|
Grunde til ikke at købe ny fladskærm |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6382 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-Oktober-2015 kl. 12:34 |
|
Jeg har på det seneste været i gang med at læse anmeldelser og andet af forskellige fladskærme (Samsung, Sony, Panasonic)
Det ser da ud til, at to generelle problemer går igen: Clouding/backlight bleed og ufærdig software Det er da sølle Jeg gider ikke at sende skærme frem og tilbage, indtil jeg får en uden skavanker |
||
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hvordan vil du vide du får et sådan uden at købe et.?
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
qpad ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Marts-2008 Status: Offline Point: 729 |
|
grunden til jeg ikke køber en ny er at min gamle panasonic plasma 42" virker som den skal
![]() |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
|
Clouding/bleeding er eftersigende meget svært at undgå, på et LCD/LED TV. Ufærdig software er ganske enkelt uacceptabelt (eller burde være). Desværre reagere forbrugerne ikke alle som du. Det ville ellers ændre en hel del meget meget hurtigt. Vi affinde os med rigtig meget, fordi vi bla. efterhånden er så vant til det. Samt, at mange gange er det ting, som vi ikke har et decideret behov for, (eksempelvis SMART-TV). Og så får det ganske enkelt bare lov at sejle, til stor fordel for producenterne, men til ekstrem stor skade for forbrugerne. For det giver problemer i fremtidig standard/kvalitet. Vi køber rask væk et nyt TV. Og når det første problem opstår, så tænker vi, "nå det løser de nok snart i en firmware opdatering". Vi håber. Bla også fordi, at så slipper vi for at skulle igennem alt det bøvl og bavl med forhandlerne.
Og så er vi forøvrigt et travlt folkefærd. Det var sindsygt nemt at sidde hjemme foran computeren og bestille TVét, og få dage efter få det leveret. Det er straks værre, når lortet skal den anden vej, fordi der er noget der ikke lige fungere som det skal. Men det der ord "snart", det viser sig i nogle tilfælde vise sig at være adskillige måneder, eller måske aldrig. Men i situationen, der tænker vi ikke sådan. |
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
|
Jeg må så sige, at på mit Pana CX800E er der meget lidt af de nævnte billedfejl - det fremgår også af alle de udenlandske anmeldelser.
Men der mangler rigtigt nok firmware opdateringer - til f.eks. HDR, men nu er der jo ikke rigtigt noget HDR endnu ![]() Redigeret af Hother - 30-Oktober-2015 kl. 13:33 |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
|
"Samt, at mange gange er det ting, som vi ikke har et decideret behov for" ![]() |
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
|
Jamen rigtigt, jeg benytter kun en lille del af APPS der er
![]() |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19815 |
|
Så rigtigt..... Klaus |
||
![]() |
||
steen5 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Maj-2007 Sted: Denmark Randers Status: Offline Point: 284 |
|
Det var bedre med de gammeldags billedrørs skærme. Dem var der aldrig problemer med ud over størrelsen.
|
||
![]() |
||
aeblemanden ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-September-2015 Status: Offline Point: 96 |
|
18 dimming zoner til HDR er så ikke noget softwaren kan rette op på.
Pseudo HDR er trods alt bedre end ingen HDR. ![]() |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19815 |
|
Der var masser af problemer med billedrør. Konvergensfejl, løse billedmasker, svage elektrokanoner, forsforlag der forsvandt, slagger indvendigt osv osv osv. Klaus |
||
![]() |
||
steen5 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Maj-2007 Sted: Denmark Randers Status: Offline Point: 284 |
|
Men det var ikke noget man sådan snakkede om. Kan huske jeg selv overvejede en Sony topmodel på 32" 100 hz, nicam stereo, fladt frontglas og mange siders ttv hukommelse. men havde desværre ikke de 16995 kr dengang. For det var da et drømme tv.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |