|
Google Play / kreditkort / Børn |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3847 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 28-Marts-2012 kl. 09:33 |
Nu har jeg lige købt en Huawei Sonic til min datter (imponerende telefon sammenligned med den X10 Mini Pro min kone prøvede et par uger.....). Men hvordan får man lige købt nogle spil m.m. til hende.
Hun har hendes egen GMail konto (på mit eget domæne), men jeg har ikke tænkt mig at registrere mit VISA/Dankort på hendes konto! På iPhone/i iTunes kan man give et program til en anden - kan man også det på Android - eller hvordan styrer I det ??
|
|
![]() |
|
![]() |
|
mkt ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Marts-2011 Status: Offline Point: 248 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ikke hold mig op på det, men jeg mener første gang man køber noget kan man vælge om kreditkortet skal knyttes til gmail kontoen på telefonen. Svarer man nej gætter jeg på man får samme spørgsmål næste gang. Man kan ikke dele apps på samme måde som på iOS, da ens gmail konto er meget tættere knyttet til telefonen så at sige. Det er ikke "bare lige" at skifte konto på telefonen og siden jeg ikke har prøvet kan jeg ikke sige om appsene (flere sekunder er gået med at tænke på hvordan jeg kunne fordanske det ord mest muligt) bliver der eller om de bliver fjernet når du logger på med en anden konto.
|
|
![]() |
|
mkirkelund ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
Man kan blot vælge at indtaste sine kreditkort oplysninger manuelt hver gang. Det er som sådan ikke muligt reelt at dele apps, da mange apps går ind og tjekker om kontoen er verificeret, dvs. du skal have din konto på hendes smartphone hele tiden, hvorved hun får adgang til dine kreditkort oplysninger. Personligt har jeg det sådan at jeg gerne vil prøve apps inden jeg køber dem, og hvis der ikke er en Free version eller Lite version tilgængelig kan man ofte finde en fuld version ved at google "App Navn .apk" Det kunne være en mulighed for hende at få visse apps.
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Den avanceret og mest korrekte: applikationerne
Den langt mindre nørdede: programmerne Den tumbede for totale dummies: "ab´s"!
![]() |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Forøvrigt har du begået en brøler, (elller din datter har), da hun/i glemte at læse betingelserne for at bruge gmail.
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |