|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
KasperM ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Oktober-2004 Status: Offline Point: 99 |
![]() |
|
Jeg bruger FloppyDTV med Selectorkort i. Jeg bruger MCE så der er ikke undertekster på de kanaler, som ikke kører "tvinger" subs ind i billedet. |
||
![]() |
||
Rolfiboy ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 28-Januar-2007 Status: Offline Point: 7 |
![]() |
|
http://www.ehomeupgrade.com/entry/3245/hack_your_xbox http://www.pcper.com/article.php?aid=325&type=expert& ; ;pid=3 (læg mærke til at det bliver afspillet over HDMI) http://uneasysilence.com/archive/2006/11/8303/ Altså det kan da åbenbart godt lade sig gøre, ser da ud til at virke fint i XP, men vista er self også en anden sag, men der sidder tusindvis af folk rundt omkring i verden og arbejder på sagen og self kan HDCP også omgås, hvornår er der nogen sinde skabt noget kopibeskyttelse som ikke kan omgås Redigeret af Rolfiboy - 28-Januar-2007 kl. 21:17 |
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Bemærk at det er under WinXP, og at personen har et grafikkort med HDCP og en HDCP monitor (det havde muslix64 ikke, og derfor gik han i flæsket på AACS og lavede BackupHDDVD ![]() Med hensyn til omgåelse, er det formentlig nemmere at angribe krypteringen (DRM) på kildematerialet. Når kilden er dekrypteret, kan du selv vælge hvilken media player der benyttes, og du kan f.eks. vælge en som ikke kræver HDCP mellem grafikkort og monitor. Eller, det er faktisk ikke engang nødvendigt at skifte media player, for PowerDVD og WinDVD afspiller gerne HD-DVD og Blu-Ray video uden AACS... |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
#Jesper Lund Citat: "Men.... helt ærligt, hvem hulen gider betale penge for at kommunikationen mellem dit motherboard og dit grafikkort bliver krypteret??? Nej vel, og derfor bliver der ikke installeret Vista på mine computere." Verden kommer til at se ud som følger: 2007-2008: XP, Vista og MCE 2005 kan uden problemer vise "gamle" titler i HD format. 2009: Alt materiale som har værdi for retighedshaverne vil blive påført en kode således at KUN godkendt operativsystem, drivere, grafikkort, tunere og alt andet der er involveret i at skulle fremvise indholdet, kan vise det i et beskyttet miljø. Er der bare et led der svigter, så kan det stadig ses, men kun i SD format. XP Dør en stille død Hardware leverandørerne vil ikke turde andet end leve op til disse krav, ellers dør de! Der vil være en "revolutionær" gruppe der vil prøve at bryde dette monopol, men det vil gå som det gik med Sattelit crackerne der måtte give op. Dette vil blandt andet betyde at Linux vil dø, i forhold til fremvisning af beskyttet materiale Det her vil skabe noget turbulens i EU, med nogle retssager, hvor MS, Sony, Universal etc. vil blive afkrævet forklaringer og så går sagen i sig selv, med lidt betaling af nogle bøder. Og så er vi der!!! Diskussionen er nu: er det noget lort eller hvad? På den ene side så kommmer filmselskaberne til at tjene flere penge=flere og bedre film På den anden side kan den lille mand ikke tage en backup af sine dyrekøbte HD DVDer Det jeg er mest pist over er at jeg og andre ikke kan regne med at det udstyr vi køber i dag kan afspille det som MS og Hollywood har planlagt skal udsendes. Jeg risikererer at skulle skrotte helt nyt udstyr, gang på gang efterhånden som de finder på nyt!! |
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Ja, og den kode (eller rettere: kryptering) vil blive fjernet ligeså hurtigt som den kan blive påført. Alle hackere i verden vil forene sig på doom9.org om denne opgave (AACS er ikke det første, sidste år var det Windows Media DRM, og endnu tidligere CSS). Muslix64 er heldigvis ikke alene!! Efter at DRM-delen er strippet vil videoen se ud som en almindelig video i HD format, f.eks. noget som du selv har optaget med dit HD cam, og den kan afspilles uden videre (på Linux, WinXP, din HD-warez media player, eller whatever), og uden at dit udstyr er godkendt af Hollywoods hemmelige sikkerhedspoliti. Der skal bare være een person i verden som kan fjerne DRM (krypteringen) fra en videofil. Derefter har du en kopi af videoen uden DRM, og denne kopi kan spredes via diverse kulturdelingsnetværk. Af denne simple grund har DRM aldrig begrænset piratkopieringen (for nu at bruge "deres" ord), og begrænsning af piratkopiering er formentlig heller ikke Hollywood's reelle motiv for DRM. Redigeret af JesperLund - 28-Januar-2007 kl. 23:19 |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
Jeg tror du tager fejl! Det her er en "omvendt" kodning Det vil blive således at filmen hardwaremæsigt IKKE kan afspilles på en PC medmindre den er kodet rigtigt. Kravet til grafikkort, lydkort, motherboard leverandørerne er at DE skal sikre at materialet er beskyttet. Som det er nu så spiller det fint hvis der ingen beskyttelse er, den går ikke i fremtiden. At lave en "falsk" kodning så hardwaren sluger den, vil ikke blive tilladt. Jeg tror, som jeg sagde, at det vil blive slaget om piratdekoder kortene om igen, og den tabte piratdekoderkort leverandørerne! Jeg kender ihvertfald ingen der kan se Digital Sattelit TV uden at betale, i modsætning til for bare et par år siden hvor mange sad aften efter aften og tastede koder ind for at se gratis TV
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg har selv overvejet den mulighed, men jeg tror ikke på den. De to vigtigste grunde er 1) HD cam branchen vil få alvorlige problemer, da kunderne ikke er i stand til at afspille den video, som de optager (den er jo ikke DRM beskyttet). Så kan man selvfølgelig udstyre HD cams med funktionalitet, som gør at din egen video kan krypteres med de gængse DRM systemer. Det vil bare have den ulempe at du eksponerer endnu større dele af dit DRM system for hackerne (det er galt nok at AACS specs frit kan downloades). Din redigeringssoftware skal også understøtte DRM systemet. 2) Hardware producenterne og forbrugerne har intet incitament til at hhv. fremstille og købe denne åbenlyst defekte hardware (eller installere skrammel OSer som Vista). Den eneste måde at tvinge dem vil være via lovgivning. Her vælger jeg at tro at lovgiverne ikke vil være med til en udvikling som forringer og fordyrer produkterne, og begrænser den frie konkurrence. Der er også brancher, som sundhedsvæsenenet, hvor disse restriktioner kan ende med at koste menneskeliv, jf. Peter Gutman's analyse af Vista. ![]() For så vidt angår krigen om Trusted/Treacherous Computing (TC), så tror jeg mest på Eben Moglen (jura professor på Columbia og advokat for FSF), som mener at krigen om TC vil blive kortvarig og at den vil blive vundet af forbrugerne.
Så vidt jeg ved er sikkerheden i dette system i høj grad afhængig af at nøglerne løbende skal fornys. Du kan altså ikke bare strippe DRM en gang for alle, som du kan med DVD (CSS) samt HD-DVD og Blu-Ray (AACS). Derfor synes jeg ikke at disse ting er helt sammenlignelige. Man kunne måske forestille sig at de fremtidige DRM systemer bevæger sig i retning af at en HD-DVD/Blu-Ray afspiller skal være forbundet til internettet. Det vil give bedre muligheder for at opdatere nøgler og DRM kontrollen, men det er stadig nok at een person omgår krypteringen. Og man kan gemme sig relativt effektivt bag proxies og anonymiserende netværk som Tor. Obligatorisk krav om internetforbindelse for HD-DVD og Blu-Ray afspillere blev overvejet af Hollywood, men de gik væk fra ideen igen. Formentlig fordi det ville begrænse udbredelsen, da forbrugere uden internetstik i stuen ville fravælge HD-DVD og Blu-Ray, og blive ved DVD. Redigeret af JesperLund - 29-Januar-2007 kl. 00:08 |
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Fandens gode argumenter du har Håber du får ret i, for ellers bliver fremtiden tung! Specielt punkt 1 er et godt argument, hvordan vil de håndtere mine film optaget på mit Sony HD DVR camera! Jeg har lige kodet 20 timer over i WMV HD og håber selvfølgelig at de kan vises resten af mit liv! Ad. 2 HW leverandørerne har ikke en chance. MS har de sidste 2 år kørt en målrettet markedsføring over for dem. HW leverandørerne ved godt det er Paticipate or Die! Peter Gutmans analyse er strålende, men jeg er bange for at ingen (med sølv på skulderne) tager den alvorlig! Du har ret mht. at det nok ikke pt. kan forlanges at man er forbundet til internettet for at se en Blu-Ray film, men var der for bare et par år siden nogen der troede på at det ville være en forudsætning at man skulle gennemføre MS Genuine Advantage før man kunne installere en service pack? Nettet er Guld og Gru!!! |
||
![]() |
||
Rolfiboy ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 28-Januar-2007 Status: Offline Point: 7 |
![]() |
|
Det er faktisk lovligt her i danmark at omgå kopibeskyttelse hvis det forhindre en i at bruge ens lovligt købte film og spil. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jesper Lund har skrevet strålende om dette i en tidligere tråd: "Jo, det gør den. Ifølge §12 i Ophavsretsloven har du ret til at fremstille en digital kopi af et offentliggjort værk (f.eks. en TV udsendelse), men du må kun anvende denne kopi inden for husstanden. Du må dog ikke omgå en teknisk foranstaltning (som HDCP eller CSS på DVD) for at fremstille en kopi, jf. §75c. En anden undtagelse er at du ikke må fremstille en digital kopi på grundlag af et værk, som du har lånt eller lejet (f.eks. en CD, som du har lånt af naboen; en CD har generelt ikke nogen kopibeskyttelse)." og "I skrivende stund "arbejdes" der (læs: lobbyvirksomhed i det skjulte i semi-lukkede organisationer...) med Broadcast Flags kombineret med en lovgivning om at alt optageudstyr skal respektere disse flags. Incl. et de-facto forbud mod Open Source programmer som mythTV, hvor du bare kan fjerne den del af koden. Læs mere her |
||
![]() |
||
![]() |
|
Prøv lige at læs hvad jeg skriver igen, du må godt bryde en kopibeskyttelse hvis det forhindre dig i at se dine lovligt indkøbte film, hvis kopibeskyttelsen forhindre dig i at afspille dem. Jeg skriver intet om at du må bryde kopibeskyttelsen for at lave en kopi. Fra APG hjemmeside: Må jeg bryde en kopispærring på en musik-cd eller film?
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Det var nu mest andet afsnit jeg ville fremhæve. Jeg tror desværre at det vil lykkes at få det hele til at gå op i en højere enhed der betyder at det ikke vil være muligt at omgå DRM beskyttelsen Men lad os nu se |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |