recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - GPS som bruger Google Maps direkte?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

GPS som bruger Google Maps direkte?

Besvar Besvar Side  <1234 9>
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2013 kl. 20:05

Der er GPS i ja, den virker uden Data forbindelse, men jeg har ikke haft noget held med at få navigation til at virke uden, kan godt få kort frem og der markeres via GPS hvor man er, men uden Data forbindelse virker kortet ikke rigtigt, og vil til sidst ikke komme frem.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Point: 1566
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2013 kl. 20:05
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Findes ikke - smartphone (eller tablet) er din eneste mulighed for at få Google Maps. 

Hvis det Alternativt skal du købe en ny bil - Ford, GM og BMW bruger Goigle Maps i nogle af deres indbyggede navigationssymsytemer.

Din afstandtagen til smartphones giver ikke mening - en in-car GPS er teknisk set det samme som en (gammel) smartphone, blot uden telefondelen. 

Lyder utroligt at man ikke kan få en dedikeret gps enhed som jeg har beskrevet. Jeg synes det er mærkeligt at gps producenterne ikke er gået denne vej endnu, i stedet for at bruge deres egne kort. Google Maps dækker jo hele verden. Jeg har ikke brug for en smartphone, derfor vil jeg ikke have en. Jeg er meget glad for min Nokia X3-02.5. Hvis det skal være skal det være en dedikeret GPS enhed. Kiggede lidt på denne her. Så også efter en søgning på google at Garmin har nogen, hvor man kan downloade en google maps rute til gps'en. Kan man det på alle gps'er??
Tjah, dit behov er specielt og svarer ikke til hvad de fleste andre ønsker.
Derfor findes dit tænkte produkt ikke.

Jeg har også svært i at forstå at du vil have den rute Google maps laver, til at køre efter. GPS'erne er ofte bedre til at lave ruterne selv.

Hvis din væsenligste årsag til ikke at ville have en GPS, er manglende kortopdatering, kan det løses med f.eks. denne TomTom, med livstidopdatering af kort: http://www.elgiganten.dk/product/mobil-gps/gps-til-bil-motorcykel/TTVIA130LMT/tomtom-via-130-m-europe-45-gps
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2013 kl. 20:10
Google maps bliver mig bekendt ikke opdateret lige så ofte som "rigtigt" kortmateriale ?
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2013 kl. 20:11
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Google maps bliver mig bekendt ikke opdateret lige så ofte som "rigtigt" kortmateriale ?
Det skal jeg ikke gøre mig klog på, men hvis man bruger TomToms MapShare, kan man modtage andres kortændringer fra dag til dag.
mvh
Jesper \

- Douglas Adams
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Status: Online
Point: 7947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2013 kl. 20:25
Oprindeligt skrevet af quakir quakir skrev:

Jeg har også svært i at forstå at du vil have den rute Google maps laver, til at køre efter. GPS'erne er ofte bedre til at lave ruterne selv.

Hvis din væsenligste årsag til ikke at ville have en GPS, er manglende kortopdatering, kan det løses med f.eks. denne TomTom, med livstidopdatering af kort: http://www.elgiganten.dk/product/mobil-gps/gps-til-bil-motorcykel/TTVIA130LMT/tomtom-via-130-m-europe-45-gps

Hvorfor er det specielt? Jeg synes bare Google Maps er et godt og pænt kort. At "de fleste andre" ikke ønsker sig mit tænkte produkt, kan jo ligeså vel skyldes at man ikke har tænkt tanken.

GPS'en skal ikke bestemme hvilken rute jeg skal køre. Jeg vil selv planlægge ruten, i princippet på samme måde som på Google Maps. Ja, det er ikke altid at den rute Google Maps foreslår er den rute jeg til sidst vælger at køre. Jeg retter ofte i ruten, så jeg får den som jeg vil have den. Men kan man gøre det på en GPS??

Min "modvilje" mod GPS har ikke noget med kortopdatering at gøre, det er mere et spørgsmål om hvorvidt jeg synes det er smart eller ikke. Og det afhænger af hvordan de fungerer.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Status: Online
Point: 7947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2013 kl. 20:27
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

[QUOTE=db89] Men hvordan ville de kunne navigere, uden simkort i f.eks. tablet'ten???

De har indbygget GPS.
Og Sim kort har ikke noget med navigation at gøre, det er til for at kunne lave en mobil forbindelse til internettet.

Carsten.

Nå ok - I see, det vidste jeg ikke. Har bærbare og ultrabooks også indbygget GPS?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2013 kl. 20:29

Oprindeligt skrevet af quakir quakir skrev:

Hvorfor er det specielt? Jeg synes bare Google Maps er et godt og pænt kort. At "de fleste andre" ikke ønsker sig mit tænkte produkt, kan jo ligeså vel skyldes at man ikke har tænkt tanken.

GPS'en skal ikke bestemme hvilken rute jeg skal køre. Jeg vil selv planlægge ruten, i princippet på samme måde som på Google Maps. Ja, det er ikke altid at den rute Google Maps foreslår er den rute jeg til sidst vælger at køre. Jeg retter ofte i ruten, så jeg får den som jeg vil have den. Men kan man gøre det på en GPS??

Min "modvilje" mod GPS har ikke noget med kortopdatering at gøre, det er mere et spørgsmål om hvorvidt jeg synes det er smart eller ikke. Og det afhænger af hvordan de fungerer.
Det er specielt fordi alle GPS leverandører får kort andre steder fra.
Google Maps bliver, mig bekendt, kun brugt af Google selv.

Grundideen med GPS'er er ellers at man blot kender sit mål og overlader det til GPS'en at lave ruten.
Man kan så påvirke rutevalget ved at vælge om ruten skal være kort, hurtig, økonomisk, køn eller hvad der nu kan vælges imellem.

Ellers er den eneste mulighed at vælge en GPS, hvor man kan lave mange stop undervejs og så designe ruten vha. dem.
mvh
Jesper \

- Douglas Adams
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2013 kl. 20:30

Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

[QUOTE=db89] Men hvordan ville de kunne navigere, uden simkort i f.eks. tablet'ten???

De har indbygget GPS.
Og Sim kort har ikke noget med navigation at gøre, det er til for at kunne lave en mobil forbindelse til internettet.

Carsten.

Nå ok - I see, det vidste jeg ikke. Har bærbare og ultrabooks også indbygget GPS?
Nogen af dem har.
mvh
Jesper \

- Douglas Adams
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4720
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2013 kl. 21:25

Som andre nævner, så har nogle af dem. Ellers kan man bruge en separat bluetooth GPS.
Da jeg prøvede for nogle år siden, havde jeg dog problemer med at finde ( gratis ) kort til brug på PC.

Carsten.

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2013 kl. 21:36
Hej igen.

Jeg tror ikke det helt er hvad du søger, men det er muligt at importere GPS data ind i Google Earth:

Hilsen Carsten.

Til top
zczc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-Maj-2010
Sted: Danmark
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zczc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2013 kl. 21:41
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

En tablet med Googlemaps og navigation, vil vise det hele på et Sattelitkort. Det har jeg på min Acer Tablet. Kan dog ikke bruget det i praksis, den har kun Wi-Fi, Navigation virker kun med en Data forbindelse.

Man kan inden man tager hjemmefra downloade et eller flere kortudsnit på ca. 80 * 80 km. Så det kan skam sagtens bruges uden dataforbindelse.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2013 kl. 08:49

Hej Thorvald.

For 4 år siden brugte jeg et system der kan meget af det du søger.

Jeg kan bedst beskrive det som et system hvor en vognmand kan logge ind på en server
og på Google Maps se hvor hans biler befinder sig eller hvilken rute de har kørt.

Jeg brugte det med en bluetooth GPS som via en Symbian Mobil hele tiden sendte min position til en server. Andre kunne via en internet forbindelse logge ind på samme server og se min position.
De kunne vælge mellem at se enten min position i 'Real time tracking' eller min allerede kørte rute i et bestemt tidsrum.

Begge funktioner kan dog også køres på en og samme PC. Så du kan på denne PC se din egen position på Google Maps. Alternativt se hvor du har kørt.

Når du bruger Google Maps på en Tablet eller i en browser på en PC er det som regel gratis for dig. Der hvor Google tjener penge er når nogle ønsker at bruge det profesionelt eller at bruge profesionelle funktioner. Når man ønsker at finde punkter via koordinater på Google Maps og få det vist på en PC kræver det at man køber en licens fra Google. Denne er inkluderet i prisen.

Men firmaet der laver dette system giver mulighed for at man kan prøve det gratis i 30 dage. Derefter koster det  €37,50 pr måned.

Her er en beskrivelse til hvordan det installeres:

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 02-April-2013 kl. 09:13
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 9>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu