Hej,
Jeg har i den senere tid oplevet grafikproblemer på min computer. Jeg tror nok det startede med, at computeren sagde el eller andet mht. at der var fejl i mit ATI catalyst control center.
Problemet består i, at computeren nogen gange laver en form for skaktern på hele skærmen, eller i nogle tilfælde bare i det aktive vindue. Dette sker også i opstarten, hvorfor jeg tror problemet er i hardwaren.
Skakternene (som ikke altid er skaktern, men nogen gange bare tidligere grafik fra skærmen tværet ud - og som regel indeholder skakternene noget der har været på skærmen tidligere) bliver væk, hvis jeg visker dem ud med et aktivt vindue, eller hvis jeg bruger "vis skrivebord" funktionen i windows.
Problemet kommer også nogen gange til syne, når jeg ser film via computeren, men her ser det nærmest ud som load-sekvensen der var, når man loadede et spil via båndoptager på en Commodore 64, der kommer hen over filmen.
Jeg har selvfølgelig opdateret alle drivere, og sikret mig, at chipset, GPU og CPU er kølede nok, og at grafikkortet sikker fast på bundkortet, og at kablerne i til grafikkortet sidder helt fast.
Er der nogen der har idéer til hvad problemet kan skyldes, og eventuelt til hvordan jeg kan afhjælpe problemet?