recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Grafikkort opgradering?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Grafikkort opgradering?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2013 kl. 22:07
Mente nu mest religion
Til top
Lars78 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 02-Maj-2013
Sted: Sdr jylland
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars78 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2013 kl. 23:52
Oprindeligt skrevet af Sifat Sifat skrev:

Der er ikke så meget at være varsom om. Med de begrænsninger som er tilstede er det enten radeon 7750 eller gt 640 som er muligt. Der er ingen tvivl om gt 640 bliver tævet: http://anandtech.com/bench/Product/535?vs=612 og http://www.techpowerup.com/reviews/Zotac/GeForce_GT_640/23.html

Anbefalelsesværdigt er: http://www.edbpriser.dk/grafikkort/xfx-radeon-hd-7750-1-gb-id-7100287.aspx?q=7750 fin producent og med det hurtigere gddr5 ram i forhold til det langsommere gddr3

Det vil jeg faktisk godt prøve.. Men har lige set på strømforsyningen, og den spytter kun 400watt ud, hvor det nævnte kræver 450watt?

Kan jeg snyde med de sidste 50watt eller skal jeg kigge efter noget lignende http://www.edbpriser.dk/grafikkort/powercolor-hd7750-1-gb-id-6676035.aspx ?

Til top
Sifat Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-December-2008
Sted: Denmark, 2000
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sifat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2013 kl. 00:09
Jeg vil med meget stor sikkerhed påstå at begge kort benytter den samme mængde strøm. Den påkrævede mængde strøm angivelse er mere et udtryk for hvor meget producenterne vil have deres på det tøre. 

Powercolor kortet har displayport udgang og ser ud til at være halvt så højt som xfx kortet. Xfx kortet har ingen displayport udgang.
Til top
The_Unforgiven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 450
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Unforgiven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2013 kl. 09:28
Køb både en ny psu og et Nvidia kort .
 
 
Stein
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2013 kl. 11:29
Ville sige amd. Billigere og lige god
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2013 kl. 11:53
Oprindeligt skrevet af Lars78 Lars78 skrev:



Det vil jeg faktisk godt prøve.. Men har lige set på strømforsyningen, og den spytter kun 400watt ud, hvor det nævnte kræver 450watt?

Kan jeg snyde med de sidste 50watt



XFX foreslår du mindst har en 450 watt strømforsyning, så kan der blive 150 watt til grafikkortet og 300 watt til systemet.
Spørgsmålet er så hvor kraftigt dit system er, det kan du afgøre ved at tage en strømmåler (kan lånes hos dit elselskab/købes for 100 kr) og måle systemet.
I de fleste tilfælde vil 400 watt være nok, men strømforsyningen vil blive belastet hårdt.
mvh Infinity
Til top
Lars78 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 02-Maj-2013
Sted: Sdr jylland
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars78 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2013 kl. 13:34

Hvis jeg skal til at købe ny strømforsyning også, så går mine tanker lidt på at spare penge op og købe en helt ny pc. Det er ved at være en gammel pc jeg har, så ville jo helst undgå at smide for mange penge efter den.

Er det overhovedet muligt at lave en rimelig opgradering på grafikken med den strømforsyning jeg har? Ouch

Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2013 kl. 14:07
Du skal gøre op med dig selv hvor stort dit behov er, hvor løst dine penge sidder og evt andre faktorer.
Dit Acer bundkort bruger max 10 watt, din CPU højst 90 W. Regn med 10 watt til dine ram, 10-20 watt pr harddisk og 5-10 watt pr optisk drev, 3-5 watt pr indstikskort, så der er pænt langt op til de 250 watt.
Hvis du smider et godt grafikkort i kan det jo også genbruges ved køb af ny pc senere.
Men det er kun dig der kan afgøre dit behov.
mvh Infinity
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2013 kl. 15:08
Oprindeligt skrevet af Lars78 Lars78 skrev:

 Er det overhovedet muligt at lave en rimelig opgradering på grafikken med den strømforsyning jeg har? Ouch 

Hej.

Jeg har selv brugt denne hjemmeside til at få  et overblik over hvor meget strøm de de forskellige 
enheder i min PC bruger:


Hvis du indtaster alle enhederne på nær Grafikkortet, kan du se hvor meget du har tilbage til det nye grafikkort. 

Hilsen Carsten.
Til top
Lars78 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 02-Maj-2013
Sted: Sdr jylland
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars78 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2013 kl. 18:26

Hvis jeg nu valgte og købe grafikkort og strømforsyning, og måske nogle lidt hurtigere ram, kunne jeg så holde mig godt kørende 2-3 år? Eller er mit  motherboardet/processor  ved at være helt outdatet? 

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2013 kl. 18:57
Hvi s det et ddr2 ram. Så er de dyrer nu. Så ville jeg opgradere alt indmaden i den.
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2013 kl. 19:28
Oprindeligt skrevet af Lars78 Lars78 skrev:

Hvis jeg nu valgte og købe grafikkort og strømforsyning, og måske nogle lidt hurtigere ram, kunne jeg så holde mig godt kørende 2-3 år? Eller er mit  motherboardet/processor  ved at være helt outdatet? 



Jeg tror godt du kan glemme at opgradere den strømforsyning. Hvis du prøver beregneren lidt længere oppe, hvad når du så op på?
Mit gæt 250-300 watt incl. grafikkortet.
En 4 GB udgave af grafikkortet er i øvrigt opgivet til at bruge max 58 watt, det er jo ikke noget.

Med hensyn til ram ville jeg glemme dem. Det giver ikke meget i praksis. Så heller smide en SSD i, det giver meget. Og koster.

Om den så kan holde 2-3 år? Hvis du er en ældre dame på 80 vil du sikkert være meget tilfreds, men er du en knøs på 16 ved du at fremtiden kommer i morgen og det du købte i går er forældet.

Mit svar er: Køb grafikkortet og evt SSD'en, det/de kan genbruges i din næste computer.
mvh Infinity
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu