recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Google Nexus telefoner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Google Nexus telefoner

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 747
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muele Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Google Nexus telefoner
    Sendt: 04-September-2012 kl. 10:00
Jeg har ofte hørt at Googles egne telefoner er bedre end de fleste fabriks-brandede androidtelefoner.

Men jeg kan ikke overskue hvilke modeller der er. Er der nogen der kan hjælpe mig? Tips til det bedste sted at købe, hilses også velkomment.

Edit. Så vidt jeg kan se, er der kun én aktuel model, men det ville alligevel være rart at høre lidt om de tidligere modeller, da jeg synes de nyeste high-end telefoner er lige store nok.

Redigeret af Muele - 04-September-2012 kl. 10:01
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6061
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2012 kl. 13:07
Der er Nexus One, udviklet af HTC og minder da også UTROLIG meget om HTC Desire.
Så er der Nexus S, udviklet af Samsung. Den minder en del om den første Galaxy S, dog er der lidt ændringer. Den danske version har desværre ikke AMOLED skærm, hvilket er et STORT minus.
Og så er der så Galaxy Nexus, også udviklet af Samsung. Det er som du siger, den aktuelle model.

Nexus One er vist ikke til at opspore længere, men den er også dybt forældet. Nexus S kan vist stadig købes rundt omkring, om ikke andet, så rigtig billigt brugt. Kig evt. på sider som mobildebat.dk.

Jeg har selv Galaxy Nexus, og har aldrig været så glad for en telefon før, selvom det er min 6. smartphone. Man skal passe på med det med skærmen. Jeg havde selv en Galaxy S før denne, og inden jeg fik den, tænkte jeg at dens 4" var alt for stort. Igen tænkte jeg det samme, inden jeg modtog min Galaxy Nexus, men nu kunne jeg slet ikke forstille mig en telefon, med en mindre skærm. Selv min kæreste, med sine små babyfingre, har købt sig en Galaxy S III, som har ca. samme størrelse skærm.

Men hvis du er fast besluttet på, at skærmen er for stor, så prøv at vente lidt endnu. Der går nemlig rygter om, at der næste gang kommer mere end en Nexus telefon. Det sidste jeg læste var, at både Samsung, HTC, LG og Asus skal lave hver deres bud. Så det kunne jo tænkes, at en af dem ikke er så voldsom stor.
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muele Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2012 kl. 15:01
Tak for svar.

Jeg må hellere kigge på Galaxy S III og se hvad jeg synes om størrelsen.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6061
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2012 kl. 10:25
Den har samme størrelse som Galaxy Nexus, men Galaxy S III er ikke en Nexus jo...
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muele Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2012 kl. 10:17
Jeg er med på at den ikke er en Galaxy SIII :). Det var kun for størrelses-reference.

Noget bud på den bedste måde at købe den på?

Jeg kan ikke få lov at købe den direkte ved Google. Og de danske netbutikker jeg kan finde som har den, er ikke nogen jeg lige kender. Jeg kan dog finde den i et par e-mærkede butikker. Prisen der svarer til hvad den koster ved google plus importmoms og post.dk-dummebøde-gebyr. Men det er vel parallelimport, så jeg ikke er bedre stillet rent reklamationsmæssig end hvis jeg selv importerer den.
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-August-2006
Point: 1371
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bantam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2012 kl. 18:25
Købte min hos El-giganten for et par måneder siden.
/lars
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu