recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Grunde til ikke at købe ny fladskærm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Grunde til ikke at købe ny fladskærm

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 7237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2015 kl. 08:24
Ikke mange viste bedre dengang med billdrør.

VHS video og man syntes det var fedt på 28"
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2015 kl. 09:13
Oprindeligt skrevet af steen5 steen5 skrev:

Men det var ikke noget man sådan snakkede om. Kan huske jeg selv overvejede en Sony topmodel på 32" 100 hz, nicam stereo, fladt frontglas og mange siders ttv hukommelse. men havde desværre ikke de 16995 kr dengang. For det var da et drømme tv.

Købte det 3995kr i 2005 fra nyt. Og ja, det var toppen af poppen i billedrør, men var også lettet da det kom ud igen to år efter. Et kæmpe skrummel!
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2015 kl. 11:38
Billedrørs TV var endnu mere elendige . Der var bare ingen bruger- forums , hvor man dybdeanalyserede og overdramatiserede problemerne, - som måske også var knap så synlige på lavopløste usle 25" .Det perfekte TV har aldrig eksisteret og vil aldrig nogensinde komme til at eksistere . Men man får altså en fantastisk oplevelse i 2015 med et 65" TV til ca 15-20 k . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2015 kl. 08:58
Med hensyn til software vil jeg indrømme jeg er lidt med på vognen.. denne generation især af 4K tv og med android platformen, kan ødelægge din TV oplevelse, problemet er systemet også griber ind generelt i alm. tv kikning, så man kan ikke bare ignorere det..

mit W828b i sommerhuset har ikke issues med software, som er den ældre sony platform

mine Samsung har heller ikke.

Men X85C som jeg lige har købt, har både ustabil software, som til tider kan genstarte tv´et (dog sjældent) den kan låse i et par sekunder.

Tv guide er langsom, kanalskift er langsom..

Det er et godt tv, det er bare besværligt at "kæmpe" med... og det hjælper ikke bare at IGNORERE smart tv delen desværre.

og hører det er lidt generelt med Android baserede TV.

factory reset løste den SLEMMESTE ustabilitet, hvor tv´et genstartede 1-2 gange om dagen (1-2 minutters startup)
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2015 kl. 16:49
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af steen5 steen5 skrev:

Det var bedre med de gammeldags billedrørs skærme. Dem var der aldrig problemer med ud over størrelsen. 

Der var masser af problemer med billedrør.
Konvergensfejl, løse billedmasker, svage elektrokanoner, forsforlag der forsvandt, slagger indvendigt osv osv osv.

Klaus

Men mange af disse problemer kunne man ikke holde op imod andre TV, for de havde alle samme problemer, (næsten). 
Og dernæst, så de problemer du nævner, det er over tid. Ikke problemer man så på nyt TV, som i dag.

Og dermed var det ikke et problem, men derimod en datids standard.

I dag er nu-tids standard billedekvalitet og apps (smart TV og/eller funktioner) og frmware. Og mange af disse nu-tids TV fejler allerede fra de forlader produktionen. 
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Point: 6387
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2015 kl. 16:26
Jeg tog alligevel chancen i går med en ny fladskærm
Den blev returneret i dag på grund af clouding
Så nu beholder jeg min gode "gamle" fladskærm
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2015 kl. 17:10

Kikker man ikke på det før køb.?? Så havde man opdaget det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
steen5 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Maj-2007
Sted: Denmark Randers
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steen5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2015 kl. 17:18
Hvad er clouding?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2015 kl. 17:28

De er det som LCD kan lide under, lige som Plasma led af Burn In, det kunne man til dels selv være herre over, men det kan man ikke med den uensartet bag/kant belysning på LCD/LED, andet end man kan justere det så langt ned som det er muligt uden det går ud over kvaliteten på billedet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
kbking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Januar-2008
Point: 315
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2015 kl. 09:15
Har du overvejet et OLED tv, så undgår du clouding
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2015 kl. 09:42
til gengæld har du middelmådig motion resoultion og retention...

OLED er ikke svaret på alle bønner, Oled har rent sort, og det er noget ganske fantastisk, men det har også issues.

tror dog nogle er forbundet med at det er LG der presser på, og deres motor måske ikke er super god endnu, men det er spekulationer

og svært at se efter clouding i en butik, eftersom det ikke er ens på alle tv i en serie..

derudover er der også i SAMME tv numre, varierende paneler (hvilket i min verden er lidt svineri) når panel typen rent faktisk giver en forskel i farve / nøjagtighed etc.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2015 kl. 23:28
Rasmusdc_ har du læst AVforums nylige test af LG' s OLED topmodel ? Det er faktisk ret opløftende . Som jeg læser det, så har de i testen haft særlig fokus på flere af de issues, som brugere har meldt ind . Og de fleste af dem har de ikke set ,eller kunne fremprovokere , - bla retention . TV' et er ikke fejlfrit, hvilket vi godt ved aldrig vil ske. Men omvendt er det heller ikke så fejlbehæftet ,som rygter og stemning var ved at piske det op til . Man kan så undre sig over om der på nuværende (tidlige) tidspunkt er nogle produktionsgange der simpelthen giver for store variationer på de forskellige samples .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu