recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gratis TV på HD Entertain Mini(Canal Digital-boks)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gratis TV på HD Entertain Mini(Canal Digital-boks)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Gratis TV på HD Entertain Mini(Canal Digital-boks)
    Sendt: 06-Maj-2014 kl. 21:54
Gratis TV nu muligt på Canal Digital-boks vha. opdatering af boksen, samt diverse tilføjelse af LNB på los parabolos: http://digitalt.tv/tyske-gratis-kanaler-paa-canal-digital-boks/ 

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2014 kl. 23:11
Hej.

Tak for linket. Men jeg har kopiret dette:

'Nødvendigt udstyr:

  • Tv-boksen HD Entertain Mini
  • En parabolskål på minimum 80 cm.
  • En 20 graders beslag til at montere LNB’erne på parabolskålen med
  • En LNB for hver satellit, der skal modtages signal fra
  • En switch til at samle kablerne fra hver LNB, så der kun skal trækkes et enkelt kabel til tv-boksen

Canal Digital anbefaler, at kunder der ønsker at gøre brug af denne mulighed besøger deres nærmeste forhandler, som kan hjælpe med Multisatinstallationen.

Vejledende pris for ekstraudstyret (til modtagelse af en ekstra satellit) er 1.499 kr. (prisen kan variere og er ekskl. installation og tv-boks)'

Så jeg læser at: 

En parabolskål på minimum 80 cm med et 20 graders beslag og 2  LNB'er samt EN switch

har en vejledende pris på 1.499 kr.

Det syntes jeg lyder dyrt. Det kan gøres billigere ved at købe det andre steder.

Hilsen Carsten.


 


 




Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2014 kl. 06:34
Du glemte noget: Links til, hvor det kan gøres billigere... Men opdateringen til boksen, hvis man i forvejen har Canal Digital, skal man jo have, uanset. Denne henter man vel over parabolen? Det kunne jo være smart, hvis man kunne undgå en ekstra boks til de gratis kanaler, synes jeg.

Redigeret af turbo2 - 07-Maj-2014 kl. 06:36
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2014 kl. 12:41
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Du glemte noget: Links til, hvor det kan gøres billigere

Hej.

Det eneste 20 graders beslag jeg kender er Triax Multiblock. Det som vi selv har på begge vores paraboler.

Det fås fra £9.95 + £3.50 postage ( ca 120 Dkr ).



Det ville jeg nok selv montere på en Triax 88 Parabol.

Som fås fra EUR 32,99 Sofort-Kaufen + EUR 20,00 Versand ( ca 390 DKr )



Et LNB hvor jeg føler at man virkelig får noget for pengene er Inverto Black Premium Single. Der skal bruges 2:

Som fås fra EUR 5,99 Sofort-Kaufen + EUR 4,90 Versand ( ca 80 DKr )
Nr 2 koster kun EUR 5,99 + EUR 2,00 Versand ( ca 59 DKr )


Og til sidst en DISEqC switch med mindst 2 indgange. En i mellemklassen kunne være den fra EMP:

Som fås fra EUR 4,50 + EUR 5,50 Versand ( ca 74 dkR )


Det giver en fra pris på 723 DKr incl porto, men man skal gøre sig klart at man skal modtage pakker fra 4 forskellige leverandører.



Til dem der nu eller senere kunne tænke sig at bruge to SAT modtagere eller måske en SAT modtager med to indgange vil jeg anbefale at overveje at montere to TWIN LNB og en ekstra DISEqc switch:

Inverto Black Premium Twin LNB fås fra EUR 12,99 Sofort-Kaufen + EUR 4,90 Versand ( ca 132 Dkr pr stk )


Og en ekstra 2/1 DiSEqC Switch EMP P.162-IW

Som fås fra EUR 4,50 og med gratis forsendelse ( ca 33 dkR ).

En løsning med TWIN LNB'er koster 158 DKr mere end den ovenstående løsning med Single LNB'er.



Ellers vil jeg bemærke at jeg har valgt en TRIAX parabol da TRIAX Multiblock beslaget fastgøres ved at fjerne en plastic kappe for enden at bommen og sætte Multiblock beslaget ind i bommems hule rør i stedet. Det er nemt og passer.

Vi har selv både en Triax og en ikke triax Parabol. Hvis man allerede skulle have en 80 cm parabol af et andet fabrikat er det muligt at bore et hul i Multiblock beslaget og med en længere skrue at sætte det 'ovenpå' parabolens bom.

Og her er et link til min tidligere tråd om 'Mine erfaringer med holdere til 2 eller 4 LNB'


Billede 2 viser hvordan jeg monterede en TRIAX Multiblock på en ikke TRIAX Parabol ved at montere den 'ovenpå' bommen.

Og linket til fortsættelsen 'Mine ideer til justering af LNB'


Når man bruger Dishpointer skal man pege på ca 9E hvis man vil modtage fra både 1W og 19E, men mon ikke CanalDigital giver mulighed for at modtage fra 1W og en hvilken som helt anden satellit?

Hilsen Carsten.





Redigeret af csell - 07-Maj-2014 kl. 12:44
Til top
Vagnen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vagnen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2014 kl. 14:21
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Når man bruger Dishpointer skal man pege på ca 9E hvis man vil modtage fra både 1W og 19E, men mon ikke CanalDigital giver mulighed for at modtage fra 1W og en hvilken som helt anden satellit?

Nej. 
Softwaren giver kun adgang til kanaler fra 1W, 5E, 13E, 19E og 28E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2014 kl. 14:44

Hej.

De er vel også et godt udvalg. Men hvad sker der hvis man lader et LNB pege mod 16E
og siger til SAT Modtageren at det er en af de andre, f.eks. 5E?

Hvis man kan lave en Blind Skan vil man få 16E kanalerne ind, men SAT Modtageren vil tro og vise at de er fra 5E.

Hilsen Carsten.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2014 kl. 15:06
Hej.

Vagnen's indlæg fik mig til at søge efter flere oplysninger og jeg fandt dette link til hvor der er 4 samtidige LNB:


Er der nogle der kan verificere at adb-2850 er den tekniske betegnelse for en HD Entertain Mini og
at den nye firmware derfor kan skifte mellem 4 samtidige LNB'er og ikke 2 som jeg hidtil har troet?

For så vil jeg anbefale at man overvejer at montere LNB'er i alle 4 holdere på Triax Multiblocken.

Man skal så ud over det nødvendige antal LNB'er bruge en eller to Switche med FIRE indgange.
Den fås fra EUR 8,49 Sofort-Kaufen + EUR 5,50 Versand ( ca 103 DKr )


Eller 2 stk til EUR 14,90 Sofort-Kaufen + EUR 5,50 Versand (  ca 150 DKr )


Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 07-Maj-2014 kl. 15:21
Til top
Vagnen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vagnen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2014 kl. 15:25
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Er der nogle der kan verificere at adb-2850 er den tekniske betegnelse for en HD Entertain Mini og
at den nye firmware derfor kan skifte mellem 4 samtidige LNB'er og ikke 2 som jeg hidtil har troet?
Ja, det er korrekt.
I bunden af HD Entertain Mini er en label hvor der står TNR-2850ST
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu