recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - GPS tracker til børn
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

GPS tracker til børn

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
INUYASHIKI Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 24-Maj-2024
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér INUYASHIKI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2024 kl. 14:10
Nu skriver du ”Genopladelig” i starten.

Samsung Smarttag 2 holder strøm i en 500 dage.

På et CR2032 knapcelle batteri (medfølger) som du kan få under 2 kroner.

Og du kan løbende se hvor meget batteri er er på hver enhed.

Samsung Smarttag 2 kan du få for en ca. 150kr. (612kr for 4 stk.)

179 for én.
De koster ikke noget i abonnement.

Du kan nærmest ikke undgå at den ikke er i nærheden af en med en Samsung telefon.

De plinger tit ind. Der er også historik så du kan se hvad den har lavet i løbet af dagen/dagene.

Vi fandt nu aldrig ud af om det var en Samsung telefon du havde?

Appen er super nem at bruge. Spiller også sammen med alt det andet grej man styre på SmartThings appen.

Tag 2 kan blive halv størrelse. Jeg saver mine over på midten :-)

Til top
Aless Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Aless Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2024 kl. 17:15
Det er en Samsung telefon, jeg har. Min kone har dog en iphone, og derfor ville det ideelle være, at det var noget, der fungerede på begges telefoner (man kan jo så undre over, hvordan et Android menneske overhovedet blev gift med et iOS menneske...!!) ;-)

Mit eget bud er følgende som kan lægges i skoletasken forholdsvis diskret:

Med tiden bliver det sikkert et smart watch, men vil gerne udskyde uret så længe som muligt.  
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2024 kl. 21:39
En dims der skal oplades hver 14 dag og kræver et sim kort.

Hmmm lyder ikke særligt optimalt.


Til top
papman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér papman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2024 kl. 23:19
Tile virker sammen med både Android og iOS
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19305
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2024 kl. 23:25
Oprindeligt skrevet af papman papman skrev:

Tile virker sammen med både Android og iOS


Men, i forhold til en i-dims er den ikke til at bruge til noget som helst, da den kun kan opfanges af enheder der har tile appen kørende.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 371
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2024 kl. 01:15
Abdroid er i gang med at udrulle deres version af airtrack..

Ved ikke om Iphone får mulighed for at se deres tags, men der er nok en større chance for det, end Android kan få lov til at se airtags.

Airtags er det du leder efter!

Drop alt det der med GPS enheder etc.

Den eneste udfordring er at I brug to forskellige OS, men det tror jeg som sagt vil løses af Androids version.

Jeg anvender selv Chipolo tags.. Lige nu virker det, fordi min arbejdstelefon er en Iphone, men jeg ser da frem til at Android versionen bliver bedre, og så kan min hustru også tracke vores tags.
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 467
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2024 kl. 23:37
I forhold til IOS- / Android-snakken, er der jo også muligheden for at tage spenderbukserne på og købe en af hver. Så dyre er de heller ikke, og så øger I samtidig dækningen.
Til top
INUYASHIKI Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 24-Maj-2024
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér INUYASHIKI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2024 kl. 08:13
Det skulle jeg lige til at sige :-)

De fylder næsten ingen ting,
vejer næsten ingen ting,
koster næsten ingen ting.
Bruger næsten ingen strøm. Ca. én krone om året.
Koster ingen ting i abonnement, ud over det (dem) man har i forvejen.
Kan en masse spændende ting når man trykker på knappen.
Også bedre med to, hvis den ene skulle blive "fundet".

Køb én Samsung tag 2 og køb én IPhone Airtag.

Put dem begge i tasken eller skoen eller whatever.

Som sagt kan Samsung Tag 2 blive forbandet lille hvis man saver dem over.

Sidste billede "7" napset fra nettet. Der går intet fra PCB op til metal ringen.
Der er en "plastik væg" imellem "de to rum".
Sav den halvt over og knæk ringen af, gør den pæn igen = DONE.

https://inuyashiki.imgbb.com/albums#:~:text=https%3A//ibb.co/album/kV12Yh


Stadig lige så lukket hus til PCB, stadig lige så vandtætte.
Har bunker af dem. Mine virker fint.
Vist nok noget med (som sædvanlig) Appel ejer formen ”lille og afrundet” så sådan må de ikke se ud.
Så man er nød til at lave dem dobbelt så store og dobbelt så tunge.

Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 1082
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2024 kl. 00:18
Oprindeligt skrevet af INUYASHIKI INUYASHIKI skrev:



Skolen/ SFO kan ikke klage over noget!!

Du kan stadig følge barnet på gps og slå skole mode fra, i appen, hvis du skal
i kontakt med barnet.<o:p></o:p>


Kan godt lide du skriver der ikke er noget at klage over, for derefter at komme med en grund til klage
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10340
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2024 kl. 09:29
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:


Kan godt lide du skriver der ikke er noget at klage over, for derefter at komme med en grund til klage


Hvor ser du denne grund til at klage ?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 371
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2024 kl. 10:36
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:


Kan godt lide du skriver der ikke er noget at klage over, for derefter at komme med en grund til klage


Hvor ser du denne grund til at klage ?

Flemming

Han skriver at skolen ikke har nogen grund til at klage, fordi telefon kan lukkes ned for.. 

Men lige efter skriver han så, at han som forældre godt kan slå det fra, hvis han har behov for at ringe til barnet.. 

Der har skolerne jo netop en politik om, at hvis der er noget som er så vigtigt, ja så bør det gå gennem skolen, og ellers kunne det nok godt vente. 

Men der er mange forældre, som ikke kan slippe deres eget arbejdsliv, når det kommer til børnene, og derfor tror at man da godt lige kan ringe til børnene i løbet af dagen, fordi det letter lige ens egen familielogistik, og når alle forældre i en klasse så har den holdning, ja så betyder det lige pludselig noget for læringsmiljøet. 


Til top
sr7009 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Marts-2015
Status: Offline
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sr7009 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2024 kl. 12:14
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu