recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Grunde til ikke at købe ny fladskærm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Grunde til ikke at købe ny fladskærm

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6382
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Grunde til ikke at købe ny fladskærm
    Sendt: 29-Oktober-2015 kl. 12:34
Jeg har på det seneste været i gang med at læse anmeldelser og andet af forskellige fladskærme (Samsung, Sony, Panasonic)
Det ser da ud til, at to generelle problemer går igen: Clouding/backlight bleed og ufærdig software
Det er da sølle
Jeg gider ikke at sende skærme frem og tilbage, indtil jeg får en uden skavanker
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2015 kl. 17:16

Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Jeg gider ikke at sende skærme frem og tilbage, indtil jeg får en uden skavanker

Hvordan vil du vide du får et sådan uden at købe et.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
qpad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2008
Point: 729
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2015 kl. 18:52
grunden til jeg ikke køber en ny er at min gamle panasonic plasma 42" virker som den skal Smile
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2015 kl. 13:25
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Jeg har på det seneste været i gang med at læse anmeldelser og andet af forskellige fladskærme (Samsung, Sony, Panasonic)
Det ser da ud til, at to generelle problemer går igen: Clouding/backlight bleed og ufærdig software
Det er da sølle

Clouding/bleeding er eftersigende meget svært at undgå, på et LCD/LED TV.
Ufærdig software er ganske enkelt uacceptabelt (eller burde være).

Desværre reagere forbrugerne ikke alle som du. Det ville ellers ændre en hel del meget meget hurtigt. Vi affinde os med rigtig meget, fordi vi bla. efterhånden er så vant til det. Samt, at mange gange er det ting, som vi ikke har et decideret behov for, (eksempelvis SMART-TV). Og så får det ganske enkelt bare lov at sejle, til stor fordel for producenterne, men til ekstrem stor skade for forbrugerne. For det giver problemer i fremtidig standard/kvalitet.
Vi køber rask væk et nyt TV. Og når det første problem opstår, så tænker vi, "nå det løser de nok snart i en firmware opdatering". Vi håber. Bla også fordi, at så slipper vi for at skulle igennem alt det bøvl og bavl med forhandlerne.
Og så er vi forøvrigt et travlt folkefærd. Det var sindsygt nemt at sidde hjemme foran computeren og bestille TVét, og få dage efter få det leveret. Det er straks værre, når lortet skal den anden vej, fordi der er noget der ikke lige fungere som det skal.

Men det der ord "snart", det viser sig i nogle tilfælde vise sig at være adskillige måneder, eller måske aldrig. Men i situationen, der tænker vi ikke sådan. 
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2015 kl. 13:32
Jeg må så sige, at på mit Pana CX800E er der meget lidt af de nævnte billedfejl - det fremgår også af alle de udenlandske anmeldelser.

Men der mangler rigtigt nok firmware opdateringer - til f.eks. HDR, men nu er der jo ikke rigtigt noget HDR endnuSmile

Redigeret af Hother - 30-Oktober-2015 kl. 13:33
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2015 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg må så sige, at på mit Pana CX800E er der meget lidt af de nævnte billedfejl - det fremgår også af alle de udenlandske anmeldelser.

Men der mangler rigtigt nok firmware opdateringer - til f.eks. HDR, men nu er der jo ikke rigtigt noget HDR endnuSmile

"Samt, at mange gange er det ting, som vi ikke har et decideret behov for"

Wink
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2015 kl. 14:05
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

"Samt, at mange gange er det ting, som vi ikke har et decideret behov for"

Wink
Jamen rigtigt, jeg benytter kun en lille del af APPS der erSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2015 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Clouding/bleeding
- cut -
der tænker vi ikke sådan. 

Så rigtigt.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
steen5 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Maj-2007
Sted: Denmark Randers
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steen5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2015 kl. 16:56
Det var bedre med de gammeldags billedrørs skærme. Dem var der aldrig problemer med ud over størrelsen. 
Til top
aeblemanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-September-2015
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aeblemanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2015 kl. 22:16
18 dimming zoner til HDR er så ikke noget softwaren kan rette op på.

Pseudo HDR er trods alt bedre end ingen HDR.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2015 kl. 23:18
Oprindeligt skrevet af steen5 steen5 skrev:

Det var bedre med de gammeldags billedrørs skærme. Dem var der aldrig problemer med ud over størrelsen. 

Der var masser af problemer med billedrør.
Konvergensfejl, løse billedmasker, svage elektrokanoner, forsforlag der forsvandt, slagger indvendigt osv osv osv.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
steen5 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Maj-2007
Sted: Denmark Randers
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steen5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2015 kl. 08:03
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af steen5 steen5 skrev:

Der var masser af problemer med billedrør.
Konvergensfejl, løse billedmasker, svage elektrokanoner, forsforlag der forsvandt, slagger indvendigt osv osv osv.

Klaus

Men det var ikke noget man sådan snakkede om. Kan huske jeg selv overvejede en Sony topmodel på 32" 100 hz, nicam stereo, fladt frontglas og mange siders ttv hukommelse. men havde desværre ikke de 16995 kr dengang. For det var da et drømme tv.
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu