|
grafik og fjernbetjening/keyboard |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
René Rasmussen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 06-Februar-2011 Status: Offline Point: 12 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-Februar-2013 kl. 04:20 |
Jeg har en lidt ældre computer, som sådan set bare mangler gfx og noget til at styre den, for at kunne bruges som HTPC.
Jeg søger råd til hvilket grafikkort jeg skal vælge ud fra disse kriterier * Hdmi - med lyd og billede * koste billigt :) (studerende) * pci express * holde mund! specs på computer core2duo 320gb sata bluray drev Corsair 520w 4gb ram asus bundkort uden gfx (siger næsten sig selv:)) det skal så sendes ind i onkyo tx-nr616, har læst lidt om noget med at det har betydning pgå bitstreaming?????? hdcp???? og jeg ved ikke hvad :) jeg tænker at den skal ha xbmc, medieportal eller boxee software på. den skal streame fra vores nas, hvor jeg har lagt dvd'er og bluray ind som mkv'er med handbrake. Vi har Samsung S2 og S3 + evt en iphone til styre med hvis der findes gode apps eller noget ?
ellers spørg i bare ind til det, synes det kunne være lidt blær hvis det kom til at virke meget snart :) Redigeret af René Rasmussen - 23-Februar-2013 kl. 04:23 |
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der findes app til xbmc, som kan styres med alle 3 mobiler. Har sat mit op i stuen, så lige så snart jeg åbner app'en starter computeren op og er klar i løbet af 5 sek.
Passivt grafikkort som også æder 3D og alt HD lyd.
|
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
René Rasmussen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 06-Februar-2011 Status: Offline Point: 12 |
Hey JordanDKsuper mange tak for dit svar, det dækker jo det jo fuldt ud :)
Jeg har lånt et asus kort af en kammerat for at lege lidt med det, jeg er noget til at få forbidelse via XBMC official remote, men det der med at kunne tænde den med det ? kan du ikke uddybe hvordan du klarer den ? og et andet hurtigt spørgsmål mht xbmc, jeg kan kun tilføje en sti til mine film ? og så igennem det tilgå det efter som i en standard stifinder.. kan man ikke få listet sit film bibliotek som boxee gør det ?
|
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Hvis du har lagt mac adressen ind i remote opsætningen, så uden vide mig 100% sikker, sender den automatisk en magic pack til den når man åbner app'en der gør mediecentret starter op.
Samme sker hvis jeg bruger unified remote, så er faktisk i tvivl om det bare er noget mit bundkort understøtter eller om det gældene for alle. Men ellers er der jo en power knap i remote app'en som virker lige sådan.
|
|
|
![]() |
|
Igen super mange tak Jordan
jeg har prøvet lidt forskelligt, men pt har jeg ikke "tid" til at få det til at du, så må rejse mig op og tænde selv, ærgeligt ærgeligt, men må rode med det når tiden er til sådan noget :)
noget andet jeg vil be om hjælp til: Jeg tilføjer en kilde, og vælger mymovies som scaper, jeg har så kun kilden og kan tilgå den via stifinder lignende navigation, hvorfor kommer der ikke covers op når jeg vælge navnet på sourcen i hovedmenuen ? jeg har tastet login til mymovies ind. |
|
![]() |
|
Har du husket navngive filmene korrekt, ellers kan mymovies og for den sags skyld andre scrapere have problemer med scrape. Så database bliver først oprettet med cover, info osv når den har scrapet korrekt og du skal slet ikke længere tilgå filmene under sti finder, men får en kategori i hovedmenuen der hedder film.
Du skal huske aktivere wakeonlan i bios på computeren, hvis du kører win 8, skal du slå hurtig start fra. Har taget tid på den, og den ændrer ingenting på opstartstiden herhjemme. Men wakeonlan fungerer ikke med hurtig start i win 8.
|
|
|
![]() |
|
har du et link til det ? for synes ikke jeg kan støve det op hvordan de skal være navngivet..
de ligger sådan her nas\film\film1\film1.mkv
|
|
![]() |
|
Med navngivning af filmene mener jeg fx Avatar (2009), Spider-Man (2002), John Carter (2012) osv osv.
Hvis dine filer fx hedder
|
|
|
![]() |
|
endnu en gang tak for din tid..
vil det sige de skal/kan hedde nas\film\avatar (2009)\ avatar (2009).mkv ??
For kan huske jeg rodede mega med det da jeg købte min boxee box, men blev aldrig tilfreds med dens genkendelses evne :S |
|
![]() |
|
Ja har døbt både mappe og mkv filen på den måde.
Serier døber jeg fx. Games of Thrones/ Games of Thrones Season 1/ 1x01 1x02 1x03 osv osv Alle serier døbt på den måde og de bliver altid scrapet korrekt med fx thetvdb scraperen.
|
|
|
![]() |
|
jeg ved godt vi er henne og lege noob lige nu.. :P afsnittet kommer til at hedde 1x01.mkv ? eller 1gameofthrones01 ? jah spørg lidt ind til det her for nu vil jeg gerne ha det til at du :P
tak for pm.. er det alle amd/radeon kort der opføre sig godt mht skift af lydkilde..? eller skal jeg bare nappe det xfx du linker til oppe over ? endnu en gang tak for hjælpen.. det er sq rart :D |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |