|
|
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | ||
simonselmer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-November-2008 Status: Offline Point: 144 |
![]() |
|
Jeg købte den som demo hos tapeconnection for 2 år siden, da det var en udgående model. Jeg mener bestemt han sagde at den kunne tage HD lydformater, så det irritere mig selvfølgelig hvis det ikke er rigtigt.
Men hvor stort er problemer egentlig? Hvis jeg f.eks. har en mkv film der er rippet fra en bluray, er der så DTS HD lyd på den? Og hvis der er og min receiver ikke kan decode det, vil den så slet ikke spytte noget ud, eller vil den blot decode det som var det DTS? Bare så jeg ved hvor meget på spanden jeg er. Jeg er jo ikke stødt ind i nogen problemer endnu. Jeg fandt også oversigten på wiki, men jeg er ikke nok inde i tingene til at vurdere om det hdmi 1.2a ikke kan, vil give mig problemer eller ej. |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
Det ændre da ikke ved, at HDMI har større båndbrede og derfor potitienlt bedre kvalitete, uanset om vi så stjæler med arme og ben.
|
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
Om man kalder det sp/dif eller toslink er i den her henseende ret ligegyldigt. Det er to ord for samme, for du får ikke nogen hverken toslink eller sp/dif med mere båndbrede, når det bruges som audio. Det er korrekt at det er et optisk kabel, og begrebet optisk dækker over en teoretisk langt større mulighed. Men i relation til debatten, som jeg af een eller anden årsag synes er mest relevant, der er det audio signaler vi snakker om, og i denne forbindelse enten toslink eller sp/dif, som igen er det samme. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Lad være med at tænk så meget over det. Den kan garanteret modtage det som PCM, og så har du ikke mistet noget. Det er straks værre hvis det er antallet af kanaler du mangler, eksempelvis 5.1 kontra 71. Min gamle Yamaha receiver RX-V661 er en 7.1 receiver, og modtager 7.1 kanaler PCM fra PS3 uden problemer. Hvis jeg afspiller en BD med 7.1 DTS-HD eller Dolby True HD, så omkoder PS3éren signalet og sender det til min receiver via PCM 7.1 kanaler. Og kvaliteten er praktisk talt det samme. Jeg har godtnok skiftet receiver fornyligt, men det var primært fordi jeg manglede HDMI indgange på min Yamaha, som kun har 2 HDMI in. Min nye Onkyo NR609 kan modtage DTS-HD og Dolby TrueHD. Dvs. nu behøver min PS3ér ikke længere omkode signalet. Men det som jeg hører, det lyder ret ens, uanset om det er det ene eller det andet. |
||
![]() |
||
azrael ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1698 |
![]() |
|
TOSLINK og S/PDIF er to vidt forskellige ting. Førstnævnte betegner en kabel- og stiktype. Sidstnævnte betegner en overførselsprotokol. Mht. min kommentar omkr. HDMI vs. S/PDIF vedr. HD audio, så gik den på, at den manglende understøttelse for HD Audio via S/PDIF ikke skyldes tekniske begrænsninger, men snarere fordi protokollen ikke understøtter passende kryptering. Hvilket man selvfølgelig også kan udlægge som en teknisk begrænsning, hvis man vil. Og ja, HDMI har umiddelbart større båndbredde, men det er ikke grunden til at kun HDMI kan overføre HD audio. Det skyldes snarere, at HDMI implementerer HDCP. Anyway, jeg synes vi er ved at komme lidt off-topic nu. |
||
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
||
![]() |
||
simonselmer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-November-2008 Status: Offline Point: 144 |
![]() |
|
OK, så er jeg mere rolig.
Mister jeg noget i billedkvalitet i at overfører med hdmi 1.2a istedet for højere? Jeg kan se der er en forskel i farvedybden (bit). Det der deep color som der står på wiki oversigten. Men igen, sikkert ikke noget at bekymre sig om. Jeg har bare ikke kørt med hdmi før, så ville blive ret irriteret hvis der er noget jeg ikke har taget højde for nu når jeg åbenbart har en device der køre noget æld gammelt hdmi version. |
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
Tror jeg har beskrevet det korrekt, og at det ikke behøver yderligere uddybning
|
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
Ja det er jo for fanden osse det jeg skriver!!! Så kan vi ikke snart stoppe det flueknepperi
|
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
azrael ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1698 |
![]() |
|
|
||
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Ville blot lige trække mit forslag om et nVidia GT520 kort tilbage efter at have læst en rimelig interessant og grundig test af grafikkort, der er målrettet mod HTPC, over på Anandtech.com.
|
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |