|
Gps Apps |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | |||||
Jever
Guld medlem Oprettet: 09-April-2004 Sted: Karise Status: Offline Point: 975 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Den beregner ud fra kendte Wifi signaler, og er derfor ikke så brugbart til "rigtigt" navigation. http://en.wikipedia.org/wiki/Wi-Fi_positioning_system |
|||||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Fantastisk når den kun har adgang til eet hotspot. |
|||||
Deaster
Bruger Oprettet: 29-Maj-2006 Status: Offline Point: 150 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Jep, jeg er også ret imponeret, men den kan sikkert sagtens se andre accesspoints end den ene som den er sluttet til.
|
|||||
quarkir
Guld medlem Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1561 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Ja, men det er nu engang sådan det fungerer. Hvis du bevæger dig lidt rundt med den, ude i haven eller nærneste vej, vil du se at den enten ikke flytter lokation eller pludselig laver et hop. En kollega forsøgte at bruge en iPod (uden GPS) til at tracke løb, resultatet var ret underholdende
|
|||||
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
|||||
Jever
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Vedrørende navigations App's, så har jeg både Navigon og Tomtom installeret på min iPhone.
Og må indrømme at jeg for det meste bruger Tomtom. Kan bedre lide brugerfladen, men om det er det samme for trådstarter er jo ikke sikkert. Noget andet godt ved Tomtom er at kortopdateringer er gratis, når først man har køb app'en, og deres iQ router er også et plus. Til gengæld er deres live services dyre, men jeg er nu rigtig glad for TafficHD tjenesten. Navigon er ikke dårligt. Jeg er ikke tilhænger af deres brugerflade. En ulempe er at man her skal tilkøbe kortopdateringer. Til gengæld er deres live services ikke så dyre som hos Tomtom, og man kan også bruge live services på flere devices, modsat Tomtom hvor der kun kan være live service så et device. Der er også flere forskellige tjenster ud over live trafik, som Tomtom ikke har. Der er mulighed for Urban guides, indbygget Wikipedia, ruteplanlægning for store køretøjer/campingvogn osv. Men begge to er gode til at få dig frem til målet, hvad man så vælger som bedst af de to må være en personlig smagssag. |
|||||
quarkir
Guld medlem Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1561 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
TrafficHD er dog LANGT bedre end nogen af konkurrenterne til trafikmeldinger (prøv at tage et kig på http://www.tomtom.com/livetraffic/)!! Der findes også en TT Camper & Caravan, som lægger ruter efter størrelsen på dit køretøj. |
|||||
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
|||||
michael79
Super bruger Oprettet: 07-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 258 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
[Q
Navigon er ikke dårligt. Jeg er ikke tilhænger af deres brugerflade. En ulempe er at man her skal tilkøbe kortopdateringer. Til gengæld er deres live services ikke så dyre som hos Tomtom, og man kan også bruge live services på flere devices, modsat Tomtom hvor der kun kan være live service så et device. Der er også flere forskellige tjenster ud over live trafik, som Tomtom ikke har. Der er mulighed for Urban guides, indbygget Wikipedia, ruteplanlægning for store køretøjer/campingvogn osv. Men begge to er gode til at få dig frem til målet, hvad man så vælger som bedst af de to må være en personlig smagssag. [/QUOTE] nu har jeg haft Navigon i lidt over 2 år har ikke betalt for nogle af dem opdater af program og kort. mvh michael
|
|||||
Jever
Funktioner
Tak(0)
|
||||
nu har jeg haft Navigon i lidt over 2 år har ikke betalt for nogle af dem opdater af program og kort. mvh michael [/QUOTE] Måske køre du med forældede kort, hvilken version kort har du? Mine kort hedder Q3/2013 Men sært hvis du uden beregning får nye kort til din app, jeg har in app købt deres FreshMaps XL. Og program opdateringer koster selvfølgelig ikke noget, når det kommer som en opdatering af app. |
|||||
michael79
Super bruger Oprettet: 07-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 258 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Måske køre du med forældede kort, hvilken version kort har du? Mine kort hedder Q3/2013 Men sært hvis du uden beregning får nye kort til din app, jeg har in app købt deres FreshMaps XL. Og program opdateringer koster selvfølgelig ikke noget, når det kommer som en opdatering af app. [/QUOTE] min hedder også Q3/2013 og har ikke købt til valg mvh michael
Redigeret af michael79 - 08-Januar-2014 kl. 20:42 |
|||||
Jever
Funktioner
Tak(0)
|
||||
min hedder også Q3/2013 og har ikke købt til valg mvh michael [/QUOTE] Sært!? Men du har vel en mulighed under "ekstra" at vælge tilkøbs pakken med kortopdateringer, eller har du allerede et flueben der? |
|||||
michael79
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Sært!? Men du har vel en mulighed under "ekstra" at vælge tilkøbs pakken med kortopdateringer, eller har du allerede et flueben der?[/QUOTE] under Ekstra har jeg kun flueben ved Wikipedia
|
|||||
Jever
Funktioner
Tak(0)
|
||||
under Ekstra har jeg kun flueben ved Wikipedia [/QUOTE] Jamen så har jeg da åbenbart helt unødvendigt betalt for kortopdateringer via in app FreshMaps XL, det syntes jeg sgu er lidt snyd. Der mistede Navigon nogle plus point fra min side af, det er sgu da dårlig stil at vildlede folk til at betale for noget gratis. |
|||||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |