nemt at finde en router med passende modem til telenetværket. Det er mere kabelnettet der er problemer med.
Du skal dog lige sikre dig, at den understøtter de samme protokoller. Uden jeg kender din forbindelse, så vil jeg antage, at den bruger PPPoE. Men det er noget du lige skal undersøge selv. Som regel kan du se det i din nuværende router.
Jeg kan jo selv anbefale den Zyxel P-2812, som de sender med deres store forbindelser. (Er dog ikke sikker på, at de sender den med længere, da det billige lort er begyndt at kunne følge med til 50Mb i dag. De kunne de bare ikke, da jeg hoppede på VDSL)
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 16:20
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Det skal dog lige siges, at der findes ingen regler uden undtagelser. Jeg har selv VDSL hos Fullrate, og af en eller anden grund, valgte de at give mig en Zyxel P-2812 med, hvilket bestemt ikke er en router i den billige ende.

Hvis nu jeg springer ud i køb af router - oh my - en dag, hvilken vil du så anbefale? Som ikke koster særlig meget? Irriterer mig grænseløst at jeg ikke kan bruge Unblock - som du nok kan fornemme! ;) 

Som ikke koster særlig meget, er problemet :)
Jeg ville ikke anbefale noget lavere end denne her: http://www.edbpriser.dk/router/asus-rt-n66u-id-6303624.aspx
Det er dog også en udmærket router, og stiller langt de fleste tilfreds. Du skal dog vide, at når du har kabelnet, så slipper du ikke af med den gamle enhed. Den skal stadig stå og fungere som modem.

Personligt vil jeg dog selv tage denne her, hvis jeg skulle have ny i dag: http://www.edbpriser.dk/router/asus-rt-ac68u-id-7614086.aspx
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 17:25

Ring til fullrate og fortæl at din router ikke duer og er ustabil. 
Jeg havde også en Netgear router, som tilsidst skulle genstartes hver dag fordi den frøs. 
Da jeg henvendte mig til Fullrate kendte de godt til problemerne med netgear routeren og de sendte mig straks en ny Zyxel P-2812HNU-F1 uden beregning. Den har kørt perfekt siden og virker generelt som en rigtig god router. Jeg har også fået langt bedre WiFi dækning og hastighed med den. 

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 20:58
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Ring til fullrate og fortæl at din router ikke duer og er ustabil. 
Jeg havde også en Netgear router, som tilsidst skulle genstartes hver dag fordi den frøs. 
Da jeg henvendte mig til Fullrate kendte de godt til problemerne med netgear routeren og de sendte mig straks en ny Zyxel P-2812HNU-F1 uden beregning. Den har kørt perfekt siden og virker generelt som en rigtig god router. Jeg har også fået langt bedre WiFi dækning og hastighed med den. 

Fedt at de sender den ud på henvendelse. Så kan man alligevel spare en del penge. Den Zyxel router er skide god.
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2006
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2014 kl. 09:39
Hm, ifølge Fullrate kan jeg ikke få Zyxel P-2812HNU-F, da den ikke passer til min "linjetype"(?), men istedet ZyXel P-2601HN-F.

Nogen der har erfaring med ZyXel P-2601HN-F?
Til top
haddi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-November-2011
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér haddi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2014 kl. 10:01
Har nogen haft den fejlmeddelelse "unable to play video due to site restrictions" når de skal cast video fra dr.dk i chrome Beta?
Til top
Krjstoff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2007
Point: 682
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krjstoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2014 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af morten_b morten_b skrev:

Mener i øvrigt ikke, at det burde være nødvendigt med root for at få nexus 5 og Nexus 7 tablet (2013-udgaven) til at virke med screen cast - jeg får endda menuen på min Nexus 7 (2012) - her virker det dog ikke, da chipsettet ikke er understøttet.

I følge udvikleren af Mirror-app'en, er det indtil videre kun Nexus 5 der har et chipset som understøtter at man laver screen mirror til sin chromecast (uanset hvilken app man måtte befinde sig i).
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
Til top

Besvar Besvar Side  <1 5678>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu