recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Grøn skærm ved brug af HDMI kabel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGrøn skærm ved brug af HDMI kabel

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
wiggumdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Marts-2009
Status: Offline
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Emne: Grøn skærm ved brug af HDMI kabel
    Sendt: 14-September-2011 kl. 14:54
Her i søndags satte jeg hustruens bærbare PC til mit Philips fjernsyn i stuen via et HDMI kabel. Vi skulle se NFL via NFL Gamepass.

Desværre blev TV'ets billede grønt ca. hver 10-15 minut hvorefter jeg var nødt til at pille HDMI kablet ud af TV'et og sætte det i igen. Ret irritterende når kampen varer ca. 3 timer. Cry

Jeg ved at både den bærbare PC og kablet virker. Vi bruger nemlig samme setup i soveværelset når vi ser film og her opstår ikke grøn skærm.

Jeg har prøvet at bruge forskellige HDMI indgange, uden held. Er dern nogen der har en ide om hvad der kan være galt?

Fjernsynet i stuen er et Philips 42PFL7404H og i soveværelset et Philips 32PFL5322.

Apple & Sonos entusiast
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2011 kl. 16:30
Nu har jeg kun erfaringer med Scart kabler, men hvis HDMI også er med en slags "indbygget mulighed for fejl", vil det give problemer  Wink Og med et andet kabel som er ligeså nøjagtig bliver man ikke ret meget klogere.
Indtil fejlen bliver lokaliseret.  Embarrassed  Ligesom forbindelser til ens Internet og Computer, hvor man skal fifle indtil det virker.
Til top
folp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2005
Sted: Denmark
Point: 1191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2011 kl. 19:33
Og det store tv er selvf,ikke sat til at gå i standby hvert 15 minut?når det virker i soveværelse,lyder det for mig som noget i menuen under indstillinger (på TV),der skal rettes?
MVH Frank Pedersen

Til top
JesperTheViking Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Maj-2006
Sted: Fr.sund,Danmark
Point: 87
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2011 kl. 12:04
Hej wiggumdk,

Jeg har samme model tv som du (42PFL7404H)  og har haft det samme problem. Der skulle en opdatering af firmware i tv'et til, så nu virker det korrekt Smile

Du finder den nyeste firmware på Philips' hjemmeside, samt en vejledning til hvordan du gør.

Mvh
Jesper

Redigeret af JesperTheViking - 15-September-2011 kl. 12:06
LG 65SM8600 - Sony HW55ES - Sony STR-DN1080 - Sony BDP-S7200 - BC Accustique Hudson - Dali Oberon Vokal - Dali Zensor 1 - Dali Ikon MK1 sub
Til top
wiggumdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Marts-2009
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2011 kl. 14:09
Tusind tak for din kommentar Jesper! Det vil jeg straks afprøve i aften.
Apple & Sonos entusiast
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu