recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - GPS tracker til børn
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

GPS tracker til børn

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Aless Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Aless Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: GPS tracker til børn
    Sendt: 24-Maj-2024 kl. 17:08
Jeg skal anskaffe mig en GPS tracker til mit barn på knap 8 år. Jeg synes dog, at det er svært at finde noget oplagt, og ville derfor høre, om nogen havde nogle erfaringer?
Smart watch er ikke en mulighed, da denne ikke tillades hverken i skole eller fritidsordning. 
I den perfekte verden leder jeg efter en genopladelig lille tracker, der kan være diskret i en skoletaske. Og selvfølgelig aller helst uden et abb. men det ser ud til at blive en udfordring..! Det meste jeg kan finde, er enten til kæledyr eller egnet til køretøjer. Nogen der kan hjælpe? :-)

PS Og inden nogen skulle få lange klodser over, at et barn skal udstyres med en GPS tracker, så er der desværre en forhistorie og grund til, at dette er nødvendigt for alles tryghed.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4451
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2024 kl. 17:20
Mon ikke denne kan det du efterlyser.

Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4451
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2024 kl. 17:24
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Aless Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Aless Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2024 kl. 20:53
Tak for dit svar. Men udover, at alle mine devices er android, så bruger Air taggen bluetooth, og jeg har brug for, at kunne se en placering på lang afstand. 
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2024 kl. 22:43
Oprindeligt skrevet af Aless Aless skrev:

Tak for dit svar. Men udover, at alle mine devices er android, så bruger Air taggen bluetooth, og jeg har brug for, at kunne se en placering på lang afstand. 
Du kan godt se airtag’en på afstand. Den snakker sammen med nærmeste iPhone, så medmindre den skal tracke til søs eller langt ude på en mark, så fungerer de super godt.

Mon ikke der er en elev eller lærer som har en iPhone på den skole / fritidsordning dit barn går på.

Mon ikke google har lavet nogle tilsvarende til Android.


Redigeret af lahan - 24-Maj-2024 kl. 22:44
Til top
INUYASHIKI Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 24-Maj-2024
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér INUYASHIKI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2024 kl. 22:46
Lidt langt :-)

Jeg har en del Samsung tag 2 i maskiner og værktøj.
De gør, som du nævner brug af Bluetooth.
MEN de gør brug af ”andre folks Bluetooth, GPS og data forbindelse”.

Altså, er der en anden Samsung telefon inden for Bluetooth rækkevidde, popper den op på din Samsung Smartthings app, vel nærmest uanset hvor det er på jordkloden.

Tænkt eksempel: Lad os sige du tog noget af mit værktøj med tag i og gemte det hjemme i din garage i den anden ende af Danmark.

Næste morgen kom posten forbi dit hus med en Samsung telefon i lommen. Og den position plinger så ind på min app.(uden posten hører noget om det)
Altså positionen posten(postens telefon) havde da han fik forbindelse med tag´en.(kan godt være nogle 100 meter væk fra tag´en)

Så kan jeg stille samme sted og få Bluetooth forbindelse med tag´en og ”lege tampen brænder” hen til din garage.  

Du kan også ”lege tampen brænder” hjemme hvis du leder efter dig tag. Og tag 2 (og gamle tag 1+) har ”Augmented reality”.

Dvs. ligger tag´en f.eks. under din sofa, flyver der grønne prikker ud fra sofaen, på din tele fonskærm, når du peger på sofaen med din telefons kamera. Du kan også bare få tag´en til at bippe.
Vi sætter altid en på ”Lillebrors biblioteksbog”. For den er med 100% sikkerhed total væk, om aftenen når den skal afleveres næste dag.

Der udover kan du opsætte alt muligt, der skal ske hvis der trykkes på knappen på tag´en.

Smartwatch:
Mine unger har Xplora X6play som vi er rigtig, rigtige glade for.
Du kan bare sætte ”skole mode” f.eks. kl. 8 til kl. 14. på hverdage.
Så bliver ”smartwatch” bare et ”alm. dumt gammeldags ur”.

Uret kan KUN vise tid og dato på skærmen, og ”barnet” kan ikke pille i noget "smart".
Skolen/ SFO kan ikke klage over noget!!


Du kan stadig følge barnet på gps og slå skole mode fra, i appen, hvis du skal i kontakt med barnet.

Unger kan tage billeder med uret, lidt fjollet det kun er et selfiekamera.
De kan sende beskeder med tekst/billede og beskeder med tale.
Du kan løbende se hvor de er på kortet. Og du kan opsætte ”sikker zone” på X meter radius på kortet.
Så får du besked når barnet f.eks. ankommer til skolen. Og en besked når barnet forlader ”zonen” igen.

Det er lidt fjollet unger ikke selv kan skrive en tekst og sende, kun nogle faste tekster.
Også dumt du ikke bare kan oprette nye tekster i appen.

Xplore siger det er fordi skærm er for lille til at skrive på.
Men når du opsætter WIFI password, på uret, kommer et lille fint tastatur frem, og jeg sagtens kan skrive på det med mine ”tykke far fingere”.
Kommer forhåbentligt i en opdatering.


Men barnet kan bare lige trykke ”mikrofon” og sige f.eks. ”Jeg vel gerne hentes” og du får den besked på din app.
Unger kan selvfølgelig også bare ringe som en almindelig telefon, til de nummer du har oprettet i appen.


Der er også nogle små apps som kalender, lommeregner osv.


Vi giver 79kr. pr. Md. I abonnement.  Det er ikke galt for fri tale og fri data.    

 

 

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2024 kl. 22:50
kig evt på tile eller Samsung smart tag.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4451
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2024 kl. 23:46
Oprindeligt skrevet af Aless Aless skrev:

Tak for dit svar. Men udover, at alle mine devices er android, så bruger Air taggen bluetooth, og jeg har brug for, at kunne se en placering på lang afstand. 
Næh den bruger netværk via de tlf den er i nærheden af. Os med Apple devices bruger en app der hedder Find iPhone, hvis vi skulle miste den. Som de andre skriver, findes der nok noget til android der minder om den. Den er genial!
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2024 kl. 08:23
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Aless Aless skrev:

Tak for dit svar. Men udover, at alle mine devices er android, så bruger Air taggen bluetooth, og jeg har brug for, at kunne se en placering på lang afstand. 
Næh den bruger netværk via de tlf den er i nærheden af. Os med Apple devices bruger en app der hedder Find iPhone, hvis vi skulle miste den. Som de andre skriver, findes der nok noget til android der minder om den. Den er genial!
Airtags kommunikere på 3 forskellige områder; NFC 13.56MHz - Ultrawideband 6.5-8Ghz og bluetooth 2.4GHz.

så længe der er en vilkårlig iPhone eller iPad i nærheden af en airtags, vil den kommunikere anonymt og sende information videre til cloud hvis muligt (internet eller data) og du kan spore din airtags via “find” på dine enheder.

Men hvis du nu har meldt din enhed forsvundet, kan du skrive f.eks. dit telefon nummer, og den iPhone eller iPad der ser din airtags først får så dit telefonnummer oplyst.

Jeg har b.la. airtags i mine kufferter, jeg har altid kunne følge dem også når jeg sidder flyet.

2 gange har jeg oplevet at kunne spotte at en af mine kufferter ikke var med på flyet, den ene gang har jeg sat enheden som mistet med e-mail på, og er blevet kontaktet af personalet i lufthavnen.

Jeg syns også airtags er genial.


Redigeret af Potter - 25-Maj-2024 kl. 09:53
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
Aless Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Aless Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2024 kl. 10:21
Tusinde tak for alle enormt fyldestgørende svar. :-)
Bare lige for en god ordens skyld: Når en airtag (eller tilsvarende tag til android), skal snakke med en vilkårlig ipad/telefon eller lign. kræver det velsagtens, at den vilkårlige telefons bluetooth eller NFC er sat til - eller er det mig, der misforstår noget?

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4451
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2024 kl. 10:36
Oprindeligt skrevet af Aless Aless skrev:

Tusinde tak for alle enormt fyldestgørende svar. :-)
Bare lige for en god ordens skyld: Når en airtag (eller tilsvarende tag til android), skal snakke med en vilkårlig ipad/telefon eller lign. kræver det velsagtens, at den vilkårlige telefons bluetooth eller NFC er sat til - eller er det mig, der misforstår noget?

Det er et godt spørgsmål! Og det forklares sådan:

#4 - “Find my” netværk

Hvis du har et AirTag, som er uden for Bluetooth rækkevidde af din parrede enhed, kan du stadig finde det.

Dette kan lade sig gøre gennem Apples “Find My” netværk, som er et netværk der udnytter signalerne fra andre Apple enheder til at hjælpe med at lokalisere dine ejendele udstyret med AirTags.

https://www.avxperten.dk/blog/airtags

Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4451
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2024 kl. 10:49
Ser ikke ud til at android trackeren er lige så velfungerende, da den kræver en app på android tlf.



Redigeret af Munch - 25-Maj-2024 kl. 10:49
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu