|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Schroinx ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-Marts-2008 Status: Offline Point: 89 |
![]() Sendt: 26-Marts-2009 kl. 13:03 |
|
Min bedagede P4 2.8 northwood er ikke særligt gode venner med film i x264 i høj opløsning. Visse grafikkort understøtter x264 decoding i hardware, hvorfor jeg er interesseret i at vide om jeg vil kunne afspille den slags, hvis jeg f.eks. anskaffer et ATI3450 eller noget i den stil (Skal bare finde noget med agp interface). Nogen erfaringer? Vh Troels |
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
x264 er ikke et reelt format, og kan være forskellige codecs osv. Der er ingen garantier for at x264 understøttes, da du reelt ikke ved hvad det er....
I øvrigt koster et nyt motherboard med en 4850bse og 2gb ram omkring 1100kr.... omkring 600kr for et grafikkort i den kaliber du kigger efter.....også er det til et forældet interface....ingen reuse... |
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
||
Matzon ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 345 |
![]() |
|
øhh, x264 ER et format, helt præcis en open source implementering af det patenterede h.264
Nyere grafikkort understøtter DXVA (ATI HD2,3,4 eller nV 8000, 9000) som er det du skal bruge for hardware accelereret x264: http://mpc-hc.sourceforge.net/ |
||
![]() |
||
![]() |
|
Tak, det var det jeg mente. En gpu af den slags kan fås for 380 eller deromkring så det er jo lidt en anden snak... |
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
Ja tak det ved jeg det er h.264(måske...)....Men du finder som oftest såkaldt"x.264" i containerformatet MKV, som reelt kan indeholde alle mulige teenageres dårlige rips af alt muligt. x.264 er et codec til at encode med ikke et egentlig format. Man kan lave h.264 med x.264 encoderen, men man kan også lave noget lort som man ikke kan bruge til ret meget for hvad angår GPU accelleration. (Egentlig er x.264 ikke anderledes end XVID/DIVX i realiteten.) Desuden er det DXVA 2.0 til HW accelleration af h.264 du skal bruge og ikke DXVA...DXVA er at finde på stort set alle DX9 grafikkort, og her snakker vi stort set kun accelleration af MPEG2(enkelte hardware assitet specs er der dog for h.264) Desuden er der en (dårlig)guide på Guru3d hvordan du kan accellerere MKV hvis den da indeholder noget der kan accellereres. Meeen Custom renderer, Media Player Classic osv... ![]() Hvis din "x.264"mkv er lavet som den skal overholder den h.264 profilerne og kan derfor afvikles med et DXVA 2.0 kompatibelt grafikkort og den rigtige splitter, dekoder og afspiller. Redigeret af Patriarken - 26-Marts-2009 kl. 20:24 |
||
Mit Setup
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg har lidt svært ved at forstå dit indlæg.
Er der nogen grund til at rakke ned på mkv containeren? Det er vel lige så seriøst som at sige at mp3 er et dårligt format fordi nogen har konverteret en skive med nick og gay til mp3. Er der nogen grund til at rakke ned på et codec? Du kører kun windows og powerdvd? Man behøver ikke installere MPC, men kan nøjes med en enkelt codec fil, hvis det er det man vil. Enkelt og simpelt og til at fikse igen. Vh Troels |
||
![]() |
||
Rasmusdc ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
![]() |
|
køb et nvidia serie 8 eller senere kort
enterprise versionen af coreavc har fået cuda support, og det sparker røv. har haft min e8400 nede på 800mhz og kørt 3 1080p h.264 film .mkv formatet på samme tide, du kører alt rent på gpu. som sagt tager lidt tid at sætte op, men simpelt at få til at køre i mediaplayer classic |
||
![]() |
||
![]() |
|
Næ, jeg rakker det skam ikke jeg konstaterer hvad der er naturen i mkv med HD content generelt: De folk der laver dem ved sjældent hvad de laver. Useriøst er det at hævde at komprimering af video ift til en standard (h.264) med x.264 encoderen som gøres forkert(så hw accelleration mv ikke virker) er en god idé. Den der anomali med Nik og Jay den holder ikke.... Jeg snakker ikke om indholdet som sådan, men hvordan indholdet præsenteres i form. Hvis en MKV altid indeholdte video af en hvis beskaffenhed så det overholdte nogle standarder, så er det sådan set et fint format også til h.264 -men det er ikke tilfældet. Dette fordi det er en container, og derfor kan indeholde alt(og gør det), godt som skidt......Nøjagtigt lige som vi kender det(og hader det) i en god gammeldags "divx" i avi containeren. At købe grafikkort efter at kunne HW accellerere en MKV det er efter min mening hul i hovedet. I øvrigt benytter jeg ikke PowerDVD....Jeg har Haali Splitter og FFdshow der klarer ærterne fint hvis jeg skal afvikle en MKV. Ellers klarer mine Microsoft H.264 Decodere det for mig.... Redigeret af Patriarken - 26-Marts-2009 kl. 20:15 |
||
Mit Setup
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Jeg tror egentlig at vi alle sammen mener det samme, men blot for en god ordens skyld... - x264 er en encoder, som mig bekendt ikke kan encode andet end H.264/AVC video. - Det er muligt at vælge H.264 profiler/settings i x264 som gør at gængse hardware decodere på grafikkort og i chips som SMP8634 (Popcorn Hour, TviX 6500A) ikke kan decode det. Redigeret af JesperLund - 26-Marts-2009 kl. 23:42 |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |