recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Grafik kort med HDMI
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGrafik kort med HDMI

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2009 kl. 13:57
Alt efter hvad du skal bruge det til kan jeg varmt anbefale Ati når man skal tilslutte til tv'et.

Hvis man ikke skal spille noget videre, men vil have hardware accelereret videoafspilning, så vil jeg gå efter et Ati Radeon 4550. Det koster om omegnen af 400 kroner og leverer både billede og lyd igennem HDMI porten.
Det kan også findes passivt kølet og er velegnet til mediecenter da det maks bruger 18 watt.

Skal du spille en del, så skal du nok gå op i Radeon 4800 serien da de kan trække det meste i FullHD. Men det kommer også med en pris i form af meget mere larm og varme og det bruger meget strøm. Så man skal være sikker på at det kan drives at strømforsyningen.
Til top
cccd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Februar-2006
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 732
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2009 kl. 12:17

[QUOTE=bibihest]De fleste grafikkort i Nvidia 9xxx serie har et ekstra stik, hvor der kan sendes digital lyd igennem og komme med ud i HDMI eller gennem DVI udgangen.

Min søn har købt dette grafikkort 9800GTX+ som under støtter HDMI, men der er ikke noget HDMI-stik, der imod er der 2€Dual link DVI-I stik ! Har købt et HDMI-stik med DVI-I men på den måde får han ikke lyd med, der må han så tilslutte et mini jack. Det ekstra-stik --bibihest snakker om, er det et stik der sider bag på grafikkortet ??

Kan min søn få lyd via dvi-i til hdmi med en convertet imellem ??

noget link til en sådan convertet ??

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu