|
Grunde til ikke at købe ny fladskærm |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7237 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ikke mange viste bedre dengang med billdrør.
VHS video og man syntes det var fedt på 28" |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Købte det 3995kr i 2005 fra nyt. Og ja, det var toppen af poppen i billedrør, men var også lettet da det kom ud igen to år efter. Et kæmpe skrummel! |
||
![]() |
||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
|
Billedrørs TV var endnu mere elendige . Der var bare ingen bruger- forums , hvor man dybdeanalyserede og overdramatiserede problemerne, - som måske også var knap så synlige på lavopløste usle 25" .Det perfekte TV har aldrig eksisteret og vil aldrig nogensinde komme til at eksistere . Men man får altså en fantastisk oplevelse i 2015 med et 65" TV til ca 15-20 k . .
|
||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
||
![]() |
||
Rasmusdc ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
|
Med hensyn til software vil jeg indrømme jeg er lidt med på vognen.. denne generation især af 4K tv og med android platformen, kan ødelægge din TV oplevelse, problemet er systemet også griber ind generelt i alm. tv kikning, så man kan ikke bare ignorere det..
mit W828b i sommerhuset har ikke issues med software, som er den ældre sony platform mine Samsung har heller ikke. Men X85C som jeg lige har købt, har både ustabil software, som til tider kan genstarte tv´et (dog sjældent) den kan låse i et par sekunder. Tv guide er langsom, kanalskift er langsom.. Det er et godt tv, det er bare besværligt at "kæmpe" med... og det hjælper ikke bare at IGNORERE smart tv delen desværre. og hører det er lidt generelt med Android baserede TV. factory reset løste den SLEMMESTE ustabilitet, hvor tv´et genstartede 1-2 gange om dagen (1-2 minutters startup)
|
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
|
Men mange af disse problemer kunne man ikke holde op imod andre TV, for de havde alle samme problemer, (næsten). Og dernæst, så de problemer du nævner, det er over tid. Ikke problemer man så på nyt TV, som i dag. Og dermed var det ikke et problem, men derimod en datids standard. I dag er nu-tids standard billedekvalitet og apps (smart TV og/eller funktioner) og frmware. Og mange af disse nu-tids TV fejler allerede fra de forlader produktionen. |
||
![]() |
||
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6387 |
|
Jeg tog alligevel chancen i går med en ny fladskærm
Den blev returneret i dag på grund af clouding Så nu beholder jeg min gode "gamle" fladskærm |
||
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Kikker man ikke på det før køb.?? Så havde man opdaget det. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
steen5 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Maj-2007 Sted: Denmark Randers Status: Offline Point: 284 |
|
Hvad er clouding?
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
De er det som LCD kan lide under, lige som Plasma led af Burn In, det kunne man til dels selv være herre over, men det kan man ikke med den uensartet bag/kant belysning på LCD/LED, andet end man kan justere det så langt ned som det er muligt uden det går ud over kvaliteten på billedet. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
kbking ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 315 |
|
Har du overvejet et OLED tv, så undgår du clouding
![]() |
||
![]() |
||
Rasmusdc ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
|
til gengæld har du middelmådig motion resoultion og retention...
OLED er ikke svaret på alle bønner, Oled har rent sort, og det er noget ganske fantastisk, men det har også issues. tror dog nogle er forbundet med at det er LG der presser på, og deres motor måske ikke er super god endnu, men det er spekulationer og svært at se efter clouding i en butik, eftersom det ikke er ens på alle tv i en serie.. derudover er der også i SAMME tv numre, varierende paneler (hvilket i min verden er lidt svineri) når panel typen rent faktisk giver en forskel i farve / nøjagtighed etc.
|
||
![]() |
||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
|
Rasmusdc_ har du læst AVforums nylige test af LG' s OLED topmodel ? Det er faktisk ret opløftende . Som jeg læser det, så har de i testen haft særlig fokus på flere af de issues, som brugere har meldt ind . Og de fleste af dem har de ikke set ,eller kunne fremprovokere , - bla retention . TV' et er ikke fejlfrit, hvilket vi godt ved aldrig vil ske. Men omvendt er det heller ikke så fejlbehæftet ,som rygter og stemning var ved at piske det op til . Man kan så undre sig over om der på nuværende (tidlige) tidspunkt er nogle produktionsgange der simpelthen giver for store variationer på de forskellige samples .
|
||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |