recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Grafikkort pciex 16
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGrafikkort pciex 16

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
ospdk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 23-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2009 kl. 07:18
Jeg har faktisk et ASUS bundkort med hdmi ud, men tit når jeg starter mediacenteret kommer der en advarsel om at prg ikke kunne starte fordi der ikke var nok ram fri på grafikkortet, og når man nu havde lovet sønnen at optage Peter Pedal og den ikke er der........ Så tænkte jeg at et decideret grafikkort var den rigtige løsning
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2009 kl. 13:02
Oprindeligt skrevet af ospdk ospdk skrev:

Jeg har faktisk et ASUS bundkort med hdmi ud, men tit når jeg starter mediacenteret kommer der en advarsel om at prg ikke kunne starte fordi der ikke var nok ram fri på grafikkortet, og når man nu havde lovet sønnen at optage Peter Pedal og den ikke er der........ Så tænkte jeg at et decideret grafikkort var den rigtige løsning

lyder som et andet problem    hvad er det for et asus kort?   normalt har grafikkort på motherboards  delt ram

Til top
ospdk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 23-Maj-2006
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2009 kl. 13:54
Fantastisk efter 3 dage svare getmore.dk at de ikke kan nå at lave min bestilling om da de lige har pakket bestillingen, så jeg kunne nægte at modtage eller sende retur, det kommer man jo ikke just i gang af, fantastisk service det havde nok været nemmere at tømme sin indbakke...

Nå men nu er spørgsmålet kan jeg bruge det 4650 jeg modtager eller er et 4550 er langt bedre så jeg skal vente på at sende retur og at de får sendt et nyt ? 
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2009 kl. 18:51
 Et 4650 kort er betydelig hurtigere fx til spil, men det skal du jo ikke, og det bruger konstant mere strøm. Men det er ok som sådan, ikke noget dårligt kort. Men getmore vil sikkert gerne af med det når nu de får chancen.

Eftersom der er nyere kort der er bedre og som derfor er lettere at sælge.

Et 4550 kort bruger max 25 watt og betydelig mindre hvis det ikke belastes og det har 7.1 LPCM lyd ud på HDMI (dongle eller HDMI udgang som der er på nogle kort.) (Det kunne også godt være et HD 4350.)

Og det er hurtigt nok til HTPC, ingen problemer der.

Det er ærgelig at vente, du kan sende tilbage og bestille et andet sted og så vente dine penge ud hos getmore. Det er for ringe de ikke vil annulere hvis du var i god tid.

Redigeret af Ken_T - 28-Januar-2009 kl. 18:52
Til top
tbla Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-Januar-2009
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2009 kl. 00:12
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2005
Point: 2047
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2009 kl. 07:53

Tror ikke I skal være 100% sikre mht til at de kort kan smide lossless HD-lyd ud også. Hvor står det henne?

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2009 kl. 10:20
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Tror ikke I skal v�re 100% sikre mht til at de kort kan smide lossless HD-lyd ud ogs�. Hvor st�r det henne?

Der er en lang tråd omkring Hd4550 på dette forum, måske du har lyst til at læse den.

LINK
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2009 kl. 10:29
Oprindeligt skrevet af tbla tbla skrev:

hva' med dette... ?

http://www.gigabyte.com.tw/Products/VGA/Products_Overview.as px?ProductID=2925

evt. fra komplett...

Ja, det ser rigtigt ud, det har HDMI ud direkte uden dongle, her er hvad der står på Gigabytes side om dette kort.

Features dual DVI-I / D-sub /HDMI

Godt fundet, har ellers ledt, men åbenbart ikke godt nok.

og her er lidt læsestof omkring kortet   LINK

Redigeret af Ken_T - 29-Januar-2009 kl. 10:31
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2009 kl. 10:39
Der er også Anandtech med denne kommentar  

--

Like the rest of the Radeon HD 4000 series (4870, 4850, 4670 and 4650) the new Radeon HD 4550 and 4350 both support 8-channel LPCM over HDMI. This makes these two cards the perfect addition to any HTPC for use in a 6 or 8 channel home theater setup. The Radeon HD 4550 reference design is a full height PCI Express x16 card but it's completely passively cooled, making it an even better HTPC solution than the 4670 and cheaper. If you don't care about gaming performance but want a good way of upgrading your PC to full hardware H.264/VC-1/MPEG-2 acceleration, the 4550 is perfect, especially if the multi-channel LPCM over HDMI output matters to you.

--

link

eller på dansk

Ligesom resten af Radeon HD 4000-serien (4870, 4850, 4670 og 4650) kan det nye Radeon HD 4550 og 4350 både støtte 8-kanals LPCM over HDMI.

Dette gør disse to kort til det perfekte supplement til en HTPC ved brug i et 6 eller 8 kanal hjemmebiograf setup.
  Radeon HD 4550 reference design er et fuld højde PCI Express x16-kort, men det er helt passivt afkølet, så det er en endnu bedre HTPC løsning end 4670 og billigere. 

Hvis du ikke interesserer dig for gaming præstationer, men ønsker en god måde at opgradere din PC til fuld hardware H.264/VC-1/MPEG-2 acceleration, er 4550  perfekt, især hvis multi-kanal LPCM over HDMI output er et spørgsmål for dig.

Redigeret af Ken_T - 29-Januar-2009 kl. 10:55
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2005
Point: 2047
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2009 kl. 11:33

mon så også dette onboard kan klare det?:

http://www.tweak.dk/nyheder2.php?id=19005

Til top