|
Google ødelagt af Krak og alle de andre |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Langemor84 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-December-2005 Status: Offline Point: 708 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-Februar-2012 kl. 13:09 |
Hej recordere.
Jeg har forsøgt (via Google) at finde artikler eller lignende om dette, men det kan jeg mærkeligt nok ikke. Jeg har gennem de seneste år opdaget en meget uheldig udvikling med Googles search engine. Jeg bruger som de fleste andre som standard Google til at søge med, men jeg er faktisk ved at synes den bliver mere og mere ubrugelig! Jeg synes ikke generelle søgninger giver nogen konkrete resultater længere. Det eneste man finder er andre søgesiger, der ikke har noget som helst med det man søgte at gøre. Et konkret eksempel: Jeg vil gerne finde de forskellige børnepasningsmuligheder i Harlev. For nogle år tilbage vil jeg påstå, at jeg kunne søge på "børnehave Harlev" og få resultater på hjemmesider, der har noget med børnehaver i Harlev at gøre. Det gør jeg ikke længere. Istedet for jeg side og og side ned med resultater på fuldstændigt ligegyldige sider som: Og jeg kunne blive ved - meget meget længe. Ingen af siderne viser mig hen til det jeg søger på. De er bare andre og dårligere søgemaskiner, end den jeg startede på (google). Jo - bevares et par af dem (f.eks. krak) giver mig adresserne på børnehaver i Harlev, men hvis jeg ledte efter adresserne kunne jeg jo besøge dgs eller krak fra starten af. Hvis man f.eks. kigger på det sidste resultat jeg har listet op "tuugo.dk", så er det en fuldstændig ligegyldig side, der planker et kort fra google har en masse reklamer og INGEN brugbar information. Det samme gælder 99 % af de andre resultater jeg fik med min søgning. Jeg er klar over, at en af grundende til, at jeg får netop disse sider op er fordi de har sindsygt meget trafik, så dette er en selvopfyldende profeti, når jeg selv linker til siderne, men noget må altså gøres! Jeg vil have mit gamle Google tilbage!! Jeg forstår ikke at Google ikke selv kan gøre noget ved dette stigende problem. Det ender jo med at blive ubrugeligt. Men Google er som sædvanligt umulige at få i tale. Er der andre, der har lagt mærke til denne uheldige tendens og evt. kan linke til nogle artikler om problemet eller har nogle måder at lukke alle disse latterlige sider ude af ens søgninger. På forhånd tak. |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg bruger af og til https://duckduckgo.com
Men dér kommer også en del Hårlev imellem, så måske skal du søge med postnummer.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
skyking ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-December-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 348 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Langemor84
Hvordan mon skoleelever så "Ved hvor de skal lede" for Du har bestemt Ret i Dine iagttagelser. Tak for jeg fik sat ord på mine, godt nok små problemer men jeg kan forstå de er og bliver større og større.
![]() |
|
En noget indforstået Joke, do not answer!
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |