|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
MortenMJ ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Oktober-2006 Status: Offline Point: 822 |
![]() Sendt: 25-April-2008 kl. 00:55 |
Hej Jeg skal snart igang med at bygge mig en HTPC. Jeg er ved at have afklaret hvad det er jeg vil have, men noget af det jeg har sværest ved at beslutte mig for er valg af grafikkort. Det skal siges at jeg jeg håber at kunne bygge en så godt som lydløs HTPC, meget tæt på 0 DB og derfor skal mit grafikkort være passivt kølet. Jeg har umiddelbart kig på følgende: ASUS EN8600GT SILENT/HTDP 512 MB DDR3 ( http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid= 90%2DC1CJ8A%2DJUAY00Z) hvad siger I til det? Og har I evt. andre/bedre forslag til et passivt grafikkort (PCI-Express X16)? På forhånd tak! Redigeret af MortenMJ - 25-April-2008 kl. 00:58 |
|
![]() |
|
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
![]() |
hvorfor ikke bare tage et mobo med integreret gfx-chip?
|
|
![]() |
|
MortenMJ ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Oktober-2006 Status: Offline Point: 822 |
![]() |
Dels fordi jeg har et bundkort til PC'en i forvejen og dels fordi jeg gerne vil have noget der er bedre end onboard grafik.
|
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Prisen på et motherboard med onboard grafik og prisen på et separat grafik kort er ikke særlig stort... Onboard grafik kan også klare HDTV... |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
jessgade ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-November-2006 Status: Offline Point: 290 |
![]() |
Jeg ville nok vælge et ATI grafikkort. NVIDIA spiller ikke sammen med Powerstrip. Powerstrip (og Reclock) er nødvendigt, ihvertfald i MediaPortal, hvis man gerne vil have sin HTPC til automatisk at skifte skærmfrekvens, afhængigt af om det man vil afspille, kører med 24p, 50p eller 60p. Alt dette for at undgå judder. EDIT: Og så ville jeg måske ikke vælge et ATI alligevel, grundet mine nylige erfaringer http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=40225& PN=1 Redigeret af jessgade - 27-April-2008 kl. 10:45 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |