|
Grafikkort til HP8100 |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3841 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 01-August-2014 kl. 10:51 |
Jeg har en HP8100 Elite SFF PC stående som min 9 årig knægt vel godt kunne bruge til at game lidt på.
Maskinen har en i5 3,2GHz processor og 16Gb ram. Jeg vil godt smide et grafikkort i maskinen, men hvad skal det være. Maskinen kan tage et low profile PCI-e x16 kort som max må trækker 35w. Nogen ide - gerne brugt
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der findes inden grafikkort som kan bruges til at game med der trækker mindre end 35w.
Hvordan er du nået frem til de 35w?
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3841 |
De 35w kommer fra spec : PCI Express x16 (2) low profile PCIe x16 graphics slot 35W max power
Oprindelig blev maskinen solgt med mulighed for tilvalg af andet grafikkort. Men nu har maskinen jo et par år på bagen derfor burde man vel kunne få bedre grafikkort end : ATI Radeon HD 4550 Graphics Card Nvidia Quadro NVS 290 Graphics Card Nvidia Quadro NVS 295 Graphics Card Nvidia GeForce 310 DP PCIe x16 Graphics Card |
|
![]() |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Jamen alle større grafikkort har stik for tilslutning direkte til strømforsyning. Så du skal næsten finde ud af hvilken strømforsyning der sidder i maskinen og vælge ud fra det. De fleste mid-range grafikkort vil uden problemer kunne trækkes med en 400 watt strømforsyning.
|
|
|
|
![]() |
|
Mener kun der sidder en 240w strømforsyning i SFF kabinettet
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Kan se ud fra din low-profile at det nok er desktop kabinettet med de 240 watt strømforsyning....
Så må du gamble lidt og vælge i bunden af midrange og håbe det kan trække. Alternativt kan du købe et nyt kabinet med ny strømforsyning og flytte tingene over i. Det største problem bliver nok at finde et kort som kan bruges til at spille med og som er low-profile.
|
|
|
|
![]() |
|
LeChuck ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-April-2011 Status: Offline Point: 174 |
En hurtig Google søgning viser at man skal ned i et R7 240, eller lignende for at komme under de 35w. Det kort er dog stadig en del hurtigere end et HD 4550, og så længe man holder sig omkring 720p skulle det kunne trække de fleste spil.
Husk endelig at det skal være et 1 GB. Jeg faldt over en tråd hvor der var en der prøvede med 2 GB, og de cirka 5w det trækker ekstra væltede åbenbart læsset.
|
|
![]() |
|
Kan se man kan få et XFX RADEON R7 240 LOWPROFILE 1GB (R7-240A-ZLJ2) til 367,-
Men det står at den kræver en 400w strømforsyning Redigeret af kim.t - 01-August-2014 kl. 13:49 |
|
![]() |
|
![]() |
|
LeChuck ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-April-2011 Status: Offline Point: 174 |
Når de skriver det kræver en 400w PSU er det for at være på den sikre side. De kan jo ikke vide om du vil kombinere kortet med en high end CPU, flere drev og diverse blæsere / casemods ;-)
Det er svært at måle præcis hvor meget strøm et grafikkort bruger, men som tommelfingerregel vil to kort der udvikler lige meget varme (TPD) også bruge det samme i strøm. TDP på R7 240 er 30w, det samme som Nvidia GeForce 310 (30,5w) (der jo skulle kunne køre i maskinen). Der er så dobbelt op på RAM på det nye kort, men det burde ikke kræve mere end 2-3w ekstra maksimum. Så jeg er temmelig sikker på der ikke bliver problemer med strømmen. Jeg ville dog stadig købe den et sted du kender, så du har en mulighed for at levere den tilbage hvis det ikke spiller.
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
der er ikke mulighed for at tilføre strøm til GFX da maskinen har en 240W strømforsyning. - Du kan se her hvilke grafikkort der er certificeret til at køre i den nyeste udgave (og så vil den nok også køre i en 8100 selvom det er en gammel svend nu. kig på side 78 http://www8.hp.com/h20195/v2/GetDocument.aspx?docname=c04123137
det "vildeste" kort du kan proppe i er et radeon 8490. Redigeret af claus_jac - 02-August-2014 kl. 14:39 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |