recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Grafikkort+lydkort, low-profile
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGrafikkort+lydkort, low-profile

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JTLA Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Emne: Grafikkort+lydkort, low-profile
    Sendt: 19-Maj-2009 kl. 09:37
Hejsa,

Har sat min PS3 til salg, så jeg skal ha' bygget mig et alternativ i form af en pc.

Til formålet har jeg en HP DC7700 SFF med en E6300 Core 2 Duo, 4GB RAM og ellers det sædvanlige.

Den skal primært streame rippede dvd'er fra min primære pc (som kører PS3 Media Server).

Jeg mangler umiddelbart to ting:

Grafikkort - kravene her må være PCIe x16, HDMI og lavprofil
Lydkort - kravene her er også lavprofil og så enten PCI eller PCIe x1 (alternativt USB-lydkort?)

Så vidt jeg ved kan man få lyd ud af visse grafikkort, men eftersom jeg ikke har en reciever som har HDMI ind, er det desværre ikke muligt. Dog er det jo ikke en ulempe, da jeg jo nok skifter den ud på et tidspunkt.

Er der nogen som har nogle gode bud her?

Som et tillægsspørgmål vil jeg gerne have nogle forslag til hvilke programmer til Vista/Windows 7, som kan streame fra en mediaserver som PS3 Media Server?

Med venlig hilsen

Jeppe
Stue: LG 50PK950N,Sony STR-DA2400ES, H/K HKTS 11,Samsung DVD-870,Dreambox DM600S, HP DC7700 med Windows 7
Soveværelse: Zepto Zview 32",Dreambox DM600S, WD TV Live
Til top
JTLA Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2009 kl. 11:23
Har købt dette grafikkort:

http://www.dustinhome.dk/pd_5010275284.aspx

Overvejer om jeg skal investere i et Audiotrak Prodigy HD2, det kan vel outputte DD5.1 og DTS via SPDIF?
Stue: LG 50PK950N,Sony STR-DA2400ES, H/K HKTS 11,Samsung DVD-870,Dreambox DM600S, HP DC7700 med Windows 7
Soveværelse: Zepto Zview 32",Dreambox DM600S, WD TV Live
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu