|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
AmpCore ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 69 |
![]() Sendt: 17-Oktober-2009 kl. 14:05 |
Goddag.
Jeg har lige nogle ret nemme spørgsmål om en receiver og et setup. Jeg er ny til det hele så skal lige have nogle ting på plads. Med en Sony STR-DG520, vil jeg kunne have følgende setup? 2 stk. Dali Concept 6 i stereo (jeg skal ikke have 5.1, men 2.0 i starten og muligvis en sub så det bliver 2.1) Så skal jeg sætte mit TV, HTPC og min PC til den så jeg får lyd ud af højtalerne fra alle kilder. Jeg kan forstå at HDMI indgangene på den receiver ikke kan levere lyd via HDMI, men kun billed, så derfor skal der bruges et seperat lydkabel fra HTPC til receiver (orange coax som det ses nede på billederne?) Vil det kunne virke og er der de rigtige indgange, eller er jeg helt galt på den? Bagsiden af receiveren: http://www.sonystyle.com/wcsstore/SonyStyleStorefrontAssetSt ore/img/products/STRDG520_rearpanel.jpg Bagsiden af bundkort i HTPC: http://shop.zotac.com/components/com_virtuemart/shop_image/p roduct/9300%20board2.jpg Det er vel det orange coax stik der skal forbindes mellem når der skal lyd fra HTPC til receiver? TV'et har de sædvanelige phono (rød og hvid) som jeg går ud fra skal i TV stikket bag på receiveren? Hvor vil jeg så skulle slutte min normale computer til? Kan det gøres i SA-CD/CD stikkene? |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40586 |
![]() |
Du tilslutter direkte til TV med HDMI, og bruger Coax til lyd mellem enhederne. TV Audio Out tilsluttes til Reciver med RCA. Externe Analoge lydenheder tilsluttes til ledige Line In. |
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
![]() |
HTPC (billede) --> TV med HDMI
HTPC (lyd) --> Receiver via orange Coax TV (lyd) --> Receiver via rød/hvid RCA. Altså sådan? Det med computeren skal sættes til "ledige Line In", sådan et stik finder jeg ikke bag på receiveren? Kan du forklare det lidt nærmere? |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40586 |
![]() |
Line IN. Dem er der hele 4 af. |
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
![]() |
Er det så ikke der hvor der står SA-CD/CD?
Når man er ny er det ikek altid så nemt hvis det ikke står der direkte :) |
|
![]() |
|
![]() |
Der er jo både CD, Sat, TV og Video. Ikke det store udvalg, men det er hvad der er . |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Ja, men så burde jeg kunne tilslutte computerens lydkort til CD udgangen.
HTPC (billede) --> TV med HDMI. HTPC (lyd) --> Receiver via orange Coax. TV (lyd) --> Receiver via rød/hvid RCA. PC (lyd) --> SA-CD/CD via rød/hvid RCA. Det må så være det endelige setup, og det sgier du vil spille uden problemer, korrekt? Det er jo rart at få på plads før der bliver købt en receiver, og jeg har fået en fin pris for sådan en DG520 og dens design er lige eter min smag. |
|
![]() |
|
![]() |
Så virker det ja. |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Okay, det lyder godt.
Jeg takker for hjælpen :) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |