Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Stay_Bamboocha
Guld medlem
Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
|
Sendt: 29-Maj-2008 kl. 22:34 |
ok det prøver jeg...
hvad mener du med ren arkaderacer, du nævner jo bl.a touring cars som er lige det jeg godt kan li at køre.
|
 |
Miths
Super bruger
Oprettet: 31-Januar-2008
Point: 413
|
Sendt: 29-Maj-2008 kl. 22:51 |
Stay_Bamboocha skrev:
ok det prøver jeg...
hvad mener du med ren arkaderacer, du nævner jo bl.a touring cars som er lige det jeg godt kan li at køre. |
Med det mener jeg at kørefysikken ligger meget tættere på spil som Need for Speed serien end "semi-sims" som Forza 2 eller Gran Turismo, for slet ikke at tale om hardcore PC racing sims some GTR, LFS, RACE m.fl. (og inklusive nogle af Codemasters egne tidligere spil for den sags skyld. Så vidt jeg husker var det 8-10 år gamle TOCA 2 vist nærmest ren simulation, var det ikke? Men deres spil er blevet mere og mere arkadeprægede gennem årene).
Selv i spil som PGR 3 og 4 (der ligger betragteligt tættere på arkade end simulation) på XBox 360 føles bilerne - kørefysikken - efter min mening mere "realistiske" end i GRID.
Grundlæggende set mener kørefysikken i GRID meget om Codemasters forrige Dirt - omend følelsen jo naturligvis er noget forskellig fra rally til asfaltræs.
Bilerne mangler fornemmelsen af vægt, de kan bremse fra 200 til 20 km/t på nogle få meter, og de opfører sig slet ikke som du ville forvente en rigtig racerbil - eller nogen bil for den sags skyld - rundt om hjørner og gennem kurver.
Men dermed ikke sagt at man ikke kan få nogle virkelig gode spiloplevelser ud af det alligevel. Ligesom mange af os også kan med Burnout, Flatout, Motorstorm mv., til trods for at de jo heller ikke just har biler der opfører sig synderligt realistisk  .
Redigeret af Miths - 29-Maj-2008 kl. 22:53
|
 |
Miths
Super bruger
|
Sendt: 30-Maj-2008 kl. 19:33 |
Jeg har kørt de først 12-15 løb i spillet nu og jeg er hooked  .
Man får gode muligheder for at prøve nogle virkeligt hurtige biler i forskellige klasser i starten, mens man tjener penge ind til at starte sit eget team, og med mindre man hadede kørefysikken i demoen (jeg er stadig ikke den helt store fan af alle de biler jeg har prøvet indtil videre, men de fleste af dem føles faktisk ganske udmærket - omend det naturligvis stadig er ren arkadefysik - bl.a. en Lamborghini RGT, en Koegnigsegg CCXR og en formel 3 bil), så vil jeg på det varmeste anbefale at man stormer ud og køber GRID hurtigst muligt  .
Fantastisk ræs, virkelig god AI (lang, langt bedre end de scriptede dumrianer i GT5P), suveræn skadesmodel, fantastisk grafik.
Til trods for at mange peger på GT5P som havende den bedste grafik i racerspil, så synes jeg stadig GRID slår det på alt andet end måske bilmodellerne - indtil vi tager skadesmodellen i betragtning naturligvis. Banerne ser fantastiske ud, og selv de virkelige racerbaner som Spa og Nürburgring GT (jeg har endnu ikke kørt på Le Mans samt flere andre), har slet ikke det samme sterile look som Fuji og Suzuka i GT5P.
Til trods for at jeg har set nogle på Codemasters forummet brokke sig over screen tearing og framerate drops i PS3 versionen, så er det overhovedet ikke noget jeg kan nikke genkendende til fra den halvanden times tid jeg har spillet.
Jeg har set screen tearing to eller tre gange, samt framerate drops der så ud til at være midt i tyverne (altså lang fra katastrofalt) - og begge dele var i replays. Alt andet kører perfekt indtil videre.
|
 |
K32A
Bruger
Oprettet: 23-Oktober-2007
Point: 237
|
Sendt: 01-Juni-2008 kl. 20:24 |
Anima skrev:
Jeg må sige at det er fedest med drift i Grip demoen.
Men ja, der er sq ikke noget feel. det er bare at give fuld gas, cirkel (håndbremse) + styr og så er der monster drift.
Måske også det er derfor jeg nemt får næsten 2 mill. point.
I GT5:P har jeg derimod svært ved at få bilerne til at skride rundt. For lidt fart, og der kommer ikke skrid på. For meget, og man kører ind i barriererne.
Må sige at jeg glæder mig meget til jeg får MGS4 at udvide samlingen med. Har pt. kun Formula one og GT5:P - måske man skulle prøve GTA4.. det ser også enormt sjovt ud.. |
Jeg fatter simpelthen ikke hvordan du kan få så mange point .. Jeg kan ikke engang komme i nærheden af ham man dyster imod. Jeg syntes det er SUPER svært at drifte, uden at bilen bare spinder hele vejen rundt?!
|
LG 37" LC55 | PS3 40GB
|
 |
Miths
Super bruger
|
Sendt: 01-Juni-2008 kl. 21:56 |
K32A skrev:
Anima skrev:
Jeg må sige at det er fedest med drift i Grip demoen.
Men ja, der er sq ikke noget feel. det er bare at give fuld gas, cirkel (håndbremse) + styr og så er der monster drift.
Måske også det er derfor jeg nemt får næsten 2 mill. point.
I GT5:P har jeg derimod svært ved at få bilerne til at skride rundt. For lidt fart, og der kommer ikke skrid på. For meget, og man kører ind i barriererne.
Må sige at jeg glæder mig meget til jeg får MGS4 at udvide samlingen med. Har pt. kun Formula one og GT5:P - måske man skulle prøve GTA4.. det ser også enormt sjovt ud.. | Jeg fatter simpelthen ikke hvordan du kan få så mange point .. Jeg kan ikke engang komme i nærheden af ham man dyster imod. Jeg syntes det er SUPER svært at drifte, uden at bilen bare spinder hele vejen rundt?! |
Jeg har bare overhovedet heller ikke styr på drifting. Men man kan heldigvis slippe med meget få drifting events i karrieredelen af spillet hvis man vil det - og jeg vil endda tro man faktisk kan undgå det helt hvis man i stedet kører igennem nogle af de andre japanske events flere gange for at opspare reputation points nok til at gå videre til de næste trin.
Eller hvis man er ligeglad med om man nogensinde får gennemført karriedelen fra ende til enden, så kan man såmænd bare holde sig til Europa og USA løbene (jeg startede først selv på Japan i går aftes, efter at have brugt vel omkring de først 5-6 timer i spillet på Europa og USA).
|
 |
SLETTET_20120103
--
Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
|
Sendt: 01-Juni-2008 kl. 22:28 |
Tip til über drifts:
ca. 100 km/t hen til det første sving, inden du er helt henne ved det trykker du cirkel og holder gassen i bund.
Hvis man kan linke hjørnerne sammen, og komme tæt nok på flagene, så kan du i princippet lave én lang drift.
Du kan gøre det ved at skride fra side til side på langsiderne.
Jeg har gjort det, og det tog lidt øvelse, men hvis man kører rimelig anstændigt kan man nemt få 600k point ved at have en høj multiplier.
For at undgå at skride hele vejen rundt skal du bare give gas og slippe igen. Feel for grip!
Hvis nogen donerer et webcam skal jeg gerne uploade en film på youtube
|
 |
Mr. Pioneer
Guld medlem
Oprettet: 04-Januar-2008
Point: 693
|
Sendt: 03-Juni-2008 kl. 02:48 |
til alle jer der mener at at Racedriver Grid har en dårlig/urealistisk styring. Så
gå ind og fjern alle de der latterlige hjælpe ting som f.eks. active steering, så
bliver spillet pludselig meget bedre.
|
 |
Miths
Super bruger
|
Sendt: 03-Juni-2008 kl. 06:07 |
Mr. Pioneer skrev:
til alle jer der mener at at Racedriver Grid har en dårlig/urealistisk styring. Så
gå ind og fjern alle de der latterlige hjælpe ting som f.eks. active steering, så
bliver spillet pludselig meget bedre. |
Det er stadig ren arkadefysikmodel uanset hvilke assists du fjerner. Sværere at styre ja, og du skal være noget mere forsigtig i din kørsel for at undgå hjulspin og låste bremser, men det er ikke ensbetydende med at det kommer meget tættere på at være en racing sim, dertil er hele fysikmodellen simpelthen bare alt for langt fra virkelighedens biler - men det er jo så heller ikke meningen med spillet.
Jeg var i øvrigt noget overrasket over at opdage at de har valgt ikke engang at holde sådan noget som topfart tilnærmelsesvis inden for virkelighedens grænser.
Jeg kom op på 420 km/t ned ad Mulsanne på Le Mans in en Audi R10. Virkelighedens R10 har ikke engang været oppe på 340 under løb, og kun lige over 350 under træning.
70 km/t ekstra er sgu lidt af en forskel  .
Jeg har ikke lige kigget nøjere på tophastigheder og acceleration i andre biler, men mange af dem har nok også lige fået et skud adrenalin.
Nå, men jeg er stadig helt vild med spillet  - så længe man tager det for hvad det er (noget der er milevidt fra konsolspil som Forza og GT - men efter min mening langt mere underholdende end de to, og endnu længere fra PC sims som GTR2, RACE, LFS osv.), så synes jeg det er et utrolig godt spil.
|
 |
amorbavian
Guld medlem
Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Point: 3010
|
Sendt: 03-Juni-2008 kl. 14:37 |
Det er stadig ren arkadefysikmodel uanset hvilke assists du fjerner. Sværere at styre ja, og du skal være noget mere forsigtig i din kørsel for at undgå hjulspin og låste bremser, men det er ikke ensbetydende med at det kommer meget tættere på at være en racing sim, dertil er hele fysikmodellen simpelthen bare alt for langt fra virkelighedens biler - men det er jo så heller ikke meningen med spillet.
For ikke at gentage mig, vil jeg bare sige - SPOT ON!
Foerste ting som skuffede mig meget er at jeg aabenbart ikke kan genspille de samme events. F.eks. hvis du kun fik opnaaet et af kravene, og ikke gad spille den bane mere og gaar ud af den - saa er det det. Den kan ikke vaelges igen (som i f.eks. GT). Det er lidt kedeligt lavet. Det er jo klart at man ikke gider koere samme event 20 gange i traek, hvis du ikke kan lykkes. Derimod er det klart at man gerne vil proeve senere. Men det er altsaa ikke muligt.
Og saa det at bilerne ikke foeles meget forskellige. Ja de koerer forskellig hastighed og bremsevne maerkes. Men igen maa naevnes det med fysikken. Det har de ikke formaaet at implementere.
Kommer der egentlig et nyt TOCA? Eller noget lignende?
|
BORING!
|
 |
Stay_Bamboocha
Guld medlem
Oprettet: 20-Februar-2006
Point: 956
|
Sendt: 04-Juni-2008 kl. 07:54 |
Ja kom med noget TOCA.......det spiller/spillede max!!
|
 |