|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
simonselmer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-November-2008 Status: Offline Point: 144 |
![]() Sendt: 12-Juni-2011 kl. 20:22 |
|
Hej
Jeg skal have mig et billigt grafikkort til mit HTPC som er i stand til at optage 3 HD kanaler samtidig samt afspille dem samtidig. Bare for at have kræfter til worst case. Så jeg vil ikke betale for ydelse som jeg aldrig får brug for, og derfor regner jeg med det kan gøres billigt. Jeg læser i tråde om problemer med pixelering på DR HD hvis man har Radeon!! Så hvilket kort vil i anbefale? |
||
![]() |
||
Jonathan ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Oktober-2005 Sted: Vanløse Status: Offline Point: 137 |
![]() |
|
Et passivt kølet nvidiakort. Så kan du bare finde et til omkring 500kr.
|
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
gt430 |
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
||
simonselmer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-November-2008 Status: Offline Point: 144 |
![]() |
|
Tak for forslaget. Vil du sige dette kort kan mere end rigeligt, end kun lige til grænsen af det jeg har beskrevet?
Jeg kommer til at tænke på hvis jeg skal se 3D film fra pc'en, skal grafikkortet så kunne noget specielt. |
||
![]() |
||
michael9000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-November-2009 Status: Offline Point: 786 |
![]() |
|
Se anden post her Redigeret af michael9000 - 12-Juni-2011 kl. 21:38 |
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
Gt430 understøtter 3d og har 1.4 hdmi outputs, understøtter HD lydformaterne bitstreamed og uncompressed. |
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
GeForce GT 430 ZONE Edition Har ikke vedhæftet link, da jeg ikke ved hvor det kan købes
|
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
azrael ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1698 |
![]() |
|
Zotac GT 430 ZONE Edition.
http://pden.zotac.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_images.tpl&product_id=284&category_id=55&option=com_virtuemart&Itemid=1 http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4321905 Mindste pris DKR 578 + porto. Der findes også en anden model, Zotac GT 520 ZONE Edition. http://pden.zotac.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_images.tpl&product_id=361&category_id=55&option=com_virtuemart&Itemid=1 http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5075843 Mindste pris DKR 449 + porto. Jeg kan dog ikke helt bedømme performance ift. GT 430. Men husk dog, at selvom GPUen i begge tilfælde ikke er den vildeste, så kræver 100% passive kort alligevel rimeligt godt air flow i kabinettet. EDIT: Kan se på nVidias hjemmeside, at GT 520 faktisk kun er halvt så hurtig som GT 430. Spørgsmålet er, hvor meget det har at sige i den aktuelle situation, da det nok er et køligere kort. Redigeret af azrael - 13-Juni-2011 kl. 12:31 |
||
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Patriarke, nu når du nævner Hd lydformater så bringer det mig lidt i tvivl om mit kommende setup i nyt hus.
Jeg har HTpc, yamaha receiver, fladskærm. Mit tænkte setup var: billede: hdmi fra htpc til fladskærm. Lyd: optisk kabel fra htpc lydkort (audigy 2) til receiver. Men når du skriver HD lyd så tænker jeg om dette er bedre: hdmi fra htpc-> receiver. hdmi fra receiver > fladskærm. Jeg tænker jo at det bedste billerdkvalitet får jeg ved at kørehdmi direkte tv istedet for at knække det igennem en receiver. Nogen kommentarer til det? |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
Det kommer jo an på din Yamaha receiver. Men som grundregel, er der ingen grund til at IKKE bruge HDMI hele vejen, hvis du har mulighed for det. Og hvis du køber et gt430, så er/kan det kun være din receiver som sætter din begrænsning.
At begynde at bruge optisk kabel, det giver ingen mening. Dels kan du aldrig få lige så meget ud af optisk som med HDMI, og dernæst, så er det mindst af alt samme resultat.
Du bør ikke midste billedekvalitet, bare fordi du sender HDMI igennem din receiver. Enten gør den ikke noget ved billedet (fordi den ikke kan) eller så kan den måske opskalere billedet. Sidstnævnt har du slet ikke brug for, medmindre det er en betydlig bedre skaler, der sidder i din receiver, (hvis den altså har en).
Kort sagt - Du får ikke bedre billedekvalitet ved at køre HDMI direkte fra din HTPC til dit TV. Det får enten det samme, eller bedre kvalitet ved at bruge din receiver.
|
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10583 |
![]() |
|
Jeg tror ikke man længere kan få grafikkort der kan optage. Dertil skal du bruge et TV tunerkort.
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Flemming, jeg beklager min dårligere skrivning. Grafikkortet skal ikke kunne optage, men blot hardware encode optagelsen, istedet for at lade CPUen stå for det arbejde.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |