recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gratis kanaler via satellit?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gratis kanaler via satellit?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Gratis kanaler via satellit?
    Sendt: 05-August-2012 kl. 23:27
Jeg har en standard parabol fra Canal Digital hængende. Jeg bor lige udenfor Randers, sårer der mulighed for evt. at dreje parabolen, og modtage nogle gratis kanaler i stedet, og hvilke kan jeg fange herfra - BBC er desværre nok udelukket med det nuværende anlæg
Steen
Til top
Pade2204 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Maj-2005
Status: Offline
Point: 1048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pade2204 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2012 kl. 23:38
19,2 øst kan du modtage mange tyske gratis,

28,2 øst kan du modtage mange engelske gratis.

De engelske er dog på lånt tid, da de pt sender BBC mv. uden spotbeam, det vil sige med meget kraftig signal også over Danmark, men dettte skulle efter sigende snart blive ændret.

Men størrelsen på skålen har meget at sige mht til den engelske position 28,2., når spotbeam genindføres på den nye satellit de skyder op, snart.

De tyske kan du nærmest modtage med en dyb tallerken.




Redigeret af Pade2204 - 05-August-2012 kl. 23:40
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2012 kl. 03:52

Hej Isteen.

Selvfølgelig er det muligt at dreje parabolen og modtage nogle gratis kanaler i stedet.

Jeg vil foreslå at du læser hvad jeg tidligere skrev om justering af LNB her:

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=110643&KW=satfinder&PID=1120299&title=mine-ideer-til-justering-af-lnb#1120299

Den lille billige SAT Finder med både meter og hyler koster nu £5.30 incl. forsendelse.

Du nævner selv BBC, så lad os tage den først. På position 28,2 øst findes midlertidigt Astra 1N som i slutningen af 2012 forventes afløst af Astra 2F. Yderligere kommer så i løbet af 2013 Astra 2E og tidligt i 2014 Astra 2G til. Den midlertidige 1N kan i hele Danmark modtages på en 80-90 cm parabol. Med de kendte ændringer vil jeg ikke anbefale at købe en evt. større parabol indtil efter idriftsættelsen af 2F i slutningen af året. Men indtil da kan der modtages engelske kanaler fra 1N samt nogle andre engelske kanaler fra Eutelsat 28A på 28,5°Ø. Man justerer normalt LNB så det samtidigt kan modtage fra både 28,2 øst og 28,5°Ø

http://www.lyngsat.com/Eutelsat-28A.html

Kanalerne vil jeg dog kort beskrive som et par fra CBS, nogle film og meget teleshopping.

Fra 19,2 øst kan du modtage mange europæiske kanaler, mange af de tyske er gratis f.eks EuroSport Tyskland, das erste, ZDF osv. Hvis du er intereseret i HD er das erste HD og ZDF HD gratis, mens man betaler et mindre beløb for de de resterende 16 tyske HD kanaler, det sidste kræver dog en speciel modtager.

Hot Bird på 13,0°Ø har også mange europæiske ikke tyske kanaler.

Hvis du efter at have læst ovenstående skulle blive interesseret i samtidigt at kunne modtage fra flere satelliter vil jeg foreslå at du læser hvad jeg skrev om holdere til 2 eller 4 lnb:

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=110586&title=mine-erfaringer-med-holdere-til-2-eller-4-lnb

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 06-August-2012 kl. 04:07
Til top
Bobben Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Maj-2007
Sted: Norway
Status: Offline
Point: 358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bobben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2012 kl. 19:19
Oprindeligt skrevet af isteen isteen skrev:

Jeg har en standard parabol fra Canal Digital hængende. Jeg bor lige udenfor Randers, sårer der mulighed for evt. at dreje parabolen, og modtage nogle gratis kanaler i stedet, og hvilke kan jeg fange herfra - BBC er desværre nok udelukket med det nuværende anlæg


Hvis du ikke har en HD dekoder fra CD så kan det la seg gjøre å motta gratis tv fra andre satellitter, inkludert BBC siden det midlertidig fungerer med små paraboler i DK.
Til top
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2012 kl. 19:29
Oprindeligt skrevet af Bobben Bobben skrev:


ikke har en HD dekoder fra CD så kan det la seg gjøre å motta gratis tv fra andre satellitter, inkludert BBC siden det midlertidig fungerer med små paraboler i DK.


Jeg har en HD-dekoder fra Canal Digital i øjeblikket, men har opsagt mit abonnement fra 1/9
Jeg tror min parabol er for lille til at modtage BBC, og de tyske kanaler har ikke den store interesse
Steen
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2012 kl. 21:13

Hej Isteen.

Når du skriver at de tyske kanaler har ikke den store interesse, vil jeg så prøve at spørge ind til hvad slags programmer du søger mulighed for at modtage, og i hvilke sprog?
Vil du evt. kunne bruge mange engelsk sprogede programmer med hollandske undertekster?

Du skriver at du tror at din parabol er for lille til at modtage BBC, Jeg har en kamerat der modtager Canal Digital på en 80 cm parabol, er din samme størelse? Kan det være gammel information? For i øjeblikket er 80 cm nok til at modtage BBC de fleste steder i DK.
Der er noget her, jeg ikke helt forstår.

Når du har opsagt CD fra 1/9 gætter jeg på, at det du søger måske er et suplement til en anden modtagelse af de danske kanaler? Gætter jeg rigtigt, er det vi skal finde til dig et suplement eller er det måske en total løsning?

Hilsen Carsten.

Til top
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2012 kl. 00:34
Hej Carsten.
Grunden til jeg spurgte var, at jeg ville høre om jeg kunne bruge mit grej fra Canal Digital til noget, nu da jeg ikke længere modtager noget signal fra dem. Jeg er primært interesseret i kanaler med engelsk/skandinavisk sprog - og var kun tænkt som supplement til DR's kanaler + TV2
Det passer sikkert fint, at min parabol er 80-90 cm
Steen
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2012 kl. 10:46

 

Hej Isteen.

BBC og de andre engelske kanaler findes gratis på 28,2 øst og lidt på 28,5°Ø, men kan modtages med samme LNB.

Alle forventer ændringer i modtageforholdene i slutningern af året.
Den oprindelige Astra 2D blev opsendt i året 2000 og skal afløses af Astra 2F i slutningen af dette år, men i foråret
blev Astra 2D taget ud af drift og midlertidigt erstatet af Astra 1N.

INGEN ved hvad der nu vil ske, heller ikke jeg. Alt hvad vi læser og hører er rene rygter.

Alle venter spændt på opsendelse, placering og idriftsættelse af den nye, før vi kan se hvor store paraboler der skal bruges for at modtage den de forskellige steder.

Når vi får spørgsmål til gratis Engelske TV programmer, svarer vi, ja du kan modtage dem i dag og nogle måneder frem,
men hvis du skal ud og købe en ny parabol foreslår jeg at du venter og ser om du evt. skal bruge en større en for at modtage fra Astra 2F og de efterfølgende.


I første omgang vil du kunne genbruge din parabol, hvis du prøver at dreje den.

Jeg ved ikke med din HD modtager, om den kan genbruges til at modtage de engelske kanaler. Men der er mange Canal Digital brugere på dette forum, så det kan de garanteret svare på?


En anden mulighed for engelsk sproget TV er Astra 1 på 19,2 øst. Som tidligere skrevet har den mange gratis tyske kanaler.
Men på samme satellit findes også knap 20 Hollandske kanaler som er let kodet, med det gamle Irdèto 2.

Det inkluderer bl. a. Animal Planet, Discovery, engelsk Eurosport og Hustler på 12344H 27500 og National Geographic på 12515H 22000.

De sender også nogle amerikanske film med lokaler undertekster.

http://www.tv-vlaanderen.be/home.aspx

Det kan enten købes officielt som Basic Light pakke til €10,90 pr mdr:

http://www.tv-vlaanderen.be/zenderaanbod_basic_light.aspx

Eller Basic pakke med Engelsk Eurosport til €14,90 pr mdr:

http://www.tv-vlaanderen.be/zenderaanbod_basic.aspx

De kan enten modtages med en modtager, som kan læse deres kort eller på en modtager hvor man via fjernbetjeningen en gang om ugen indtaster en ny 32 cifret kode. Findes både som SD eller HD.

Hvis det viser dig at du skal til at investere i en ny modtager for at kunne se BBC osv. Vil jeg foreslå du køber en modtager der også kan modtage de Hollandske kanaler. Den er ikke dyrere end de andre.
 
Hilsen Carsten.

 



Redigeret af csell - 07-August-2012 kl. 10:50
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu