Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
MJ (udmeldt)
--
Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
|
Emne: Grafikkort Sendt: 07-Februar-2007 kl. 19:58 |
Hejsa
Hvilket grafikkort vil I anbefale med DVI samt passiv køling?
Skal passe i AGP port og helst med nvidia chipsæt.
3D performance er absolut ligegyldig.
Dual DVI ville være lækkert men intet krav, dog er det et krav at begge udgange på kortet kan være aktive på samme tid og helst med forskellige opløsninger.
Hvad bør jeg gå efter?
|
 |
Stouenberg
Bruger
Oprettet: 18-April-2006
Point: 226
|
Sendt: 08-Februar-2007 kl. 08:39 |
MSI NX7600 GS opfylder alle dine krav...
|
8-) Steen
BUSH DABradio + det løse...
|
 |
MJ (udmeldt)
--
|
Sendt: 08-Februar-2007 kl. 09:36 |
Er det, det eneste kort i den lave prisklasse der kan have begge udgange aktive på samme tid?
Eller er det driveren der bestemmer det?
Havde nemlig en endnu lavere prisklasse i tankerne. Jeg kan se der findes og fåes kort med DVI til under 500,- men kan de ikke bruges?
|
 |
Badsted
Guld medlem
Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Point: 1042
|
Sendt: 08-Februar-2007 kl. 11:03 |
Jeg bruger et Gainward FX5500 kort, det fungerer såmænd udemærket, men du skal ikke forvente fuldstændig rykfri visning af HD indhold.
Jeg har også kørt med et onboard Nvidia 6150 kort, det kørte ikke dårligere, men heller ikke bedre.
Jeg har også forsøgt mig med et Asus produceret Nvidia 6800GT kort, men det brugte simpelthen for meget strøm til min maskine.
Men jeg mener ikke, at du kan få vist det samme skærmbillede med forskellig opløsning på to skærme. Det er enten klon (samme billede, samme opløsning) eller dual view (skærmbilledet bliver bredt ud over to skærme, forskellig opløsning kan lade sig gøre)
Det er meget muligt, at jeg tager fejl.....
Med venlig hilsen
Henrik Badsted
|
 |
MJ (udmeldt)
--
|
Sendt: 08-Februar-2007 kl. 11:16 |
Jeg kan også godt leve med at skulle skifte opløsning, men det andet havde været nemmere.
Jeg kan med mit GF4 MX440 afspille WMV-HD flydende hvis maskinen ikke laver andet, men den har det meget hårdt ved det.
Så vidt jeg ved er det ikke grafikkortet der bestemmer HD indhold's hastighed, men processoren på bundkortet. Ret mig endelig hvis jeg tager fejl.
|
 |
Badsted
Guld medlem
|
Sendt: 08-Februar-2007 kl. 11:48 |
Der er generelt HW acceleration for forskellige formater i forskellige chips. Fx. havde mit 6150 hardware acceleration for mpeg-2 og wmv inkl. wmv-hd. Du kan i dag også få kort som har HW assist for H264 afspilning.
Når det så er sagt, så vil det kun få indflydelse på, hvor meget din CPU skal lave for at afspille en given fil.
Så det er altså også op til grafikkort chippen, hvordan en given fil afspilles, men der kan kompenseres ved et højere CPU forbrug.
Med venlig hilsen Henrik Badsted
|
 |
Stouenberg
Bruger
Oprettet: 18-April-2006
Point: 226
|
Sendt: 08-Februar-2007 kl. 13:30 |
MartinJohansen skrev:
Dual DVI ville være lækkert men intet krav, dog er det et krav at begge udgange på kortet kan være aktive på samme tid og helst med forskellige opløsninger. |
Jeg kører med 1920x1200 på den primære skærm og 1024x768 på den sekundære...
Mvh Steen
|
8-) Steen
BUSH DABradio + det løse...
|
 |
Badsted
Guld medlem
|
Sendt: 08-Februar-2007 kl. 13:39 |
Og præcis samme skærmbillede?
Det lyder spændende....
Hvilket grafikkort bruger du?
Med venlig hilsen
Henrik Badsted
Redigeret af Badsted - 08-Februar-2007 kl. 13:39
|
 |
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 08-Februar-2007 kl. 13:40 |
Badsted skrev:
Så det er altså også op til grafikkort chippen, hvordan en given fil afspilles, men der kan kompenseres ved et højere CPU forbrug. |
Hardware acceleration skal også være implementeret i dit media player software eller dine codecs. For eksempel har CoreAVC (H.264 codec) endnu ikke hardware acceleration, men det skulle komme senere.
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
 |
MJ (udmeldt)
--
|
Sendt: 08-Februar-2007 kl. 13:52 |
Nu har jeg bestilt et MSI FX5200 med DVI og passiv køling.
340,- leveret.
Så må vi se hvordan det klarer opgaven ;)
|
 |