recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gratis pc programmer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGratis pc programmer

 Besvar Besvar Side  <12345 8>
Forfatter
Besked
brisk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-December-2009
Status: Offline
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2010 kl. 14:32
hvis du har styr på hvad der skal have adgang til nettet fra din maskine. Så er Windows`s firewall udmærket. Men du skal SELV konfigurere den!!

AV kan jeg anbefale Avast i et lav risiko miljø dvs. hvis du kun bruger den maskine til at checke mail, læse avis osv.

Men henter du programmer over BT og roder rundt på dvs p**** side osv. så køb en ordenlig sikkerheds løsning som NOD 32 eller kaspersky
Til top
Exxtreme Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2010 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

 
Uden at ville direkte generer dig, så undre jeg mig over, at du har valgt et 64bit OS, mens du samtidig udviser en enorm lille viden om noget så simpelt som Antivirus og firewall. Der er noget der siger mig, at dit valg på 64bit, (selvom det i den her henseende som sådan intet har med sagen at gøre), mest at alt handler om, at 64bit lyder smart.
 
Det var dog en ualmindelig forudindtaget holdning du har der...
Du aner da intet om mandens årsag til at benytte 64 bit styresystem...
 
Jeg er i familie med en professionel fotograf som bl.a. bruger Adobe CS4 Master Collection (64 bit, som giver visse fordele når cpu+os+adobe er 64 bit)
Han ved en helt masse om nogle ting, men antivirus og firewall ved han intet om.
Og jeg kan garantere dig at han ikke bruger 64 bit OS fordi det lyder smart, men fordi det i hans sitiation er bedst... Så bare fordi man ikke ved en masse om alle aspekter af IT, så kan man altså stadig godt have nytte af 64 bit OS...!
 
Anyway.
Windows har i snart mange år haft indbygget firewall. Så velkommen som ny bruger af Windows!
 
Igen en meget arrogant bemærkning... Det er da ikke alle der kender samtlige funktioner i windows selv om de kan være mangeårige brugere...
Hjælp dog manden istedet for at spille smart...
Velkommen som ny bruger af et debatforum!
 
Til top
urup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2009
Sted: Odense, Danmark
Status: Offline
Point: 670
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2010 kl. 19:00

Comodo Antivirus og firewall er rigtig dårlig. Jeg bruger AVG antivirus og comodo firewall (uden antivirus) det virker til genglæd perfekt

Til top
ashdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 688
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2010 kl. 19:38
Forstår ikke rigtig at man vil gerne have det bedste men vil ikke betale noget, men får bare ikke det bedste uden at betale, hvis du ikke vil betale må du tage til takke med hvad du kan få. Vil du have noget ordenligt, så må du betale.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2010 kl. 19:44
Oprindeligt skrevet af mainleif mainleif skrev:

Hold da op for et fjollet svar - det bør vist tages fra den humoristiske side LOL, hmm...Har du overvejet at mange af de pc'er man køber er præinstalleret med 64 bit eller at han måske har 500 andre gode grunde til at have en 64 bit pc.

Og iøvrigt som du selv bemærker har det intet med hans spørgsmål at gøre.

Weird!
 
Jeg ved ikke helt hvor humoristisk det egentlig er ment.. Det er lidt en torn i øjet på dem der vælger 64bit uden at vide hvorfor.
 
Faktum er, at 64bit dels stadigvæk den dag i dag giver nogle gevaldige driver problemer, hvorfor det i sig selv bør afholde langt de fleste fra overhovedet at vælge det. Dernæst er der som sådan ingen grund til 64bit OS medmindre, at det software man påtænker at bruge også benytter 64bit. Dette gør langt de færreste programmer.
 
Så medmindre man virkelig har tænkt over tingene, så har jeg enormt svært ved at se, hvorfor disse såkaldt mange pcére man køber idag, overhovedet skulle være preinstalleret med 64bit. Det giver ikke andet end problemer, specielt hvis man ikke er så skarp i computere i forvejen. Og i bedste fald har det ingen som helst betydning for den almindelige bruger.
 
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2010 kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af mainleif mainleif skrev:

Men såfremt din pc står bag en router og du har feks AVG gratis antivirus (ikke firewall) installeret så kan jeg med stor sikkerhed garantere at du ikke får virus også selv om du surfer på suspekte hjemmesider. Alternativ til en router og/eller samtidig kan du jo også vælge at enable windows firewall (se kontrolpanel).
 
Pas på med garantier. Flere softwareproducenter har prøvet dette, og ikke een eneste har levet op til det, endnu.
 
Se det på den lidt anden måde. En virusscanner fanger aldrig en virus den endnu ikke er bekendt med. Ergo kan en garanti som denne pr. definition slet ikke lade sig gøre, medmindre at dem der laver virusser vælger at sende dem til virusscanner producenterne først. Dette er vist meget sjældent set Wink
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2010 kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af mainleif mainleif skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

  
Uden at ville direkte generer dig, så undre jeg mig over, at du har valgt et 64bit OS, mens du samtidig udviser en enorm lille viden om noget så simpelt som Antivirus og firewall. Der er noget der siger mig, at dit valg på 64bit, (selvom det i den her henseende som sådan intet har med sagen at gøre), mest at alt handler om, at 64bit lyder smart.


Hold da op for et fjollet svar - det bør vist tages fra den humoristiske side LOL, hmm...Har du overvejet at mange af de pc'er man køber er præinstalleret med 64 bit eller at han måske har 500 andre gode grunde til at have en 64 bit pc.

Og iøvrigt som du selv bemærker har det intet med hans spørgsmål at gøre.

Weird!


Helt enig, det er fisme et tåbeligt og arrogant svar fra Kandersen, hvad kommer det egentlig dig ved hvilken begrundelse han har haft for at vælge et 64bit styresystem.

Fyi så har jeg også et 64bit styresystem, men jeg ved dælme heller ikke meget til firewalls og antivirusprogrammer, det skal bare virke.
Tilgengæld har så en større viden om så meget andet.
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2010 kl. 19:52
Oprindeligt skrevet af Evolator Evolator skrev:

Ja må tilslut mig Mainlife at være uforstående over for dette svar. Som det også nævnes, er der mange pcér der er født med dette 64 bit windows når der vælges Win7. Og så køber man vil det, som et led i den udvikling der er på området. Det gjorde jeg i hvert fald, og det skal man vil ikke undskylde.
Nope, det var bestemt heller ikke meningen han skulle undskylde det. Nok nærmere få ham til at tænke over valget, (hvis han vel at mærke selv har valgt det).
 
Det er muligt hans færdigbygget pc virker "out of the box". Men forestil dig så det marridt der opstår, når han en dag finder på at tilslutte en perifid enhed, som ikke har en 64bit driver. Dem er der faktisk en hel del af endnu, også selvom Microsoft kæmper en brav kamp for at undgå det.
 
Dernæst skal du også se det i det lys, at medmindre det software han skal køre udnytter 64bit, så får han intet som helst ud af det. Så tilbage står han med et styresystem, som ikke er bedre end 32bit, men tilgengæld sandsynligvis skaber en masse problemer.
 
Til top
Evolator Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2010 kl. 19:59
Takker for alle de mange gode bud og input. Heldigvis er mit gode indtryg, af et debat forum herpå stadig bevaret, med den megen hjælp der er at få.
At der så er en fra Redaktionen her på Recordere, der går off tropic. Iforh. Hvem min person er og hvad mine behov-viden end måtte være. Kan man synes uheldigt. Som man må sige, var kørt noget at sporet iforh. Til hvad mit spørgsmål var. Nu påvirkes jeg ikke negativt, med den udmælding. Men nok ikke lige måden, at byde en velkommen på.
 
Nu var det heller ikke for at genere mig, som han beskrev så.... okey. Vi kan alle lære, det kan han vil også. Så lad det være det sidste, om det.
Værd hilset
Udstyr:
Panasonic TH50"PZ800-BD310

Aurum Cantus Leisure
Aurum Cantus V7F
Aurum Cantus V4C

Kenwood L-D1/L-A1

Zu Audio Misson XLR/SP.
Harmonic Technology Truch Link

Monitor Bl
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2010 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af Exxtreme Exxtreme skrev:

 
Det var dog en ualmindelig forudindtaget holdning du har der...
Du aner da intet om mandens årsag til at benytte 64 bit styresystem...
 
Korrekt, det aner jeg intet om. Og ja, jeg er nok særlig forudindtaget hvad dette her angår. 
 
Oprindeligt skrevet af Exxtreme Exxtreme skrev:

Så bare fordi man ikke ved en masse om alle aspekter af IT, så kan man altså stadig godt have nytte af 64 bit OS...!
 
Enig, men en vis viden hjælper som regl en hel del.
 
Oprindeligt skrevet af Exxtreme Exxtreme skrev:

Igen en meget arrogant bemærkning... Det er da ikke alle der kender samtlige funktioner i windows selv om de kan være mangeårige brugere...
Hjælp dog manden istedet for at spille smart...
Velkommen som ny bruger af et debatforum!
 
Som jeg forsøgte at sige, så har microsoft haft indbygget firewall siden service 1 til Windows XP, som faktisk er godt på vej til at runde de 10 år. Så det brugeren spørger om, det har sandsynligvis ligget i hans forrige maskine, MEDMINDRE han er ny windows bruger. Derfor svaret!
Forøvrigt synes jeg også det er en hjælp at fortælle, at en del af det han søger, det findes i hans maskine. Men det er måske bare mig!
 
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2010 kl. 20:06
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

hvad kommer det egentlig dig ved hvilken begrundelse han har haft for at vælge et 64bit styresystem.
 
Intet som helst, på samme måde at det heller ikke kommer mig ved, at når han søger en firewall, at jeg så fortæller ham, at der allerede er en indbygget i det OS han bruger. Men det er sgu nok bare mig!


Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Fyi så har jeg også et 64bit styresystem, men jeg ved dælme heller ikke meget til firewalls og antivirusprogrammer, det skal bare virke.
Tilgengæld har så en større viden om så meget andet.
 
En Firewall efterhånden et ekstremt misforstået begreb. Der findes ikke en firewall, der bare virker, uden brugeren har en vis viden om den og i den grad også de programmer/applikationer som skal igennem den. Sådan funger det tilsyneladende bare ikke!
 
Til top
Evolator Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2010 kl. 20:34
Har haft pc igennem 10 år nu. Siden år. 2000. Så lidt viden haves, der dog uden at være nørdet.
Men vil sige det som " mufcdk 1974 er inde på. Så kan man ikke vide alt om alt. Hvor der er ting, man ved meget mere om end andre ting. Men har det også som ham ang. Pc og programmer, at det skal bare virke.
 
Ang. At tilslutte en perifid enhed, som ikke har win7/64bit driver. Som Kandersen tidliger beskriver. Kender jeg godt problemet i, da min gamle HP 930C printer som stadig ellers er ganske god, på 10 år. Nu ikke længere virker, grundet der ikke kan downloads ny driver til den.Så den kan køre til min 64bit - win7 pc. Det var jeg næsten klar over inden pc køb, at det ikke længere bare er plug and play. Så det kan jeg leve med. Finder nok en ny printer til en billig penge, der har fornødne driver jeg skal bruge.
 
Tror bare jeg sletter det antivirus der fulgte med, og køre et andet ind. Slå Win 7´s egen Firewall til som jeg godt kender til. Så er det, det.
 


Redigeret af Evolator - 28-Januar-2010 kl. 20:39
Værd hilset
Udstyr:
Panasonic TH50"PZ800-BD310

Aurum Cantus Leisure
Aurum Cantus V7F
Aurum Cantus V4C

Kenwood L-D1/L-A1

Zu Audio Misson XLR/SP.
Harmonic Technology Truch Link

Monitor Bl
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu