recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Google Wifi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Google Wifi

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Daal87 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-Januar-2017
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Daal87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Google Wifi
    Sendt: 01-December-2019 kl. 12:41
Hej :)

Jeg har lige købt sådan et Google Wifi sæt.

Jeg har en Waoo fiber 500/500 forbindelse.
Når jeg tester hastigheden i Google Wifi App'en er resultatet omkring 470-490 Mbit/s, men når jeg bruger speedtest eller en af de mange andre hastighedstest der er på nettet, er resultatet omkring 100-200 Mbit/s.
Hvordan kan jeg vide hvor hurtig min Wifi forbindelse egentlig er? :)
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2019 kl. 12:55
Når du tester i appen måler du hastighed ind i huset.

Jeg tænker at Speedtest er via wifi. Altså din trådløse hastighed. Den kommer meget an på hvilken enhed du tester med. Altså hvor godt det trådløse modem i enheden er. 

Prøv at stillle dig ved siden af en af dine google adgangspumkter. Hvad måler du der?

Måske skal du eksperimentere lidt med placeringen.
Til top
Daal87 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-Januar-2017
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Daal87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2019 kl. 13:34
Jeg har kun sat en Google wifi til, og når jeg står ved siden af den og tester med min iPhone X eller MacBook pro, så ligger den imellem 150-230.

Kan det virkelig passe at den mister så meget hastighed bare ved at sætte et adgangspunkt op?
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2019 kl. 14:02
Du kan måle de enkelte enheders hastighed i appen.

Bor du et sted med mange wi-fi netværk?
Til top
Daal87 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-Januar-2017
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Daal87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2019 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Du kan måle de enkelte enheders hastighed i appen.

Bor du et sted med mange wi-fi netværk?

Hvor i appen kan jeg måle enhedernes hastighed?

Lige nu har jeg kun sat en til.

Nej bor på landet, så der er ikke andre Wifi netværk :)
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2019 kl. 19:08
I netværkstjek.

Der kan du test wifi på trådløse enheder.
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2019 kl. 22:29
bruger du din mobil til Speedtest ?

Mange mobiler kommer ikke op på mere end 150 mbit
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2019 kl. 06:32
Jeg tror også at du har den forventelige hastighed på wifi.

Din internet forbindelse måler det du betaler for.

Hvis det kører stabilt og du kan streame uden problemer behøver du ikke bekymre dig.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2019 kl. 06:54
Oprindeligt skrevet af Daal87 Daal87 skrev:

Jeg har kun sat en Google wifi til, og når jeg står ved siden af den og tester med min iPhone X eller MacBook pro, så ligger den imellem 150-230.

Kan det virkelig passe at den mister så meget hastighed bare ved at sætte et adgangspunkt op?
det virker ret lavt.
Jeg får selv over dobbelt hastighed på iPhone og en gammel iPad Via speedtest. Så det bør ikke være dine klienter som er begrænsningen.
Jeg benytter dog et mesh system fra en anden leverandør.
Til top
soli Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-December-2004
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér soli Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2019 kl. 10:38
[/QUOTE]det virker ret lavt.
Jeg får selv over dobbelt hastighed på iPhone og en gammel iPad Via speedtest. Så det bør ikke være dine klienter som er begrænsningen.
Jeg benytter dog et mesh system fra en anden leverandør.
[/QUOTE]

Hvilket mesh system bruger du??

/soli

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2019 kl. 10:50
Oprindeligt skrevet af soli soli skrev:

det virker ret lavt.
Jeg får selv over dobbelt hastighed på iPhone og en gammel iPad Via speedtest. Så det bør ikke være dine klienter som er begrænsningen.
Jeg benytter dog et mesh system fra en anden leverandør.
[/QUOTE]

Hvilket mesh system bruger du??

/soli

[/QUOTE]AiMesh fra Asus. Det er bare almindelige Asus udstyr der er koblet sammen i et mesh setup. Er jeg i samme rum som noderne, så ligge download på +450mbit

Redigeret af lahan - 02-December-2019 kl. 18:37
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu