recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Google højttalergrupper virker kun i 24 timer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Google højttalergrupper virker kun i 24 timer

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Google højttalergrupper virker kun i 24 timer
    Sendt: 19-September-2021 kl. 07:43
Hej!

Jeg har et Google cast setup med 3 Google Nest Audio højttalere samt en JBL Soundbar.

De er alle konfigurerede i iPhone Google Home App'en og virker hver især altid fint - både når der castes via iPhone apps og via stemmekommandoer - f.eks.:
"Hey Google - Spil DR P8 Jazz på Køkkenet"

Jeg har så lavet en Højttalergruppe kaldet "Sommerhuset", der består af disse 4 højttalere.

Denne gruppe virker altid fint fra iPhone apps. Super!

MEN!!!!! Når jeg bruger stemmekommando: 
"Hey Google - Spil DR P8 Jazz på Sommerhuset
så fungerer det også fint - men kun i ca. 24 timer!!!

Derefter kommer beskeden: "Noget gik galt - prøv igen senere..."

Jeg har så fundet ud af, at jeg kan omdøbe Højttalergruppen - og så virker det igen i 24 timer...

Det er nok at ændre begyndelsesbogstavet til stort eller småt - altså Sommerhuset/sommerhuset - så selve ordlyden er altså den samme.

Det er jo en Work Around...

Jeg har styr på min WiFi og router og har selvfølgelig Googlet.
Fænomenet er ikke helt ukendt - men løsningen er tilsyneladende ukendt...

Har I nogle bud?

Venlig hilsen

Claus




  
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2021 kl. 09:26
Underligt? Jeg har haft Google Home højttalere siden de kom frem og har altid haft 3 grupper som altid har fungeret.

Har du evt. prøvet at fjerne soundbaren fra gruppen?
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2021 kl. 09:32
Ja - Deschain, det er virkelig underligt...

Og ja - jeg har også forsøgt med en ren Google Nest Audio gruppe...

Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2021 kl. 06:29
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Underligt? Jeg har haft Google Home højttalere siden de kom frem og har altid haft 3 grupper som altid har fungeret.

Har du evt. prøvet at fjerne soundbaren fra gruppen?
Hej Deschain!
Jeg tror faktisk, du har fat i noget...
Jeg har testet yderligere og det ser ud til at problemet kun optræder i grupper med "blandede brands"

F.eks. Google Nest Audio sammen med JBL Soundbar. Eller Google Nest Audio sammen med Beoplay M3.

Det mest underlig er dog, at Voice commands kun virker i ca. 24 timer - derefter skal gruppen lge omdøbes lidt - og så virker det igen i 24 timer...

Problemet optræder både i mit hjem og i mit sommerhus - med forskellige Internet providers og routers.

Jeg har virkelig søgt bredt - men har ikke kunnet finde andre i hele verden :-) med samme problem...
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2021 kl. 08:16
Oprindeligt skrevet af ClausBP ClausBP skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Underligt? Jeg har haft Google Home højttalere siden de kom frem og har altid haft 3 grupper som altid har fungeret.

Har du evt. prøvet at fjerne soundbaren fra gruppen?
Hej Deschain!
Jeg tror faktisk, du har fat i noget...
Jeg har testet yderligere og det ser ud til at problemet kun optræder i grupper med "blandede brands"

F.eks. Google Nest Audio sammen med JBL Soundbar. Eller Google Nest Audio sammen med Beoplay M3.

Det mest underlig er dog, at Voice commands kun virker i ca. 24 timer - derefter skal gruppen lge omdøbes lidt - og så virker det igen i 24 timer...

Problemet optræder både i mit hjem og i mit sommerhus - med forskellige Internet providers og routers.

Jeg har virkelig søgt bredt - men har ikke kunnet finde andre i hele verden :-) med samme problem...

Jeg har en SONY smarthøjttaler i to af mine grupper, og det giver ikke nogen problemer.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu