|
GPS som bruger Google Maps direkte? |
Besvar ![]() |
Side 123 9> |
Forfatter | ||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Online Point: 7947 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 01-April-2013 kl. 18:47 |
|
Hej.
Jeg tænker lidt på at få en gps til min bil. I udgangspunktet er jeg ikke meget interesseret i at bruge penge på en gps enhed. Jeg plejer at bruge ruteplanlægning på Google Maps hjemme på computeren og printe udvalgte kortudsnit, som jeg har med i bilen, hvis jeg bliver i tvivl om hvilken vej jeg skal køre eller ikke kan huske ruten i detaljer. Jeg er ikke særligt begejstret for de gps enheder jeg har set. Jeg synes ikke det kort, der viser vej er særligt pænt og jeg synes at der er zoomet for meget ind. Det jeg kunne tænke mig som værende en god gps enhed er følgende: En enhed, der indeholder Google Maps i samme udgave som man finder på computeren, samt en GPS lokaliserings enhed. Man planlægger sin rute f.eks. på computeren hjemme som jeg plejer at gøre, ændrer ruten hvis man ikke er tilfreds med Google Maps forslag osv. Dernæst downloader man så ruten til sin gps enhed, der er tilsluttet computeren via USB og gemmer den dér under et eller andet navn. Man skal kunne gemme mange ruter. Når man så skal ud på sin køretur, finder man på gps'en den rute man skal køre, ved at bladre igennem en liste over de gemte ruter. Når man kører er kortvisningen den samme som når man kigger på Google Maps på computeren, med den karakteristiske blå streg, der markerer ruten. Man kan skifte mellem kortvisning, satellit visning og street view visning akkurat som på computeren. Man kan zoome ind og ud som man lyster akkurat som på computeren. Når man kører, bliver den del af ruten som man har kørt, f.eks. farvet lyseblå. Hvis man kører udenfor ruten, glemmer at dreje fra eller lignende, bliver den forkerte del af ruten farvet rød, og der kommer en advarsel op om man er udenfor ruten. Man kan så vælge om man vil beregne nærmeste rute for at komme tilbage til den planlagte rute, eller man vælger ingenting og vender måske om for at komme tilbage til det punkt hvor man kørte forkert. Personligt vil jeg ikke have en stemme, der fortæller mig hvor jeg skal køre, så det skal være muligt at slå fra. Den må evt. godt fortælle mig at den vej, jeg har planlagt at køre på, på det eller det stykke faktisk er en markvej / grusvej f.eks. Det kan jo være rart at vide om vinteren, eller hvis det er dårligt vejr. Det er stort set det jeg ønsker mig af en gps, hvis jeg skulle have en. Helt enkelt blot en enhed med Google Maps som vi kender det fra Internettet og selvfølgelig en GPS lokaliserings enhed. Andet har jeg ikke brug for. Før nogen måske foreslår en løsning på smartphone, vil jeg sige at jeg ikke har smartphone og ikke vil have det. |
||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
En tablet med Googlemaps og navigation, vil vise det hele på et Sattelitkort. Det har jeg på min Acer Tablet. Kan dog ikke bruget det i praksis, den har kun Wi-Fi, Navigation virker kun med en Data forbindelse. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
longjohn2 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2009 Status: Offline Point: 1026 |
|
Findes ikke - smartphone (eller tablet) er din eneste mulighed for at få Google Maps. Hvis det Alternativt skal du købe en ny bil - Ford, GM og BMW bruger Goigle Maps i nogle af deres indbyggede navigationssymsytemer. Din afstandtagen til smartphones giver ikke mening - en in-car GPS er teknisk set det samme som en (gammel) smartphone, blot uden telefondelen. |
||
![]() |
||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Online Point: 7947 |
|
Ok - jeg nævnte kun smartphone. Jeg skulle nok have sagt at løsningen heller ikke skal være en tablet, som jeg (sandsynligvis) heller ikke vil have, men en decideret gps unit.
Men hvis vi nu alligevel et kort øjeblik bliver ved tablet. Vi du så sige at hvis man åbner Google Maps på Internettet på en tablet, så kan den bruges, lidt på samme måde som en almindelig GPS enhed, bare at den bruger Google Maps? Hvordan klarer den gps lokaliseringen?
|
||
Thorvald. |
||
![]() |
||
|
Lyder utroligt at man ikke kan få en dedikeret gps enhed som jeg har beskrevet. Jeg synes det er mærkeligt at gps producenterne ikke er gået denne vej endnu, i stedet for at bruge deres egne kort. Google Maps dækker jo hele verden. Jeg har ikke brug for en smartphone, derfor vil jeg ikke have en. Jeg er meget glad for min Nokia X3-02.5. Hvis det skal være skal det være en dedikeret GPS enhed. Kiggede lidt på denne her. Så også efter en søgning på google at Garmin har nogen, hvor man kan downloade en google maps rute til gps'en. Kan man det på alle gps'er??
|
||
Thorvald. |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Der er en App. der hedder navigation, den bruger Googlemaps, der kan vælges almindeligt kort eller Sattelitvisning. Lokalisering er via GPS, men det kræver en Dataforbindelse, kan ikke hente en indtastet adresse uden. Så skal den bruges mobilt, kræves der et Simkort. Ja, en Tablet med simkort er en Smartphone, om end en større en af slagsen. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
|
Tjaaaaa - det var selvfølgelig en mulighed og skærmen er også større end på de almindelige gps'er. Jeg antager at man kan få udstyr der kan montere en tablet inde i bilen et sted midt for forruden, uden at det generer udsynet noget særligt. Det er selvfølgelig lidt meget at købe en tablet blot for det, men så kan jeg jo også bruge den til at kigge lidt Internet på, når jeg er ude, i stedet for at skulle have min store bærbare med. Alternativt en ultrabook, der kan stå på passager sædet og som jeg kan konfrontere, hvis jeg bliver i tvivl om ruten. Den der app du snakker om - kan den også bruges på en ultrabook, eller findes der noget tilsvarende til pc/ultrabook?? Men man kan sige at det er billigere at printe nogle kort fra Google Maps - ulempen er at de ikke fortæller en at man er kørt forkert, før det er for sent.
|
||
Thorvald. |
||
![]() |
||
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
|
Du kan i Google Maps på smartphone/tablet gemme "offline kort", og så vidt jeg ved anvendes de også i navigationen. Er dog ikke muligt at gemme feks hele Europa offline, mener jeg kom frem til at man kun måtte gemme et samlet antal områder cirka svarende til Danmark i størrelse.
|
||
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
||
![]() |
||
|
Aner ikke om der findes noget tilsvarende til PC/Mac. Det er en App lavet til Android, som jo er et Google tablet OS. |
||
|
||
![]() |
||
|
Nååå, er Android lavet af Google. Det vidste jeg ikke. Tja, jeg har da før kigget på Asus Transformers, som en mulighed, hvis jeg skulle have tablet.
|
||
Thorvald. |
||
![]() |
||
|
Men hvordan ville de kunne navigere, uden simkort i f.eks. tablet'ten???
|
||
Thorvald. |
||
![]() |
||
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4720 |
|
De har indbygget GPS. Og Sim kort har ikke noget med navigation at gøre, det er til for at kunne lave en mobil forbindelse til internettet. Carsten.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 9> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |