recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gøre computer lydløs
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGøre computer lydløs

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
KissmeTiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 518
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2008 kl. 21:17
smid vand på dyret, så er den lydløs !
Panta rei
Til top
saaby Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Marts-2006
Point: 208
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2008 kl. 21:18

Hvis du har plads laver Arctic Cooling en passiv køler der hedder Accelero S1 hvor du kan få et Turbo Modul til, som er to dertil indrettet små lydløse blæsere.

Har begge del i min pc og selv med blæserne monteret og på max er setup'et så godt som lydløst. For at høre blæserne, skal jeg have kabinetsiden af og øret helt ned til dem. 

Det bedste er, at jeg uden problemer kan holde mit OC HD3850 gpu (som lige har fået en tand mere op på Hz'en) på lige over 50 C ved belastning i spil, og uden blæser ligger jeg vel en 10-15 C højere.

Redigeret af saaby - 22-August-2008 kl. 21:18
Til top
quadrago Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Februar-2008
Point: 504
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2008 kl. 22:22
Støjen er ihvertfald blevet lokaliseret til grafikkortet og den ekstra kabinet-blæser nu.

Jeg prøver med en sådan http://www.computerbutikken-studiedata.dk/shop/arctic-coolin g-accelero-5976p.html

Og kan I derudover anbefale en ekstrem lydløs 80mm blæser?

Til top
quadrago Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Februar-2008
Point: 504
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2008 kl. 22:31
Jeg kan lige så godt gå hele vejen, når jeg alligevel er i gang. Kan I anbefale en støjdæmpende kabinet og CPU-køler også?
Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juli-2007
Point: 887
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2008 kl. 00:54
Oprindeligt skrevet af torpedo torpedo skrev:

WD Caviar 512TB, SATAII

Wow, hvor har du fundet sådan en. Jeg troede de største HDDs var på 1,5 TB

Jeg skal snart opgradere min computer, som skal bruges som både arbejdscomputer, spillecomputer (dog kun i lille grad) og HTPC.

Det skal hertil siges, at min nuværende computer lyder som et overlydsfly med afterburneren slået til. Det er her især blæseren på grafikkortet der larmer, og hvis den bliver slået fra (i et par sekunder, for at teste) støjer blæseren der sidder på bundkortet næsten lige så højt. Men jeg har så hørt mht. bundkort, at de nye kort (herunder det Asus P5Q jeg regner med at købe) er passivt kølede.

Min plan for støjdæmpning er følgende:

• Kabinet: Antec Performance One P182 - det skulle være godt til støjdæmpning, og inkludere 3 interne 12 cm blæsere
  • CPU køler: i første omgang beholder jeg nok min nuværende northQ 12 cm køler (kan ikke lige model), da den ikke siger meget, og jeg går ud fra, at kabinettet kan dæmpe den smule støj der kommer derfra. Skulle det larme for meget, skifter jeg til passiv køling
  • GPU køler: Jeg regner med at købe et HD4850 grafikkort, hvorpå jeg regner med at bruge en Arctic Cooling Accelero S2 passiv køler med Arctic Cooling MX-2 termisk pasta. Jeg har læst at de skulle kunne bruges til 4850 kort, men jeg skal lige sikre mig det, inden jeg køber kølingen.
  • PSU: jeg går ud fra, at jeg beholder min nuværende PSU, som er en Chill-Innovation 520w. Jeg går ud fra at 520w er nok til min nye computer, og PSU'en er rimeligt støjsvag.

Herudover har jeg hørt, at optiske SATA drev støjer mindre end IDE drev. Dette ved jeg ikke om passer, men det er et forsøg værd, og jeg regner alligevel med at skifte mit nuværende drev ud, da der er meget ustabilt.

Til top
torpedo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Maj-2006
Point: 183
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2008 kl. 01:03
Oprindeligt skrevet af tosa tosa skrev:

WD Caviar 512TB, SATAII

Ja, det var godt nok en ordentlig fætter jeg fik nævnt der

Redigeret af torpedo - 23-August-2008 kl. 01:04
Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2008 kl. 01:18

Oprindeligt skrevet af quadrago quadrago skrev:

Jeg kan lige så godt gå hele vejen, når jeg alligevel er i gang. Kan I anbefale en støjdæmpende kabinet og CPU-køler også?

Som jeg nævner i tråden ovenfor, skulle Antec Performance One
P182
være godt og lydløst.

CPU kølere: ifølge tomshardware skulle Zalman 9700 være referencemodel ( http://www.tomshardware.co.uk/cpu-cooler-charts,review-31078 -8.html ). Mht. støj og køling er Zalman i top.

Men jeg er ikke sikker på at de helt har styr på hvad de skriver. F.eks. skriver skribenten, at den har været referencemodel i 18 måneder. Men i oversigten står den som et nyt produkt.
En anden grund til, at jeg ikke helt forstår dem, er at de 3 andre køler artikler fra i år beskriver Zalman 8700 som noget nær den værste køler man kan købe (især pga. installationsproceduren). Men det kan jo være, at Zalman har oppet sig med 9700 modellen i forhold til 8700 modellen.

Redigeret af tosa - 23-August-2008 kl. 01:22
Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2008 kl. 01:21

Hehe, ja. Men jeg har også selv planer om at købe WD. Min plan er, at købe en VelociRaptor disk som C drev, mens jeg vil have 2x Caviar Black 1 TB i RAID-1 som storage drev. WD skulle efter sigende lave de mest stabile HDDs, og de er også de hurtigste SATA drev (VelociRaptor som de absolut hurtigste SATA HDD'er der findes, og Caviar Black som slår de andre store HDD's).

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2008 kl. 01:34

WD Caviar 512TB, SATAII

Ja men det går stærkt!

Min første Harddisk var på 10 MB, det tog 1,5 time at formatere den, men det var fantastisk i forhold til diskettedrevet som kun kunne indeholde 1,44 MB.

Nu har jeg glæde af 2 Tb harddisk og 1,6 Tb backup (Ultrium)

Men jeg synes sgu stadig jeg løber tør for plads

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2008 kl. 01:40

Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Ja men det går stærkt!

Min første Harddisk var på 10 MB, det tog 1,5 time at formatere den, men det var fantastisk i forhold til diskettedrevet som kun kunne indeholde 1,44 MB.

Nu har jeg glæde af 2 Tb harddisk og 1,6 Tb backup (Ultrium)

Men jeg synes sgu stadig jeg løber tør for plads

Hehe, min kommentar var lavet fordi der var nævnt en HDD med 512 Terabytes - de findes vist ikke de første par år vil jeg tro.

Og jeg tvivler egentligt på at der vil blive lavet så store HDD's, hvis SSD vinder indpas, og bliver lidt større (og stabiliteten bliver sikret).

Til top
saaby Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Marts-2006
Point: 208
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2008 kl. 13:24

WD Caviar 512TB, SATAII

GPU køler: Jeg regner med at købe et HD4850 grafikkort, hvorpå jeg regner med at bruge en Arctic Cooling Accelero S2 passiv køler med Arctic Cooling MX-2 termisk pasta. Jeg har læst at de skulle kunne bruges til 4850 kort, men jeg skal lige sikre mig det, inden jeg køber kølingen.

Beklager OT men ifølge AC hjemmeside skal du have fat i Accelero S1 Rev. 2 hvis den skal passe til et HD4850.

Lydløs 80mm blæser: http://www.studiedata.dk/shop/smartcooler-lfm1580l-217p.html Og så er de billige!!! - Har tre stk. i mit pc kabinet der godt nok er sluttet til en Zalman blæserstyring, men de er så lydløse at de bare står på max.

Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2008 kl. 15:09

Oprindeligt skrevet af saaby saaby skrev:

Beklager OT men ifølge AC hjemmeside skal du have fat i Accelero S1 Rev. 2 hvis den skal passe til et HD4850.

Du har ret. Jeg havde læst denne artikel: http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canucks-review s/8299-sapphire-radeon-hd4850-512mb-graphics-card-review-23. html

Jeg er så lidt i tvivl om hvilke produkter af dem der er på EDB-priser, der er rev 2. For på forhandlernes sider (dem jeg lige checkede) var det kun en af dem der havde skrevet rev 2.
Men da rev 1 også virkede til 3800 serien, bør de vel også virke til 4800 kortene, eller hvad??

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu