recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Grumset billede på rip'et dvd'er
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Grumset billede på rip'et dvd'er

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
heth Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Marts-2012
Sted: Fårevejle
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér heth Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2012 kl. 08:21
Kører 1920X1080 på HD4000. Du har måske ret at det kan være den her opskalering der giver støjen. Sjovt nok er det hovedsageligt interlaced film der er problemet hos mig. Xbmc deinterlacer fint men jeg har sjovt nok et mere grumset billede end normalt. Har prøvet de forskellige settings for deinterlacing, men har har ikke rodet med støj filtrering. Det er også muligt at man kan handbrake med støjfiltrering sat til og det ville kunne løse problemet. Jeg har dog ikke haft tid til at rode mere med det. Det tager utroligt meget tid når først man går igang :-)
Til top
henninge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-November-2006
Sted: Holstebro
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henninge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2012 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af heth heth skrev:

Hej, Jeg har brugt anydvd og clonedvd. Jeg har ikke fundet det endelige svar på hvorfor jeg har mere "støj" på enkelte af mine ripninger sammenlignet med hvordan det ser ud når man afspiller fra en alm dvd afspiller. Det er ikke selve ripningen der er noget galt med eftersom der er også er støj når afspiller disse fra min dvd afspiller i mediacenteret. Jeg tror jeg er kommet frem til at det handler om at der en eller anden form for støjfiltrering i en alm dvdafspiller mens at det vi ser fra vores mediacenter er en direkte afspilning uden noget filter.

Jeg er ikke sikker, men det er hvad jeg tror det er.

Iøvrigt er langt de fleste film jeg har rippet fine, det drejer sig kun om nogle enkelte.

Henrik
Tak for dit svar. Jeg har problemet, når jeg afspiller den rippede fil fra min PC med et HDMI-kabel til TV. Jeg står for at købe den nye LG SP 820 Smart TV Upgrader, og så er jeg spændt på om den kan
afspille filerne uden grums trådløst fra min NAS.
Henninge
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henninge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2012 kl. 23:39
Hej igen Henrik
De 2 dvd´er jeg foreløbig har rippet er lavet i wmv-filer. Er det det bedste format??
Henning
Til top
heth Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér heth Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2012 kl. 09:23
Det er altid et godt spørgsmål. Det afhænger helt af hvor du skal kunne afspille disse. Jeg har selv valgt iso fordi jeg foretrækker et resultat der er identisk med det orginale. Iso formatet er ikke understøttet af mange players. Det er mp4 eller mkv til gengæld. Det afhænger jo også af hv meget diskplads du har til rådighed. Iso fylder mest
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2012 kl. 09:56
Jeg kunne ikke få ISO til at køre på LG's platform - hverken over DLNA eller via USB-forbindelse. MKV kørte OK, så længe det var i DVD-kvalitet, men så snart det blev til BluRay, så skulle der en USB-forbindelse til før den kunne trække det - også selvom det var kablet netværk. Er der en speciel grund til at du vil have en Smart-TV upgrader? Der er ikke meget "Smart" over disse dimser endnu, så hvis det primære formål er at afspille film, så er der langt bedre bokse derude.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henninge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2012 kl. 19:13
Tak for dit svar. Jeg har redigeret og brændt alle mine mere end 50 dvd`er i programmet Pinnacle med menuer, transitions og i forlængelsen af filmen mange jpeg billeder. Jeg er begyndt at rippe ved hjælp af programmet WinX DVD Ripper, men kun selve videoen rippes ikke menuer og jpeg-billeder.Er det muligt at få det hele med ved brug af det program, du bruger?? Der er ikke nogen speciel grund til LG-produktet bortset fra at deres Smart TV er blevet hædret for værende det bedste og boksen har samme software. Jeg modtager boksen mandag og er jeg ikke tilfreds sender jeg den tilbage. 
Henning
Til top
heth Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér heth Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2012 kl. 11:29
Angående Iso filer tror jeg ikke man kan finden noget smart tv eller for den sags skyld anden dlna device der kan supportere disse filer. I det hele taget er man efter min mening meget begrænset ved at bruge sådanne enheder. Derfor har jeg også valgt at gå med mit eget mediacenter kørende win8 og xbmc og det spiller efterhånden ret godt og supportere alle ønskelige formater.

//
Henning jeg kender ikke det ripningsprogram du anvender. Som sagt har jeg brugt clonedvd sammen med any dvd og det virker ret godt og er MEGET simpelt at anvende.

Hvis du ønsker at lave en fuld kopi med menu'er af dine dvd'er vil jeg anbefale disse programmer.

Mvh Henrik
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu