recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Grafikkort til spille-HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGrafikkort til spille-HTPC

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ChristianTT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-August-2008
Sted: Hillerød
Status: Offline
Point: 800
Direkte link til dette indlæg Emne: Grafikkort til spille-HTPC
    Sendt: 05-Juni-2009 kl. 13:09

Hej

Jeg har et ønske om at kunne bruge min HTPC til også at spille på. Det skal primært være bilspil i stil med DIRT og GRID og evt. sport og platform spil.

Jeg har et Gigabyte GA-MA78GM-S2H og tilhørende 4850 processor samt 2 gb ram, men problemet er grafikkortet!

Jeg har prøvet at sætte mit 8800 gt grafikkort fra min spille/kontor PC, men det er altså for stort. Det støder bl.a. på sata-stikkene.

Er der nogen herinde der kan anbefale et grafikkort med HDMI, der ikke er så fysisk stort og heller ikke larmer alt for meget. Jeg er ikke hysterisk med lyden, så det behøver ikke være passivt køler. Power gerne på niveau med 8800 gt - mere er ikke nødvendigt for mig.

Håber nogen kan hjælpe.

Mvh.
Christian

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2009 kl. 16:10
Kortene i x6xx-serien er som regel noget mindre end dem i x8xx-serien.
Og så længe du ikke skal spille 3D-shooters og andre voldsomt krævende spil, så kan kort i den serie sagtens klare opgaven.
Men hvilken prisklasse snakker vi?
Og hvad er dine krav til udgange? DVI, HDMI, med eller uden lyd?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2009 kl. 19:00

Jeg har en bærbar med en gt 8600, og jeg synes ikke at den kører spillene godt nok, men det er muligt det ville være anderledes på den anden maskine ?????

HDMI ville være rart og uden lyd.

Max kr. 1.000

Til top
Henrik S-A Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-September-2007
Point: 91
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2009 kl. 13:20

Bærbare grafikkort performer altid lavere end deres tilsvarende i stationære modeller.

Jeg synes du skulle tage et kig på HD 4770. Det har fået en del rosende ord fra både www.hwt.dk og www.tweak.dk (kan blandt andet findes på forsiden af førstnævnte hjemmeside. Det anbefales bl.a. til HTPC-spillecomputere og koster kun ca. 700 inkl. fragt.

mvh
Henrik

Redigeret af Henrik S-A - 06-Juni-2009 kl. 13:22
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2009 kl. 13:22
Nu er 8x00-serien jo også 2 generationer gammel, så kan godt forstå den har lidt nproblemer med at trække de spil du gerne vil.
Men sidste genrations 9600 kan findes til billige penge: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=432734&am p;searchArea=&Soegeord=
Men skal det være nyeste generation så bliver den lidt dyrere: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=481199&am p;searchArea=&Soegeord=
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2009 kl. 13:50

Super tak for hjælpen.

Jeg tror jeg vil kigge lidt nærmere på et 9600 og hd 4770.

God weekend

/Christian

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu