recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Google TV og DRTV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Google TV og DRTV

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2021 kl. 07:41
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Jeg tænker kun du får adgang via ext boks.



Nej det gør man ikke, den er som skrevet ikke på Android TV OS.

Så bruger man bare en ATV boks. 
Så må du have en anden slags ATV boks end mig, der er ingen EPG på min ATV 4K med DRTV app (desværre, man skal vide hvad udsendelse hed, og bruge søgefunktion for at gå tilbage på tidslinie). Smile

Nej ingen EPG det er på flow TV. På ATV kan DRTV appen downloades, og i den findes TV Guiden med oversigt over alle kanalers programmer frem i tiden og 7 dg tilbage.


Nej den gør ikke. DRTV til ATV, Android/Google TV og smart-tv er stort set identiske.

Det er jo klart et valg, DR har lavet, og som nævnt tidligere, kan jeg heller ikke se, at det skulle give mening med en komplet tv-guide i de apps. Man er jo aktivt gået væk fra flow-tv, når man er i app'en, og har man de kanaler, er der jo EPG på tv'et.

Redigeret af lunddal - 17-December-2021 kl. 07:44
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4437
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2021 kl. 07:42
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

..
 På ATV kan DRTV appen downloades, og i den findes TV Guiden med oversigt over alle kanalers programmer frem i tiden og 7 dg tilbage.
Den må du uddybe, kan ikke finde den på min ATV 4K app. Confused

Jeg skrev 16.39 at jeg ikke selv har en ATV og mulighed for at kontrollere det. Jeg ved at ATV 4 og 4k kan hente apps fra appstore og gik ud fra det er samme apps som til min iPad. Men du skriver den IKKE er tilgængelig. Så må jeg sige det er for dårligt Confused

iPhone og iPad apps kan ikke bruges på Apple TV uden videre. De kan hverken søges frem eller installeres med magt. Udviklerne skal derfor udvikle en særskilt version af deres app til tvOS. Alle apps i app-butikken på Apple TV er optimeret til stor skærm og styring vha. fjernbetjening/controller.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2021 kl. 09:08
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

iPhone og iPad apps kan ikke bruges på Apple TV uden videre. De kan hverken søges frem eller installeres med magt. Udviklerne skal derfor udvikle en særskilt version af deres app til tvOS. Alle apps i app-butikken på Apple TV er optimeret til stor skærm og styring vha. fjernbetjening/controller.
Ja, altså DRTV er i forvejen en selvstændig app på ATV og Android.
Så hvorfor ikke brugerinterface med EPG fra udgave til PC og bærbare enheder, renset for øvrige "ikke DR" kanaler så man kan starte udsendelser direkte herfra. 
Jeg ser ikke den store forskel på programmering med brug af PC museklik, OK tast på fjernbetjening eller tap på bærbar skærm. Wink Smile
Mvh. JørgenT
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2021 kl. 09:13
Oprindeligt skrevet af ajaj ajaj skrev:

Hvordan kan det være at der IKKE på DRTV's app på Google TV øverst sammen med Kategorier - Live - børn- etc. er en tv-guide.


Hej.

Hvis nan syntes at DRTV App med TV Guide er rar, kan man bare kigge after en Android Boks. Jeg kan bekræfte at den findes på min H96 Max boks, som jeg købte i slutningen af 2019 på et tilbud for 20 USD incl. forsendelse.

Hvis jeg skulle købe en i dag ville jeg kigge på en af følgende Android bokse, som alle har AV1 hardware decodning,
og millionvis af Apps:

X96 X4 S905X4 with 4/32 GB can be purchased on AliExpress only for $47 using a discount code + Paypal discount.
A95X F4 S905X4 with 4/32 GB can be purchased on AliExpress only for $44 using a discount code + Paypal discount.
X98 mini S905W2 with 4/32 GB can be purchased on AliExpress only for $37 using a discount code + Paypal discount.
A95X W2 S905W2 with 2/16 GB can be purchased on AliExpress only for $29 using a discount code + Paypal discount.


For at kunne scrolle sidesidelæns i DRTV program guiden på vores Android boks, bruger jeg en G30 Voice Remote Control 2.4G Wireless Air Mouse IR learning Gyro Sensing Remote, som jeg købte til 76 DKr.

Den har indbygget Gyro, og man kan pege med den ved at vippe eller dreje den. Her er en 5:48 min lang YouTube om den:
 

Og da den kan lære 33 af en fjernbetjenings knapper, behøver man KUN en fjernbetjening til Receiver, TV og Boks.

Hilsen Carsten.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2021 kl. 09:28
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

iPhone og iPad apps kan ikke bruges på Apple TV uden videre. De kan hverken søges frem eller installeres med magt. Udviklerne skal derfor udvikle en særskilt version af deres app til tvOS. Alle apps i app-butikken på Apple TV er optimeret til stor skærm og styring vha. fjernbetjening/controller.
Ja, altså DRTV er i forvejen en selvstændig app på ATV og Android.
Så hvorfor ikke brugerinterface med EPG fra udgave til PC og bærbare enheder, renset for øvrige "ikke DR" kanaler så man kan starte udsendelser direkte herfra.


Er det ikke lidt en nicheting at finde programmer i app'en ved at kigge på, hvornår de er sendt på en af live-kanalerne (hvoraf kun en delmængde kan ses efterfølgende pga. rettigheder)?

Hvad med alle de programmer, der aldrig vises live?

Men I kunne jo give DR lidt feedback. De skal jo vide, at der er et behov for overhovedet at ville tildele ressourcer til at implementere det.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu