recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Grobi SAT og DVB-T modtager + recorder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGrobi SAT og DVB-T modtager + recorder

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
A.Morup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Emne: Grobi SAT og DVB-T modtager + recorder
    Sendt: 17-Februar-2006 kl. 10:57

Jeg er ved at overveje hvordan mit modtage-udstyr skal se ud de næste 3-5 år.

Lige nu har jeg et udemærket Panasonic billedrørs TV, en Samsung 9500AZ FTA SAT-receiver, en Pansonic VHS i høj kvalitet og en billig DVD-afspiller. Dansk TV modtager jeg via en "acceptabel" analog antenne. Jeg vil gerne have noget som kan forlænge mit systems levetid frem til HDTV, hvor jeg vil skifte til rent digitalt med fladskærm.

Flemming (fltk) har været så venlig at gøre mig opmærksom på denne smarte DVB-T og SAT receiver med 160 GB harddisk fra et lille tysk firma "Grobi": ST7CI HDGB til lige over 3.000 DKK leveret. NB - Tysk site!

Enheden har fået gode anmeldelser rundt omkring og ser rimelig fornuftig ud. Der er ikke DVD-brænder, men for 500 DKK ekstra kan man få software, så man via det indbyggede USB2.0-stik kan trække data ud fra enheden til PC'en, hvor man så kan redigere og brænde sine DVD'er (noget jeg gør i forvejen).

Hvis jeg nu kan få lidt $$$ for min Samsung SAT receiver, så er det da en ganske smart måde at få en DVB-T tuner samt HD-optager for en billig penge, uden at fylde stuen op med elektronik - eller hur?

Eneste ulempe er manglende HDMI, men det har ingen betydning i ovenstående setup...

Nogen kommentarer - eller måske endda erfaringer?

På forhånd tak!
Anders

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2006 kl. 11:40

Hej Anders

Som jeg skrev i den tidligere tråd, har jeg haft denne modtager på prøve. Jeg tror ikke du vil blive skuffet hvis du vælger den, det er virkelig et kvalitetsprodukt. Kanon billedkvalitet, nem betjening, masser af faciliteter og kvalitetstilslutninger.Grunden til jeg fravalgte den var, at jeg ikke havde brug for DVB-T, men hellere en dobbelt DVB-S tuner, og valget faldt så på Arion, der kan optage 4 programmer samtidig med jeg ser et femte.

Flemming

Til top
A.Morup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2006 kl. 12:11

Tak for svaret Flemming - jeg flyttede emnet til en ny tråd, da vores diskussion lå lidt gemt i bunden af en anden tråd og enheden ser så spændende ud, at andre måske også ville være interesserede...

Ved du om Grobi'en understøtter de DVB-T undertekster vi bruger i Danmark (har nemlig lige brændt fingrene med mit Pinnacle PCTV 310i kort!)?

Har du et link til Arion? Jeg vil da lige undersøge deres produkter også...

Med venlig hilsen
Anders

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2006 kl. 12:47

Det med underteksterne ved jeg ikke med sikkerhed, men jeg er 99,9% sikker på at modtageren understøtter dette.

Link til Arion: http://www.arion.co.kr/de/product/product.php?l_code=1&m _code=4

Jeg købte min  Arion AF 9300PVR hos Sattom: http://www.sattom.de/php/shop.php?mode=home&lang=de& sid=0364389d45cba7ec53399f5f6a0004ee

Glemte at nævne, at Arion også har sådan en combibox med DVB-S og DVB-T, men den er tilsyneladende ikke kommet ud på det europæiske marked endnu.

Flemming



Redigeret af fltk
Til top
A.Morup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2006 kl. 16:40

Jeg har desværre modtaget nedenstående svar fra Grobi på mine spørgsmål:

·        Does ST7CI HDGB support "DVB-subtitles"? (All Danish TV is in original language with subtitles)

sorry, dvb is not supported. in germany subtitles is use with videotext.

 

·        Does ST7CI HDGB support MHP?

sorry, is not supportet. mhp is in germany a big "flopp"

 

·        What is the delivery cost of a unit to Denmark?

round about 25 euro by ups

 

·        Is a model with HDMI interface planned (important for some users)?

no, sorry. this is extremly expensive to get the license. more and more customer are using the av receiver like denon 3806 or 4306 or and iscna vp 30 to convert and support hdmi.

Det var jo nogle lidt nedslående - især at der ikke er DVB-subtitles, da det jo er et minimums krav for at kunne se TV herhjemme

Med venlig hilsen
Anders

Til top
A.Morup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2006 kl. 17:27

Jeg svarede på ovenstående til Grobi, at jeg nok kunne leve uden MHP og HDMI og at 25 euro var til at overskue, men at det var en no-go at der ikke var understøttelse af DVB-subtitles, da DR ikke vil garantere understøttelse af undertekster via TextTV på langt sigt. Efter 10 minutter (søndag eftermiddag) fik jeg følgende svar:

we will check, if we can upgrade the software  ;-)

Håbet lever fortsat
Anders

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2006 kl. 22:23

Oprindeligt skrevet af A.Morup A.Morup skrev:

men at det var en no-go at der ikke var understøttelse af DVB-subtitles

Enig.

DVB-T modtagere uden DVB subtitles skal man holde sig langt væk fra.

Men de er åbentbart til at snakke med, og det er jo et plus

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Claus Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 187
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2006 kl. 14:40
Hvordan fungerer denne Arion modtager.

Kan lidt oplysninger om det er noget der virker!!.

m.v.h.
Claus
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2006 kl. 15:12

Oprindeligt skrevet af Claus Claus skrev:

Hvordan fungerer denne Arion modtager.

Kan lidt oplysninger om det er noget der virker!!.

m.v.h.
Claus

Det er bare noget der virker.  Jeg har haft min ca. ½ år. Det er en DVB-S modtager med to indbyggede tunere, d.v.s., at du skal have twin LNBer eller flere single LNBer for at få det fulde udbytte af den. Har du det, kan du optage op til 4 programmer samtidig med du eventuelt ser et femte. Begrænsningen ligger i, at de 4 programmer højst må være fordelt på to transpondere. Den fås med forskellige harddiskstørrelser, min har 160 GB. Via USB2 porten kan du overføre optagelser direkte til en PC. Det tager 3-5 minutter for en typisk 2-timers film. Du kan også overføre MP3 filer den anden vej, altså fra PC til modtager, og afspille dem derpå. Modtageren har en rigtig god EPG, nem betjening og klippestabil software.

Flemming

Til top
markul Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2006 kl. 21:03

Oprindeligt skrevet af Claus Claus skrev:

Hvordan fungerer denne Arion modtager.

Kan lidt oplysninger om det er noget der virker!!.

m.v.h.
Claus

kan jeg få dig til at smide et link til modtageren... mangler osse en og det lyder meget spændende...

markul

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2006 kl. 21:24

Kig lidt længere oppe - der er link til både producent og en forhandler.

Flemming

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu