|
Grumset billede på rip'et dvd'er |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
heth ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Marts-2012 Sted: Fårevejle Status: Offline Point: 37 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kører 1920X1080 på HD4000. Du har måske ret at det kan være den her opskalering der giver støjen. Sjovt nok er det hovedsageligt interlaced film der er problemet hos mig. Xbmc deinterlacer fint men jeg har sjovt nok et mere grumset billede end normalt. Har prøvet de forskellige settings for deinterlacing, men har har ikke rodet med støj filtrering. Det er også muligt at man kan handbrake med støjfiltrering sat til og det ville kunne løse problemet. Jeg har dog ikke haft tid til at rode mere med det. Det tager utroligt meget tid når først man går igang :-)
|
|
![]() |
|
henninge ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-November-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 238 |
Tak for dit svar. Jeg har problemet, når jeg afspiller den rippede fil fra min PC med et HDMI-kabel til TV. Jeg står for at købe den nye LG SP 820 Smart TV Upgrader, og så er jeg spændt på om den kan afspille filerne uden grums trådløst fra min NAS. Henninge
|
|
![]() |
|
henninge ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-November-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 238 |
Hej igen Henrik
De 2 dvd´er jeg foreløbig har rippet er lavet i wmv-filer. Er det det bedste format?? Henning
|
|
![]() |
|
heth ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Marts-2012 Sted: Fårevejle Status: Offline Point: 37 |
Det er altid et godt spørgsmål. Det afhænger helt af hvor du skal kunne afspille disse. Jeg har selv valgt iso fordi jeg foretrækker et resultat der er identisk med det orginale. Iso formatet er ikke understøttet af mange players. Det er mp4 eller mkv til gengæld. Det afhænger jo også af hv meget diskplads du har til rådighed. Iso fylder mest
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Jeg kunne ikke få ISO til at køre på LG's platform - hverken over DLNA eller via USB-forbindelse. MKV kørte OK, så længe det var i DVD-kvalitet, men så snart det blev til BluRay, så skulle der en USB-forbindelse til før den kunne trække det - også selvom det var kablet netværk. Er der en speciel grund til at du vil have en Smart-TV upgrader? Der er ikke meget "Smart" over disse dimser endnu, så hvis det primære formål er at afspille film, så er der langt bedre bokse derude.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
Tak for dit svar. Jeg har redigeret og brændt alle mine mere end 50 dvd`er i programmet Pinnacle med menuer, transitions og i forlængelsen af filmen mange jpeg billeder. Jeg er begyndt at rippe ved hjælp af programmet WinX DVD Ripper, men kun selve videoen rippes ikke menuer og jpeg-billeder.Er det muligt at få det hele med ved brug af det program, du bruger?? Der er ikke nogen speciel grund til LG-produktet bortset fra at deres Smart TV er blevet hædret for værende det bedste og boksen har samme software. Jeg modtager boksen mandag og er jeg ikke tilfreds sender jeg den tilbage.
Henning
|
|
![]() |
|
Angående Iso filer tror jeg ikke man kan finden noget smart tv eller for den sags skyld anden dlna device der kan supportere disse filer. I det hele taget er man efter min mening meget begrænset ved at bruge sådanne enheder. Derfor har jeg også valgt at gå med mit eget mediacenter kørende win8 og xbmc og det spiller efterhånden ret godt og supportere alle ønskelige formater.
// Henning jeg kender ikke det ripningsprogram du anvender. Som sagt har jeg brugt clonedvd sammen med any dvd og det virker ret godt og er MEGET simpelt at anvende. Hvis du ønsker at lave en fuld kopi med menu'er af dine dvd'er vil jeg anbefale disse programmer. Mvh Henrik
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |